Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Maistarternes veietråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-11, 09:50   #626
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

er det laget noen ny veietråd for Maistarterne 2011?! ser at denne går tilbake helt til 2008... gjør vel forsåvidt ikke noe..
men kunne tenke meg en tråd hvor vi kun skriver vektnedgang ?!

__________________
here we go again!


Sist redigert av whynn : 06-05-11 kl 10:00.
whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 12:05   #627
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Wooohooo Frøken! Gratulerer så mye, du har vært veldig flink. Hardt arbeid lønner seg!! Kanskje du må feire med noe, et nytt klesplagg eller en film eller noe (liker unnskyldninger for å shoppe litt)
Jeg har gått ned 500 g til. Det vil si ca 2,5 kg på litt over en uke Det er noe å feire etter å ha stått mer eller mindre stille siden jul! Kanskje jeg må shoppe noe jeg også

Whynn: Kan du ikke lage en slik tråd da Er ikke så mye aktivitet her uansett.

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 14:33   #628
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Takk, Tasja - og gratulerer med dine FLOTTE resultater også. 2,5 på en uke er jo helt fantasisk Vi er SÅÅÅÅ flinke

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 16:33   #629
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43761

der har vi den nye. kun for oss mai-startere 2011 )

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 11:52   #630
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hoj, jeg så pluttselig er inne at det ikke er anbefalt å være i ketose når man skal ha større operasjoner og narkose. Jeg skal ha en stooor operasjon om to uker, og være innlagt på sykehus en uke etterpå. Torkil (ketolyselegen) anbefalte 100-150 g karbo i dagene før operasjonen. Kjenner jeg blir helt stresset av dette... Hvordan skal jeg spise så mye karbo liksom? Hjelpes meg! Kanskje jeg skal spise feks bær med fløte? Noen andre tips til ting som kan få meg opp i det nivået? Huff da, som om ikke jeg var stresset nok fra før.
Tenker likevel at det kan være et poeng i det, ettersom jeg fikk beskjed etter forrige operasjon, i februar, at det hadde krevd mye narkose for å holde meg sovende (uten at det var relatert til vekt, ikke det at den er så høy lenger ).

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:05   #631
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei alle sammen! Ja nå er det rundt 1 år siden dere startet alle sammen, jeg inkludert. Men jeg har gått opp alt igjen og 15 kilo til! Men alt står bra til med meg, selv om føttene og knærne begynner å bli slitne, og ryggen er vond osv. Har hatt svært lite gravidplager! Gleder meg veldig til å ta fatt på lavkarbo-kosthold igjen da! Tenkte å begynne igjen et par måneder etter fødsel, altså i september en gang. (burde ha mistet det meste av babyvekten da! :-)
Regner vel med jeg bli med i en annen starter-tråd da men.... Dere får ihvertfall ha lykke til videre alle sammen!!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 30+1 bar.JPG (48,5 KB, 14 visninger)
__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 09:01   #632
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Åhh, så fin mage du har Mailin - den er helt vakker Det der er mest baby og vann - du kommer til å rase ned igjen i september. Lykke til videre, skal følge med på septemberstartertråden

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:19   #633
Skalned25kg
Juniormedlem
 
Skalned25kg sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bor i Nordland
Innlegg: 19
Skalned25kg er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

---

__________________

BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt (75-89)
BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig. (98-90kg)
BMI på 30 og 35 = fedme
Startvekt: 98,5. Nåværende: 97,7kg. BMI: 32
Skalned25kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 15:09   #634
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Joho folkens?! Er det noen her i sommervarmen (dvs den ene dagen vi har hatt her til nå )
Jeg kan melde om flott nedgang, jeg klarte St. hans målet en uke forsinket, men er likvel veldig fornøyd!! Woho! Er litt ytre omstendigheter som har hjulpet meg, men jeg tar creditsene likevel
Håper dere har en strålende sommer så langt!

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:32   #635
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Heisann!

Først og fremst: Så vakker mage, Mailin! Jeg må bare si at jeg synes "gravid-mager" er noe av det fineste jeg vet!!! Det har vel noe med at jeg har 4 unger sjøl, - samt barnebarn......Sukk! Spennende å følge deg. Håper vi får se flere bilder etterhvert.

Tasja, - så flink du har vært!!! Jeg skulle være med på denne St-Hansutfordringen jeg og, - men sprakk så det smalt gitt. Så målet mitt ble endra til å HOLDE VEKTEN gjennom sommeren. Jeg gikk opp 2 kilo med en gang, men regner med det er vannkilo. Etter det har jeg vært veldig stabil, - kun 3-400 gram opp og ned. Ligger nå på ca en kilo over der jeg var før jeg "ga opp".... Så om jeg holder meg der til sommerferien er over er jeg strålende fornøyd! Så får jeg ta et tak igjen til høsten og se om jeg får vekk 4-5 kilo til. Egentlig er jeg fornøyd med kroppen min som den er nå, - bare jeg får stramma opp litt mage.... Og der tror jeg nok trening trengs.

Skal holde meg til moderat lavkarbo i sommer, - unne meg litt innimellom (is, litt mere bær, kanskje litt frukt) og se hvordan det bærer i vei. Men prøve og holde meg utenfor ketose. Jeg tenker meg det blir slik kostholdet blir når jeg er "ferdig". (innimellom blir det en sjokoladebit eller to og.....)

Håper dere får en knallfin sommer, - og at været bedrer seg betraktelig.......

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 14:10   #636
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Mammamiia - Tusen takk for det! Du er flink du også, og jeg synes det er en god ide å ta ting litt på sikt når man har kommet så pass langt ned Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gripe sommeren ann, men jeg tenker at jeg ihvertfall skal spise jordbær og bringebær med god samvittighet og fløte Har heldigvis merket at jordbør ikke påvirker min vekt negativt.
Jeg er nå på det målet jeg opprinnelig satte meg, men så har jeg tenkt at jeg kan gå ned ca. 5 kg til på sikt. Da blir det 25 kg, har gått ned 20 kg nå
Jeg tenker meg at om jeg kan det, så ønsker jeg å ende opp på mer generell lavkarbo/fedon-aktig kosthold når jeg er mer fornøyd. Å ha litt flere basisvarer å velge imellom. Men jeg må se det ann på vekten, vil jo ikke gå opp igjen heller.

Så utrolig deilig å være fornøyd med kroppen Det er jo fantastisk! Da synes jeg ihvertfall ikke det er noe grunn til å stresse med de siste kiloene! Spis og kos deg i sommer, og så tar vi tak til høsten (om det føles riktig).
"Sommer"klemmer

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd for 30+gruppen Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 2235 17-03-15 21:38
Aprilstarternes veietråd! R0SA Ketolysekuren 307 02-11-10 16:49
Lørdag-veietråd supha Fysisk og mental helse 2 10-06-10 00:49
~ Juli - veietråd ~ Frk.Sunshine Ketolysekuren 91 08-02-10 10:23
Veietråd Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 1 02-07-07 01:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no