Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Halsbrann av å drikke vann ...

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-06, 20:51   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Halsbrann av å drikke vann ...

Jeg prøver å få i meg mere vann.. jeg drikker veldig lite til vanlig..
Nå har jeg vært flink noen dager hvertfall fått i meg en liter vann pr dag. Men resultatet blir at jeg får sånn utrolig til halsbrann. Jeg har prøvd med zantac og lignende.. men det hjelper ikke noe særlig..
Dette fører jo til at jeg drikker mindre vann.

Noen som har opplevd noe lignende.. kansje går det over etter en stund.. vil jo gjerne drikke mer vann..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:00   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: halsbrann av å drikke vann...

Har aldri hørt om at du kan få halsbrann av å drikke en liter vann til dagen..... Det høres rart ut. Det har ikke sammenheng med hva du har spist tror du ? Det er mat som fordøyes som gir halsbrann som regel, - ikke vann.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:23   #3
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: halsbrann av å drikke vann...

jeg har lagt merke til det før også, på sommeren f.eks når det er varmt og jeg drikker mye vann, har jeg halsbrann nesten hele tiden. Jeg vet at jeg får halsbrann av hvit gjærbakst. Og av appelsin-juice.

Lurer på om det kan ha noe med at når det blir mye væske i magesekken, kommer magesyren opp i spiserøret. Enda verre blir det jo at jeg bøyer meg f.eks.

kansje jeg skal begynne å føre matdagbok igjen så ser jeg bedre om det kan være en sammenheng mellom mat og inntak av vann.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 14:03   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann av å drikke vann...

Tidligere har jeg også fått halsbrann av vann. Men bare når jeg var fyllesyk og tørst og drakk store mengder vann. Annen drikke gikk bedre. Jeg skjønte heller ikke hvorfor ... Men jeg kan ikke tro at vannet egentlig er årsaken jeg heller. En liter vann om dagen er jo heller ikke så mye ..

Ellers er det sammenheng mellom overvekt og halsbrann da. Jeg fikk halsbrann først da jeg gikk opp til 95 kg eller så. Samme med hovne bein. Da jeg gikk ned forsvant begge deler. Nå som jeg er gått opp en del igjen har jeg merket at begge deler har kommet tilbake. Vet ikke om du har mye overvekt, men det kan være at det egentlig er årsaken?

Jeg vet ikke hva som kan hjelpe, men det er sikkert lurt å ta små slurker av vannet og ikke la det være iskaldt så magen får sjokk. Og så kan du jo prøve å ta litt natron, det er basisk og hjelper magen å ikke få for mye syre.

Lykke til, håper det går over!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 21:43   #5
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Halsbrann av å drikke vann...

Jeg får også halsbrann av vann. Er ikke så mye som skal til heller. Men har ingen forklaring på hvorfor..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 21:59   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann av å drikke vann...

Halsbrann kommer jo av at magesyre presses opp i spiserøret. Det er ikke så uvanlig med halsbrann når man er overvektig, på grunn av at fettet presser på magesekk og lukkemuskel.. dette skjer ofte også om man bøyer seg.

du kan jo prøve å drikke mindre mengder i slengen, og heller fordele vannet utover dagen... Appelsinjus er surt, og gir ofte mer syreproduksjon.

Jeg er enig med Nille i at det virker rart om halsbrannen kommer av selve vannet.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:59   #7
Nettbabe
Nytt Medlem
 
Nettbabe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 5
Nettbabe er på en erverdig vei

Sv: Halsbrann av å drikke vann...

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

Jeg prøver å få i meg mere vann.. jeg drikker veldig lite til vanlig..
Nå har jeg vært flink noen dager hvertfall fått i meg en liter vann pr dag. Men resultatet blir at jeg får sånn utrolig til halsbrann. Jeg har prøvd med zantac og lignende.. men det hjelper ikke noe særlig..
Dette fører jo til at jeg drikker mindre vann.

Noen som har opplevd noe lignende.. kansje går det over etter en stund.. vil jo gjerne drikke mer vann..


Hei!

Jeg vil anbefale at du går til fastlegen din og får han til å sende deg videre for å sjekke om du kan ha mellomgulvsbrokk. Mellomgulvsbrokk innebærer av lukkemusklen opp til spiserøret ikke virker slik som den skal, og slipper derfor opp veske/gass fra magen!

Håper du finner ut av det!

Nettbabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grethe Rode Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:07   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann av å drikke vann ...

Vet egentlig ikke hva halsbrann er, da jeg tror jeg ikke har hatt det. Men jeg opplever ofte når jeg drikker mye av noevkullsyreholdig drikke at jeg får først vondt i øvre del av ryggen, deretter vondt oppover langs strupen for så å komme opp til underkjeven. Der kan det vonde gå fra side til side før det blir svakere eller går oppover langs kjeven mot leddet til øverkjeven bak øra. Dette er knallvondt, varer ca 15-20 min. Er dette halsbrann?? Jeg har snakket med en tannlege om dette siden jeg fikk så vondt i kjeven, men han har aldri hørt om noe slikt..

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:24   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann av å drikke vann ...

Jeg forklarer halsbrann med "å være kvalm i halsen" og går nedover til magen... og oppover til munnen, gulping hvis man bøyer deg

Jeg er veeeldig plaga med det hvis jeg spiser karbo mat, men lavkarbo kurerer det

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:29   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann av å drikke vann ...

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jeg forklarer halsbrann med "å være kvalm i halsen" og går nedover til magen... og oppover til munnen, gulping hvis man bøyer deg

Jeg er veeeldig plaga med det hvis jeg spiser karbo mat, men lavkarbo kurerer det

Gulper da ikke jeg!!! Oki, da er det IKKE halsbrann jeg har, men søren så vondt likavel.. Og det å gulpe kan heller ikke være særlig kos... Gulpa mye da jeg gikk gravid... ææhhh var det halsbrann da kanskje?? Jeg gulpa jo bare??

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:30   #11
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann av å drikke vann ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Gulper da ikke jeg!!! Oki, da er det IKKE halsbrann jeg har, men søren så vondt likavel.. Og det å gulpe kan heller ikke være særlig kos... Gulpa mye da jeg gikk gravid... ææhhh var det halsbrann da kanskje?? Jeg gulpa jo bare??

hvis du BARE gulpa var det ikke skikkelig halsbrann, men sikkert en mild variant

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 22:04   #12
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Halsbrann av å drikke vann ...

Jeg hadde også problemer med halsbrann, og fikk det spesielt av kaldt vann, banan og juice. For meg hjalp det å tygge tyggis(), men det varte bare en stund så var det tilbake. Legen min fant tilslutt ut at jeg har/hadde magesår, og etter jeg fikk medisiner har plagene gått over.
Bare tenkte jeg skulle nevne det

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 22:17   #13
Zinger
Juniormedlem
 
Zinger sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 45
Zinger er ny på veien

Sv: Halsbrann av å drikke vann ...

Jeg får ofte halsbrannnår jeg bøtter nedpå med vann hvis jeg nettopp har spist et stort måltid eller er veldig mett. Syns det hjelper å drikke mindre mengder om gangen, og ha sitron i vannet..

Zinger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo light Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 18:21   #14
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Halsbrann av å drikke vann ...

Jeg har vært plaget med halsbrann lenge, og etter at jeg begynte å lavkarbo trodde jeg det skulle forsvinne. Det med vann kjenner jeg veldig godt igjen. Mye vann spesielt rett etter et måltid kunne ødelegge hele dagen for meg. Det tok hele to måneder etter lavkarbo-starten før det gikk over, og jeg har gjort en del forsøk for å finne ut av hva det kan komme av. Moren min påsto det var fett - men det nektet jeg å være med på.

- Først byttet jeg ut traktekaffe med pulverkaffe. Det hjalp litt, men den forsvant ikke helt.

- Så oppdaget jeg at hvis jeg legger meg med mat i magen, kan jeg glemme å sove godt den natten. Jeg må spise 4 - helst 5 timer før jeg legger meg.

- Stekt mat (bortsett fra bacon og egg) ga meg halsbrann. Nå går alt i ovnen, og løvbiff har jeg kuttet ut.

Nå har jeg ikke lenger halsbrann, men jeg vet ikke om det er de ovennevnte tingene som er årsaken. Nå gjenstår det å gjeninnføre en ting av gangen, for å sjekke om jeg reagerer på det.

Forrige helg hadde jeg lyst på noe godt, og langet innpå med en hel plate med mørk sjokolade , en pose Cashew og et par never med bacongull. Så smakte jeg på 5 stk. mykt godteri av noe slag. Og Cola Zero... Det ble for mye for magen min, og jeg hadde halsbrann i 2 dager. Det er den eneste gangen jeg har hatt halsbrann etter at jeg kuttet ut de tingene jeg visste jeg reagerte på.

EDIT:
Her er forresten linken til www.halsbrann.no Der står det litt nyttig info. Mener å ha lest et sted at det har noe med syrebalansen i magesekken og gjøre også. At melk- og meieriprodukter kan ødelegge syrebalansen. Før jeg begynte på lavkarbo, tok jeg en appelsin for å dempe smertene. Det høres helt vilt ut, men de syrene er nøytrale for magesekken og det hjalp (appelsinjuice går ikke). Det går jo ikke nå lenger da.


Sist redigert av Veggpryd : 23-10-07 kl 18:38. Årsak: Lagt til link.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 00:07   #15
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann av å drikke vann ...

Rubens: Du bør ikke gå så lenge med halsbrann uten å ta noe nøytraliserende for det. Det er MYE værre for magen og kroppen din å ha halsbrann enn det er skadelig å ta syrenøytraliserende.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Ang. drikke mye vann Nillomien Spørsmål og svar 13 20-03-07 02:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no