Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-08, 17:24   #1
Calvin
Medlem
 
Calvin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 152
Calvin er ny på veien

Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Vekta har stått bom stille den siste halve uka. Samtidig har jeg vært dårlig på å huske å drikke nok i løpet av dagen, men jeg har også gått litt vekk fra strikt atkins induksjon i den samme perioden.
Det jeg har endret på er vel bare det at jeg tillater litt korn (store havregryn i frokostpannekaker), litt bær (i smoothie), litt yoghurt (yoplait sin 0,1%- en halv en i smoothie), og bittelitt nøtter.
Med unntak av dette holder jeg fortsatt på det jeg spiste den uka jeg var på induksjonen, og holder meg fortsatt veldig lavt på inntak av karbohydrater.
Har vel kanskje også drukket en boks cola zero daglig, samt en atkinsbar stort sett hver dag, så her er det vel kanskje mer enn bare manglende drikking som kan være partystopperen.

Noen som har tips til meg?

__________________

Min journal
Calvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 18:49   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Man bør ikke veie seg hver dag og man bør definitivt ikke begynne å endre på ting etter en halv ukes vektstopp.

Det går i rykk og napp og kan stå stille en stund før vekta gjør et hopp nedover.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 19:18   #3
Calvin
Medlem
 
Calvin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 152
Calvin er ny på veien

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Har ingen planer om å endre på noe i øyeblikket, jeg bare under på hva som kan være partystopperen min jeg.

__________________

Min journal
Calvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 20:01   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Det er nok en mulighet for at partystopperen din er for lite veske og for mye kunstig søtning. Kutt ut Cola Zeroen og Atkinsbaren og drikk mer vann. Jeg ville i alle fall gitt forandringer i kosten MINST fjorten dager før jeg stolte på resultatene. Det lønner seg ikke å være utålmodig, dette er forandringer du gjør for resten av livet ditt, og det er i starten du lærer om hva kroppen din tåler og hva som får deg til å gå ned i vekt og føle deg bra, så gjør det du kan for å legge et godt grunnlag.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 20:10   #5
Calvin
Medlem
 
Calvin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 152
Calvin er ny på veien

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Tålmodighet ja... Jeg hadde ikke tålmodighet nok til å stille meg i køen der tålmodighet ble utdelt jeg, men jeg forstår at jeg må skrape sammen det lille jeg har. Ble nok god og ivrig da jeg ramlet ned i vekt første dagene.

For mye kunstig søtning, og for lite vann er nok ingen bra kombinasjon nei. Får kutte ned på cola og atkinsbarer og se.

__________________

Min journal
Calvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 20:51   #6
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Jeg ville ikke kalt noe en partystopper før vekta stopper opp over noen uker, men det er meg da. Kunstig søtstoff er vel en kjent partystopper..

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 21:12   #7
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Hei, har lest en god forklaring her før på hvorfor vann er viktig for å forbrenne fett - så legger med en link du kan se på
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...0&postcount=12

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 08:32   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Jeg tror at nummer èn partystopper er å "stresse" eller fokusere for mye på det.
Og par uker med stopp er ikke en stagnering liksom Kroppen må få lov til å følge med den også.
Menne. Jeg går ikke ned hvis jeg spiser barer hver dag. Og Cola Zero skal man vel ikke drikke i det hele tatt?
Ta det med ro og gi det tid

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:29   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Er det ikke aspartam i Cola Zero? Skumle skumle kjemiske greier

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 23:15   #10
Calvin
Medlem
 
Calvin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 152
Calvin er ny på veien

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Jo, det er vel aspartam ja...

__________________

Min journal
Calvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 23:19   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

cola light er greit
man lærer seg å like det også!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 23:27   #12
Calvin
Medlem
 
Calvin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 152
Calvin er ny på veien

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Cola light smaker humbugg... hihi...
Må jeg velge så skiter jeg i hele colaen. Det er et lite offer for å få gå ned noen kilo synes jeg.

__________________

Min journal
Calvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 23:44   #13
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Er det ikke aspartam i Cola Zero? Skumle skumle kjemiske greier

med redsel for å virke veldig uvitende her - men hva er det med aspartam? Som er så skummelt? Annet enn at det ikke smaker noe godt, mener jeg....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 23:53   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

med redsel for å virke veldig uvitende her - men hva er det med aspartam? Som er så skummelt? Annet enn at det ikke smaker noe godt, mener jeg....

det er som alt annet i verden ganske kreftfremkallende bl.a.
men.. små doser er vel cluet! Som med alt annet..
Beste er vel å holde seg unna, hvis man kan

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 01:37   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Aspartam er hundre prosent kjemisk, og i tester med labrotter har man set skummelt store celleforandringer... Jeg styrer unna alt som er så kjemisk som dette, men som Nellie sier; I små doser!
Og den Cola zeroen, i likhet med all annen brus er såpass søt at jeg ville ha holdt meg unna.
Sucralose og maltitol er sånn sett bedre, fordi det i utgangspunktet er naturlige greier som er modifisert.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 01:41   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Gode nok grunner til å styre unna? :

Sitat:

Aspartame accounts for over 75 percent of the adverse reactions to food additives reported to the FDA. Many of these reactions are very serious including seizures and death.(1) A few of the 90 different documented symptoms listed in the report as being caused by aspartame include: Headaches/migraines, dizziness, seizures, nausea, numbness, muscle spasms, weight gain, rashes, depression, fatigue, irritability, tachycardia, insomnia, vision problems, hearing loss, heart palpitations, breathing difficulties, anxiety attacks, slurred speech, loss of taste, tinnitus, vertigo, memory loss, and joint pain.
According to researchers and physicians studying the adverse effects of aspartame, the following chronic illnesses can be triggered or worsened by ingesting of aspartame2) Brain tumors, multiple sclerosis, epilepsy, chronic fatigue syndrome, parkinson's disease, alzheimer's, mental retardation, lymphoma, birth defects, fibromyalgia, and diabetes.
Aspartame is made up of three chemicals: aspartic acid, phenylalanine, and methanol. The book "Prescription for Nutritional Healing," by James and Phyllis Balch, lists aspartame under the category of "chemical poison." As you shall see, that is exactly what it is.

Synes det er viktig at folk er klar over dette, derfor jeg slenger det inn

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 10:44   #17
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Urk... takk for opplysning! Skremmende, virkelig skremmende at det er brukt i så mye matvarer, og har så store konsekvenser....
Hvorfor det montro?
Men det er jo som med så mye annet rart - man kan undre seg hvorfor, men sannsynligvis har det noe med økonomi, makt og multinasjonale konserner...
man kan jo bli deprimert av mindre...

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 23:22   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger?

Det tror jeg nok medfører innmari stor riktighet!

Og så er liksom stevia forbudt å selge som matvare i Norge

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 21:09
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no