Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Start 20. april

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-09, 00:11   #76
Sjokoguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Molde
Alder: 41
Innlegg: 10
Sjokoguri er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Linn64, her.

I dag kjøpte jeg ketolyse produkter. Bakemiks og soyaprotein. Har også bestilt boka. I tillegg har jeg kjøpt noen Atkins barer. Er det noen som vet om det er greit å spise på ketolyse kuren?

Det er gøy at så mange starter på samme tid. Da kan vi "backe" hverandre opp. Nå vil jeg prøve vaffeloppskriften på bakemiksboksen. Spent på hvordan de blir.

Hei!
Jeg kjenner ikke til hvordan Atkins barene fungerer, men jeg har kjøpt en annen type bar som er sinnsyk god og som finnes i mange smaker. Merket heter Cavalier, og finnes i ren melkesjokolade, og melkesjokolade med noe som smaker som nougat inni, mørk sjokolade med mokka osv... Og de er bare helt råååååå gode. En bar er 42gr, og inneholder mellom 3 og 5 karb, kommer ann på hvilken smak en velger. Jeg kjøpte de på "Life" helsekost butikken. Anbefales på det sterkeste

Sjokoguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 00:17   #77
Sjokoguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Molde
Alder: 41
Innlegg: 10
Sjokoguri er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Linn64, her.

Hvordan legger jeg til ticker?

Hvis du trykker på noen andre sin ticker (f.eks. min) så kommer du til en slik "tickery factory", og der velger du "create your own ticker".
Veldig enkelt Hvis du ikke får det til så bare spør en gang til så kan jeg gå litt mer i detalj!!

Sjokoguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 00:26   #78
Sjokoguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Molde
Alder: 41
Innlegg: 10
Sjokoguri er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg kommer fra Molde

Sjokoguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 01:00   #79
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Sjokoguri, her.

Hei!
Jeg kjenner ikke til hvordan Atkins barene fungerer, men jeg har kjøpt en annen type bar som er sinnsyk god og som finnes i mange smaker. Merket heter Cavalier, og finnes i ren melkesjokolade, og melkesjokolade med noe som smaker som nougat inni, mørk sjokolade med mokka osv... Og de er bare helt råååååå gode. En bar er 42gr, og inneholder mellom 3 og 5 karb, kommer ann på hvilken smak en velger. Jeg kjøpte de på "Life" helsekost butikken. Anbefales på det sterkeste

Åååååå!!! de er svingode!!! For de som er fra Stavanger/Sandnes området så selger de dette merket på Dropsen også -gjett om jeg skal ut å handle der i morgen

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 01:03   #80
JuneM
Nytt Medlem
 
JuneM sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 33
Innlegg: 5
JuneM er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg er fra Lier, Buskerud

__________________

Prøver en gang til!


JuneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 01:04   #81
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hei, kan jeg også være med?

Begynner i morgen - og hvor mange ganger jeg har sagt akkurat det orker jeg ikke tenke på.

Det vanskeligste i starten er frokosten. Jeg er sulten som en ulv når jeg står opp, og sånn har det alltid vært. Og med to barn som skal ha ordentlig frokost med grovbrødskiver, melk og det som hører til så er det så fort at jeg spiser det samme og så tenker jeg "jaja, nå har jeg spist for mange karbohydrater allerede, så jeg får begynne i morgen heller" og så skjer akkurat det samme dagen etter.

Jeg håper at jeg vil finne nok motivasjon her inne til å komme igang. Nå er det vår og varmt ute, og jeg går rundt og gjemmer meg i fleecejakke og regnjakke. Det må det bli slutt på.

Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 01:12   #82
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hei, kan jeg også være med?

Begynner i morgen - og hvor mange ganger jeg har sagt akkurat det orker jeg ikke tenke på.

Det vanskeligste i starten er frokosten. Jeg er sulten som en ulv når jeg står opp, og sånn har det alltid vært. Og med to barn som skal ha ordentlig frokost med grovbrødskiver, melk og det som hører til så er det så fort at jeg spiser det samme og så tenker jeg "jaja, nå har jeg spist for mange karbohydrater allerede, så jeg får begynne i morgen heller" og så skjer akkurat det samme dagen etter.

Jeg håper at jeg vil finne nok motivasjon her inne til å komme igang. Nå er det vår og varmt ute, og jeg går rundt og gjemmer meg i fleecejakke og regnjakke. Det må det bli slutt på.

Jeg og sliter med akkurat den... Men jeg har erfart at hvis jeg har noe klart i kjøleskapet f.eks en suppe, middagsrester fra i går e.l som er veldig raskt å bare varme opp, så er sjansen mye mindre for at jeg går på disse blemmene.

Dette klarer du!! Heng frem et klesplagg du vil inn i, et bilde av deg selv der du var fornøyd med kroppen evt. et bilde av en person du syns er fin, tenk på sommer og sol... kanskje en lekker sommerkjole, bikini... disse tingene motiverer ihvertfall meg. I tillegg til å skynde meg inn her og "henge" når jeg møter fristelser som for det meste skjer på morgen og kveld...

Jeg finner også motivasjon i å belønne meg selv ved visse tidspunkt. F.eks hver 5 kg, hver 10 kg osv. Da unner jeg meg en liten shoppingtur, noe nytt til huset, litt massasje el annen behandling.

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 01:48   #83
jannemor
Juniormedlem
 
jannemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 41
Innlegg: 37
jannemor er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

regner med at jeg er den eneste her fra nordland jah?

__________________



jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 09:53   #84
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Neida Jannemor du er ikke den eneste fra Nordland. Er fra Bodø og er 32

birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 11:09   #85
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Frokost gjennomfört - egg og bacon. Og jeg har spist noen mandler.

Nä skal vi straks forlate huset og dersom jeg ikke tar med meg penger sä er jo problemet löst - da kan jeg ikke kjöpe verken is eller godterier. Lurt, sant?

Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 11:30   #86
bene75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6
bene75 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hei alle
Jeg fant ut at brødet mitt duger godt under egg og baconskal prøve å bake d andre når dette er tomt Ellers var jeg gått ned 1 kg på tre dager og d er vel supertog i ketose er jeg)))) i dag skal jeg utpå litt alkohol så d blir ingen veing før neste lørdag, men d går bra) Ha en bjuuuudi helg alle sammen og håper vi greier dette))

bene75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 11:52   #87
S@nne
Medlem
 
S@nne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I nord
Innlegg: 54
S@nne er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av jannemor, her.

regner med at jeg er den eneste her fra nordland jah?

Nei, jeg er også fra nordland

S@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 13:40   #88
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Frokost gjennomfört - egg og bacon. Og jeg har spist noen mandler.

Nä skal vi straks forlate huset og dersom jeg ikke tar med meg penger sä er jo problemet löst - da kan jeg ikke kjöpe verken is eller godterier. Lurt, sant?

Her var frokosten også egg og bacon. Skal starte på lunsjen nå. Kyllingsalat :-)

Jeg har vært ute og handlet nå. Gutta fikk masse godteri mens jeg selv hadde ikke lyst på! Det skjer jo aldri! Pengeboka har det nok best hjemme egentlig. Spent på fortsettelsen

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 13:42   #89
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av bene75, her.

Hei alle
Jeg fant ut at brødet mitt duger godt under egg og baconskal prøve å bake d andre når dette er tomt Ellers var jeg gått ned 1 kg på tre dager og d er vel supertog i ketose er jeg)))) i dag skal jeg utpå litt alkohol så d blir ingen veing før neste lørdag, men d går bra) Ha en bjuuuudi helg alle sammen og håper vi greier dette))

God helg til deg og som nå er 1 kg mindre! Gratulerer
Vi får oppmuntre hverandre så godt vi kan. For dette skal gå.

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 15:45   #90
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg fikk veldig vondt i nyrene for to dager siden, og det sitter ennå. Så jeg var kjemperedd for at jeg ikke kunne fortsette. Men var hos legen i går og fikk beskjed om at jeg skulle bare fortsette. Håper det gir slipp snart. For dette VIL jeg fortsette på. Det funker dette her .
Jeg gikk på vekta i går og den viste 2,3 kg mindre. . Er sååååååå kjempeglad. Trallallallalaaaaaaaaaaa

Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 15:48   #91
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

hapylady! gratulerer med -2,3 kg! korti du begynte på kuren? ka sa legen var årsaken til nyresmerter?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 16:34   #92
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Tusen takk . Jeg begynte på mandag så det er jo helt klart mye vann som har gått ut, men ned er ned .
Legen sa at det kunne være tungt for nyrene med kostholdsendring så total som min. Fra lite fett til masse fett osv.. Men han trodde ikke det var skadelig. Tok endel blodprøver for å sjekke masse og for å være sikker. Men som sagt. Jeg fikk fortsette så jeg håper dette går bra .

Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 21:37   #93
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

nå har jeg ihvertfall testa ut og funnet ut at jeg er en av de som bør holde seg laaangt unna pepsi max... drakk ett stort glass til middagen i dag og ble bitt av ett akutt søtsug!!! måtte hive i meg litt sukkerfri sjokolade for å klare å holde meg unna den kalde kvikk lunsjen til sambo som ligger i kjøleskapet!... så nå har jeg faktisk hatt meg på en alrdi så liten joggetur for å komme unna snopet, og nå er søtsuget allerede vekk, puh.... men tror jeg skal holde meg til vann heretter ja... hvordan går det med dere andre? nå har vi snart kommet oss igjennom den første uken, hehe.... jeg skal vente så lenge jeg klarer med å veie meg den her gangen, blir så fort skuffa når jeg ikke ser resultat, også har jeg så lett for å gi opp at jeg tør ikke.... skal veie meg i juli jeg, og se om målet er nådd, hehe.... synes allerede jobbuksa virker mindre trang, men kan godt være psykisk, hehe

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 22:05   #94
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

kordan det går.. jo, eg har nettopp komt heim fra bursdagsselskap og der var yndlingskaka mi! deili gulrotkake... mmm men eg greidde å motstå ska i selskap igjen imorgen så då blir eg utsatt for nok en fristelse for der skal være heimelaga fyrstekake og verdens beste sjokoladekake! og eg må sitte pent å sjå på dei andre som koser seg.. tøff helg må eg sei.. men eg har klart meg fint så langt
hadde ostekarbis til middag idag, og det var faktisk veldig godt sammen med grønnsaker til å anbefale, bare å søke på "gerd`s ostekarbis" håper det går bra med alle andre og, eg føler ihvertfall at helga er verst!

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 22:32   #95
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg lurer litt på te jeg. Er det lov å drikke all slags teer? Eller må man holde seg til vanlig te og grønne teer? Er det noen her som vet det?

Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 22:40   #96
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Gratla med flotte resultater dere som har gått ned! Torkil har selv sagt at kg er kg uansett om det er vann eller ei, så det er ikke "bare" (sitat fra forrige gang jeg gikk på kuren)

Og tenk snart er vi ferdige med første uka. Jeg syns alltid den første og til dels andre uka er vanskligst siden det ikke har gått så veldig lang tid... etterhvert så "gidder" man liksom ikke sprekke fordi man har holdt på så lenge, så det blir liksom en slags ekstra motivasjon... hehe

Nå skal jeg snart goffle deilie ostelasagne... mmm... litt sen middag i dag ja.

Ha en god kveld!

Ps... Monicah... du er superflink som klarer å stå i mot så mange fristelser!! Stå på! Forrige gang jeg gikk på kuren pleide jeg å ta med meg noe ketolysevennlig digg når jeg skulle i selskaper og slikt. F.eks noen vafler eller noe annet godt. Det funker veldig bra for meg.

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 23:38   #97
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg syns det er greit å sitte å tenke at eg "slipper" å spise disse kakene.. tenke på kor mykje det kan ødelegge for kuren min... det er på en måte ikkje verdt det men eg skal ikkje nekte for at eg har grådig lyst å smake

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 00:12   #98
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Red face

Hjelp!!!

Sitter her med drit dårlig samvittighet etter all den fete maten jeg har tyllet i meg. fløtesaus og smør på brødet ( lav karbo) Kan noen forsikre meg om at dette virkelig er riktig Har spist bare 15,6 karbo i dag da. Synes det går greit å telle og holde seg unna de, meeeeen alt det fettet jeg må venne meg til å spise
Venter på pakka mi med sticks,tyvstarta kuren før boka kommer, so om jeg er i gang med fettforbrenninga vat jeg ikke enda.
Var så dum å gå på vekta etter en fet middag, for å se om det hadde trilla av noe Noop, tvert i mot!!!

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 00:40   #99
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

hehe et godt tips er å alltid vege seg om morgenen før du har spist frokost, og aldri vege seg om kvelden! du blir fort demotivert av å se tallene som dukker opp når dagen er over! eg kan ikkje garantere deg at det her virka, men vi ska no prøve oss fram alle sammen og håpe på at dei som har gjort det her før oss kan hjelpe oss på vei om vi står fast! men en forutsetning er så klart at en er i ketose.. ellers vil ikkje alt det fettet gagne deg men om du holder deg til "spillereglene" så er du nok det no om du startet for noen dager siden...

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 00:44   #100
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Ja, så man kommer i ketose etter bare få dager altså?

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 14:28
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no