Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

etter atkins og andre lavkarbodietter...

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-06, 13:27   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

etter atkins og andre lavkarbodietter...

Noen som har lest denne boka?
Skal visst være litt anti-Atkins.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 13:57   #2
Heiko
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 47
Heiko er på en erverdig vei

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Opprinnelig lagt inn av Borealis

Noen som har lest denne boka?
Skal visst være litt anti-Atkins.

Hvilken bok?

Heiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 13:59   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Altså, den heter "Etter Atkins og andre lavkarbodietter"...som i overskrifta. Det kom vel dårlig fram. Sorry!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:10   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Jeg har ikke hørt om den?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:10   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Jeg har hørt om den men ikke lest den. Skal grave frem litt mer info.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:11   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Mat & Helse reklamerer faktisk for den:

http://www.matoghelse.no/etter-atkin...140-48637.html

Nå stod det ikke så mye detaljert der da, men jeg googler videre jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:13   #7
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Ser jo kanskje litt Lindberg`sk ut...?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:14   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Jeg var inne å leste innholdsfortegnelesen. Forfatteren Paul Clayton legger i denne boken frem sin egen teori "claytonplanen". Etter innholdslisten å dømme så virker det som at han kun har sett på indusksjonen til Atkins og at han virker litt sånn lavglykemisk selv.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:21   #9
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

He-he! Jeg leste Lises innlegg som at han "virker litt sånn lavhysterisk"
Han har andre gode råd også:
"I tillegg gis råd om hvordan man kan slutte å røyke, forsinke aldringsprosessen, bedre sexlysten på naturlig måte og bedre fettforbrenningen."

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 01:06   #10
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

--------------
http://www.matoghelse.no/etter-atkin...140-48637.html

sitat-
Clayton er Englands ledende ekspert på farmakoernæring, dvs. farmakologi (læren om legemidler), biokjemi og epidemiologi. Han har vært seniorrådgiver for britiske myndigheter i helsespørsmål og er forskningsdirektør for etterutdanning av leger i ernæringsspørsmål ved Royal College of General Practitioners.-
--------------

Nok en "ekspert" som har skrevet bok. Alle disse "titlene" gjør meg skeptisk med en gang (med god grunn).

--------------
http://www.bokanmeldelse.com/8275471877

sitat-
Forfatteren har sett nærmere på forskjellige lavkarbodietter, og hevder at disse ikke er svaret på vekt- og helseproblemer. Han beskriver en diett og kostholdsplan (Claytonplanen) som gjør bruk av såkalte gode karbohydrater, noe som skal gi store helsegevinster -
--------------

Selvfølgelig er ikke lavkarbo-dietter bra. Dette visste vi jo fra før. Nok en ny diett og nok en bok om sunn kost. Nei takk sier jeg bare. Trenger ingen dårlige råd fra ham.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 13:21   #11
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Jeg har vært på biblioteket og bestilt boka. De hadde den ikke her, men ville skaffe den...så får jeg nå se hva det er Clayton har å si....kan jo være ting som er fornuft i på andre områder enn akkrat det med karb/ikke-karb....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 18:14   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Opprinnelig lagt inn av Iset

Mat & Helse reklamerer faktisk for den:

http://www.matoghelse.no/etter-atkin...140-48637.html

Nå stod det ikke så mye detaljert der da, men jeg googler videre jeg.

Det er en bokanmeldelse - det betyr ikke at de hverken reklamerer for den eller anbefaler den...

Når det er sagt så har jeg skumlest litt i boka da den kom på engelsk. Kjøpte den, leste litt og rota litt bort. Han har en masse gode poeng i boka si. Men selvfølgelig kritiserer de fleste andre lavkarbo retninger. Han mener jo selv at hans plan er den beste av alle (so what else is new).

Men han har jo noen bøker å selge (+ litt til) så da er det vel ikke så rart.....

Kanskje jeg burde lese hele boka...om jeg finner den i bok kaoset mitt.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 18:30   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det er en bokanmeldelse - det betyr ikke at de hverken reklamerer for den eller anbefaler den...

Jeg ser iallefall på det som reklame når den ligger på hjemmesiden deres.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 15:43   #14
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs
Smile

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Hei du!!
Egentlig et teit spørsmål kanskje, men jeg måler vekttapet i cm, og ikke kilo..
Finnes det sånne noe sted?...
Sånn som den "skalaen" du har nederst på siden din, bare i cm?

Klemmer fra Ida

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 17:17   #15
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: etter atkins og andre lavkarbodietter...

Du kan selv velge hva den skalaen skal skalere. Cm, buksestr eller hva som helst.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her Nille Ketolysekuren 209 04-01-17 09:13
Metabolsk motstand - hva er "normalt"... Nille Lavkarbo generelt 10 24-02-06 11:23
ketolyse kuren kontra Atkins.. nomma Lavkarbo generelt 6 10-06-05 23:58
Nytten av ketose + Atkins vs Lindberg - igjen.... Zoë Lavkarbo generelt 3 21-06-04 09:43
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no