Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Har noe vært tro medkuren og ikke gått ned?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-04, 20:09   #1
Amygdala
Medlem
 
Amygdala sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 96
Amygdala er ny på veien

Har noe vært tro medkuren og ikke gått ned?

Det lurer jeg på, hva er egentlig statistikken på det? Altså aldri forbrytelser og i ketose? Hvorfor er forresten ketose stiksene generellt blitt lysere? Jeg drikker ikke mer en i begynnelsen, spiser det samme, men de er nå alltis syrin farget.

Amygdala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 01:52   #2
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Jeg tror det er 1% som ikke går ned på induksjonen, men hadde ikke du gått ned 5 kilo? Boken beskriver hva som er de neste skrittene hvis du hører til denne minoriteten. Høres veldig mystisk ut siden du er i ketose.

Har du bare veid deg, eller har du målt også?
Går du på noen medisiner som kan "ødelegge"?
Tygd tyggegummi for å dempe ketoseånden (en pakke Extra inneholder 8-9 karber)?

Jeg har aldri brukt stiksene selv, men etter det jeg har fått med meg er det veldig forskjell på fargen alt ettersom når på døgnet det er, hvor mye fett du har spist og vann du har drukket.

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 22:18   #3
Amygdala
Medlem
 
Amygdala sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 96
Amygdala er ny på veien

Jo jeg har tatt av, men hører om så mange uten suksess. Her inne virker det jo også som om det går tregt for noen. Jeg har ikke tid til en kur som tar 3 år for å virke, jeg må ned 20 kilo raskt. Jeg har bekkenløsning og sliter med tyngden min. Derfor lurer jeg på om de som sliter, sprekker? Eller ikke går ned selv om de gjør alt rett. Jeg spiser ingenting med søtingstoff, drikker bare vann/farris, så her skal ingenting hindre meg i å ta av.

Amygdala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 22:25   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hmm, det ideelle er 0,5kg per uke, så du trenger å beregne 40 uker på 20kg. 1/3-1/2 delen av disse kiloene kan gå raskt, det er de siste før en når målet som tar litt tid.

Går utifra at de fleste ønsker å ta av, og samtidig oppnå bedre helse... Da trenger en å ta tiden til hjelp... Det har tross alt tatt tid å bygge 20 kilo ekstra!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 22:53   #5
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Sandrine

Tygd tyggegummi for å dempe ketoseånden (en pakke Extra inneholder 8-9 karber)?

Extra inneholder bare polyoler (sukkeralkoholer), altså ikke karbohydrater du trenger å regne med.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 17-07-04, 10:36   #6
Amygdala
Medlem
 
Amygdala sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 96
Amygdala er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av HP

Hmm, det ideelle er 0,5kg per uke, så du trenger å beregne 40 uker på 20kg. 1/3-1/2 delen av disse kiloene kan gå raskt, det er de siste før en når målet som tar litt tid.

Går utifra at de fleste ønsker å ta av, og samtidig oppnå bedre helse... Da trenger en å ta tiden til hjelp... Det har tross alt tatt tid å bygge 20 kilo ekstra!

Nei det tok ikke tid, bare noen mnd med svangeskapsforgiftning og bekkenløsning hvor jeg måtte sitte stille Jeg er areobic instruktør normalt og savner trening, men fysioterapautene mener det ikke gagner meg med trening når jeg er såpass tung(ikke sylfide normalt). 10 mnd er altfor lenge, dersom det går så sent slutter jeg og prøver cambridgh, der går jeg ned ca 20 kilo på 3 mnd, og ikke opp igjen, da vekten min ikke er selvforskyldt. Så får jeg heller spise som dette senere.

Nå trenger jeg iallfall motivasjon, har ingen tatt av fortere enn dette????Tenkte kiloene iallefall var borte til jul, skal gå på induksjon så lenge jeg klarer.

Virker sikkert nesevis jeg nå, men jeg MÅ ned......

Amygdala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 17-07-04, 10:58   #7
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Amygdala

10 mnd er altfor lenge, dersom det går så sent slutter jeg og prøver cambridgh, der går jeg ned ca 20 kilo på 3 mnd, og ikke opp igjen, da vekten min ikke er selvforskyldt. Så får jeg heller spise som dette senere.

Opprinnelig lagt inn av Amygdala


Nå trenger jeg iallfall motivasjon, har ingen tatt av fortere enn dette????Tenkte kiloene iallefall var borte til jul, skal gå på induksjon så lenge jeg klarer.

Virker sikkert nesevis jeg nå, men jeg MÅ ned......


Jeg syns absolutt ikke du virker nesevis - det er lov til å være desperat, utålmodig og skeptisk til konseptet vet du :stort smil:

Jeg tenkte bare jeg ville gi deg et råd før du

Opprinnelig lagt inn av Amygdala

slutter jeg og prøver cambridgh, ..


Hvis du ikke har vært der allerede, så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med Dr. Lindbergs klinikk for å få en vurdering på om Eurodiett kan være et alternativ for deg. Det er forresten flere leger rundt om i Norge som har anledning til å foreskrive denne dietten, så kanhende det er en lege i nærheten av der du bor også (kom plutselig på at jeg har jo ikke sjekket hvor du bor.....) Flere grunner til at jeg vil anbefale deg dette:

For det første går jeg selv nå på Eurodiett - og erfarer at det fungerer! Har tidligere vært 8 uker i ketose hvor resultatet var 00 og trenger sikkert ikke fortelle at jeg var fortvilet da...? Nå har jeg gått 2 uker på Eurodiett, og har gått ned 3 kilo (jeg skal ned ca. 12 kilo totalt). Av disse 3 kiloene er 2,8 kilo rent fett!! DET er det viktigste å gå ned, ikke sant?!

For det andre har jeg selv testet Camebridge-kuren tidligere. Altfor lite variasjon i kosten. IKKE bra for tarm-funksjonen - og slett ikke bra for kropps-sammensetningen. Vektnedgangen som kommer av Camebridge-kuren tør jeg påstå at i hovedsak er vann og muskler - og det er INGEN god ide!

Ønsker deg så inderlig lykke til videre - og håper du ikke gir opp.

*håpe-håpe* og stor fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-07-04, 14:16   #8
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Amygdala

Det lurer jeg på, hva er egentlig statistikken på det? Altså aldri forbrytelser og i ketose? Hvorfor er forresten ketose stiksene generellt blitt lysere? Jeg drikker ikke mer en i begynnelsen, spiser det samme, men de er nå alltis syrin farget.

Sorry, jeg misforsto det første innlegget ditt.



Ja, du hører om mange som sliter, men det tror jeg du ville gjort uansett hvilken tilsvarende side du hadde lest og uansett hvilken ”religion” de følger. De fleste skriver vel når de har problemer, ikke når alt går bra?

Jeg er vel en av de rimelige problemfrie som gikk helt greit ned dit jeg ville. Jeg har gjort det samme på lavkaloridiett også, så det er ikke problemet. Det store poenget er at det er snart 6 år siden og jeg har fremdeles ikke gått opp igjen.

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Gammel 17-07-04, 14:20   #9
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Opprinnelig lagt inn av psilocybe

Extra inneholder bare polyoler (sukkeralkoholer), altså ikke karbohydrater du trenger å regne med.

Jeg vet at det er delte meninger om sukkeralkoholder og om de skal telles eller ikke.

For meg er det ikke logisk å bare ignorere dem så lenge de har en GI som er høyere enn 0, dvs. at blodsukkeret påvirkes. Når det gjelder Extra inneholder de en blanding av Xylitol (GI 13), Sorbitol (GI 9) og Mannitol (GI 0). Det er ikke høye tall, men hvis denne logikken skal følges, trenger vi vel heller ikke å telle med karbohydratene i salat og annen mat med lav GI?

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Gammel 17-07-04, 16:05   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Da stiller det seg litt anderledes Amygdala... (Du spurte etter andre eksempler og fikk ett generelt svar ) Men da kan vi nå slå fast at vektøkningen din er hormonell? Og at du har hatt et misforhold mellom karbohydratinntak og energiforbruk? (Karbohydrater er ren energir - og ment for å brukes).

Så nøkkelen for deg vil være å balansere hormonene dine, og komme deg i aktivitet igjen. Jeg vil anta at en lavkaloridiett som Cambrige gjør for lite for hormonbalansen. Atkins er glimrende, men du trenger å være spesielt obs for matinntoleranser og at du klarer å holde et stabilt blodsukker. (Gjenvnt matinntak, og gode karbohydrater (minimalt med polyoler)).

Vil anbefale deg å gå til en terapeut for å få ytterligere hjelp med å stabilisere hormonene din - kan anbefale "Alternativ Ki-Medisin" de driver mye med akupunktur og har hjulpet mange idrettsutøvere til topp-resultater.

Hormoner er kompliserte saker, et svært delikat system. Jeg tror det tar tid å skape ubalanse i hormonene...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-07-04, 14:32   #11
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av psilocybe

Extra inneholder bare polyoler (sukkeralkoholer), altså ikke karbohydrater du trenger å regne med.

Så du garanterer at jeg kan FRÅTSE i Extra? Da blir jeg glad!!!!!

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 22-07-04, 18:28   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av elian

Så du garanterer at jeg kan FRÅTSE i Extra? Da blir jeg glad!!!!!

Den var vel litt drøy vel ??? For noen går det sikkert greitt å fråtse i ekstra og sukkeralkoholer..... FOR NOEN !!

Men for de fleste av oss har sukker alkoholer en negativ virkning på vektnedgang. Dessuten er det bivirkninger som ikke er helt gode. Nåja, du spiser bare for mye den ene gangen - det kan jeg garantere. Skal ikke gå i detaljer om min opplevelse etter å ha spist en liten eske Solana (?) drops...... ..... og jeg kjenner uhorvelig mange som ikke tåler det av samme eller andre grunner. Om du tar en Extra nå og da gjør det sikkert ikke noe, men ikke de første 14 dagene. Senere kan du prøve deg frem hva du kan/ikke kan ha ! (tro meg, du finner fort ut av det !! - Og hvis du hiver innpå og vekta stopper - ja da vet du hvorfor)

Måtte bare svare her - dessuten er det mitt innlegg nr. 1000. Fanfare ??? Blomster ????

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-07-04, 20:57   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille


Måtte bare svare her - dessuten er det mitt innlegg nr. 1000. Fanfare ??? Blomster ????

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1501

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-07-04, 21:16   #14
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av elian

Så du garanterer at jeg kan FRÅTSE i Extra? Da blir jeg glad!!!!!

Som det står i signaturen min, det funker for meg. Jeg har drukket lightbrus, tygget assorterte tyggiser og spist et tonn med Solano-drops (og tilsvarende sukkerfrie saker), samt masse Cavalier-sjokolader. Jeg er fremdeles i ketose, og har tatt av 15kg siden jeg begynte.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 22-07-04, 21:48   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av psilocybe

Som det står i signaturen min, det funker for meg. Jeg har drukket lightbrus, tygget assorterte tyggiser og spist et tonn med Solano-drops (og tilsvarende sukkerfrie saker), samt masse Cavalier-sjokolader. Jeg er fremdeles i ketose, og har tatt av 15kg siden jeg begynte.

Flotte greier Psilocybe - du er kjempeheldig du - galvanisert mage ???
De Solano dropsene er jo så gode........... *sukk* Kunne ønske det var meg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-07-04, 09:13   #16
Amygdala
Medlem
 
Amygdala sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 96
Amygdala er ny på veien

1000 meldinger til hjelp for oss andre

gratulere med de 1000



Opprinnelig lagt inn av Nille

Den var vel litt drøy vel ??? For noen går det sikkert greitt å fråtse i ekstra og sukkeralkoholer..... FOR NOEN !!

Men for de fleste av oss har sukker alkoholer en negativ virkning på vektnedgang. Dessuten er det bivirkninger som ikke er helt gode. Nåja, du spiser bare for mye den ene gangen - det kan jeg garantere. Skal ikke gå i detaljer om min opplevelse etter å ha spist en liten eske Solana (?) drops...... ..... og jeg kjenner uhorvelig mange som ikke tåler det av samme eller andre grunner. Om du tar en Extra nå og da gjør det sikkert ikke noe, men ikke de første 14 dagene. Senere kan du prøve deg frem hva du kan/ikke kan ha ! (tro meg, du finner fort ut av det !! - Og hvis du hiver innpå og vekta stopper - ja da vet du hvorfor)

Måtte bare svare her - dessuten er det mitt innlegg nr. 1000. Fanfare ??? Blomster ????

Amygdala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no