Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-07, 10:34   #151
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

I rettferdighetens navn så skal det sies at Slakskalainen ble oppfordret til å tenke seg om da han annonserte sin sorti tidligere. Grunnen var at han da hadde vist at han også hadde noe å tilføre forumet, noe også Ziggy poengterer. En slik oppfordning gir ikke "fri ferdsel" for å si det sånn, og jeg syns iallefall at tilliten som dengang ble vist bør respekteres....

Vi ser svært gjerne at dette nå ikke utvikler seg til enda et munnhuggeri. Nå har alle fått sagt sin mening, både om saken og om hverandre - så lar vi det være med det.

Av hensyn til resten av forumet - og deltakerne her inne, bør tråden ryddes opp i slik at det egentlig budskapet kommer frem. Det er undervurdering hvis/om/når dette blir gjort av mod/admin om ikke brukerne selv velger å rydde opp i eget reir....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 10:47   #152
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

I rettferdighetens navn så skal det sies at Slakskalainen ble oppfordret til å tenke seg om da han annonserte sin sorti tidligere. Grunnen var at han da hadde vist at han også hadde noe å tilføre forumet, noe også Ziggy poengterer. En slik oppfordning gir ikke "fri ferdsel" for å si det sånn, og jeg syns iallefall at tilliten som dengang ble vist bør respekteres....

Vi ser svært gjerne at dette nå ikke utvikler seg til enda et munnhuggeri. Nå har alle fått sagt sin mening, både om saken og om hverandre - så lar vi det være med det.

Av hensyn til resten av forumet - og deltakerne her inne, bør tråden ryddes opp i slik at det egentlig budskapet kommer frem. Det er undervurdering hvis/om/når dette blir gjort av mod/admin om ikke brukerne selv velger å rydde opp i eget reir....

Ja men, jeg er helt enig i at de siste dagers "att og fram" som har gått på person og ikke på tema - raderes ut da det tar oppmerksomheten vekk fra teamet.

Jeg vil personlig redigere vekk det som noen reagerte på i mitt innlegg i dag som inneholder overgangen " så til alvoret" - for å bare vise hva som jeg eventuelt ikke har sagt i diverse faglige biter av tråden.
Så kan man fra adm/mod. fjerne det man ikke ellers finner passende, slik en 3.part utfører det i denne saken som en dommer som gis "fullmakt" til det.

I sakens anledning vil jeg bare si at det er helt ok å sende meg PM eller email om man vil vite noe om meg eller for den saks skyld "refse" meg.
jeg er ikke langvred.

Da retter jeg før jeg må foreta noen dataanalyser i det jeg får betalt for.....

  Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 10:50   #153
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.


sitat:
"Om jeg tar feil i så henseende, ber jeg om unnskyldning for det, men det er en grense for hvor mye kverulering og direkte laterliggjøring av forumet man kan finne seg i før man reagerer."

Ja - fullstendig feil i tolkningen av intensjonen og tonen i mitt innlegg. Tvert imot var den mest en harselering av meg selv. Selvironi for å kutte mitt engasjement om grønnsaker. Så får man tro meg om vil eller ikke. jeg vet hva som er sant i denne sammenhengen. At jeg prøver å harselere noe overfor folk med problemer - vil jeg på det sterkeste ha meg frabedt. DET er sårende det.

Slaskalainen, dette gjaldt ikke bare ditt siste innlegg, men flere innlegg du har skrevet her inne, hvorpå flere allerede er slettet av moderatorene her inne.

At du vet hva som er sant i denne sammenhengen, ja det antar jeg du gjør, men nå har mange av oss her inne vært svært overbærende med både den tonen og måten du har uttalt deg på her inne tidligere.

Og ja, måten du har skrevet om enkelte forumdeltagere og forumet her inne tidligere, det oppfattes som harselas, og det tror jeg også du kan se, om du bare trår litt tilbake, og leser flere av dine innlegg her inne på nytt.

Og jeg har aldri beskyldt deg for å harselere med spesifikke personer, Slaskalainen, med unntak av b.a. undertegnede, noe jeg også reagerte på, men når du harselerer med forumet og enkelte moderatorere her inne, ja så oppfattes det faktisk negativt av mange her inne på forumet.

Beklager om du ikke ser det, men sånn er det faktisk.

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 11:02   #154
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Jeg trodde vi var ferdige med personangrep på denne tråden!

  Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 11:10   #155
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?



Sitat:

Vi ser svært gjerne at dette nå ikke utvikler seg til enda et munnhuggeri. Nå har alle fått sagt sin mening, både om saken og om hverandre - så lar vi det være med det.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 11:11   #156
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Ja, nå gir vi oss her. Jeg vil prøve å få igjennom forslag om at tråden skal stenges og ryddes opp i. Denne diskusjonen er offisielt død.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 11:12   #157
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Jeg trodde vi var ferdige med personangrep på denne tråden!

Vi er det, Slaskalainen, men jeg følte faktisk et behov for å svare på ditt siste innlegg.

For som sagt, jeg har ikke ankalget deg for å harselere med folk med problemer, det var ikke det som var poenget med innlegget mitt, men det tror jeg du ser når du leser det en gang til.

Og jeg håper at du kan velge en mere inkluderende omgangsform og tone her inne, vi er ikke tjent med at diskusjoner ender på denne måten, det tror jeg vi alle er enige om.

Antar du ikke er ny i forumdeltagelser, og alle fora har sin omgangsform, så håpet mitt er at du kanskje i fremtiden kan velge en måte å uttrykke deg på som er mere i tråd med den omgangstonen vi har hatt her inne på lavkarbo.no i mange år.

At man kan være uenig, ja jøss, men det er mere et spørsmål om hvordan man formulerer dette på, og fremlegger sine meninger på.

Så min henstilling til deg, Slaskalainen, er å prøve å adaptere den omgangstonen vi har her inne, og heller unnlate å svare, heller enn å gå i full klinch om en føler at det koker innvendig. En er ikke forpliktet til å svare på alt her inne, og er man uenig, ja så kan man heller velge å vise dette på en måte som oppfordrer til saklig og utviklende dialog, heller enn munnhuggeri og dårlig tone.

Håper dette var litt oppklarende.

Sigmund.

.


Sist redigert av Ziggy : 13-04-07 kl 11:56.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 11:12   #158
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Ja, nå gir vi oss her. Jeg vil prøve å få igjennom forslag om at tråden skal stenges og ryddes opp i. Denne diskusjonen er offisielt død.

Hvor legger jeg da min dokumentasjon om eskimoene......................
i så fall en annen tråd, men da klipper jeg ut del 1 av den herfra.

  Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 11:16   #159
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Hvor legger jeg da min dokumentasjon om eskimoene......................
i så fall en annen tråd, men da klipper jeg ut del 1 av den herfra.

Ja, det tar nok en liten stund å rydde opp her. Jeg syns du skal åpne en ny tråd hvis du vil fortsette å diskutere temaer som er tatt opp i denne tråden. Bare ikke la det ende opp som her.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 14:11   #160
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Hm...jeg har nå valgt å ikke engasjere meg i denne tråden...men vil bare si at MYE av det som er skrevet her (av FLERE!) godt kunne gått som personlige meldinger mellom de uenige....Så hadde selve "grunn-temaet" fått stå alene....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 15:33   #161
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hm...jeg har nå valgt å ikke engasjere meg i denne tråden...men vil bare si at MYE av det som er skrevet her (av FLERE!) godt kunne gått som personlige meldinger mellom de uenige....Så hadde selve "grunn-temaet" fått stå alene....

Enig, men det er endel arbeid å drive å rydde i tråder hele tiden (det vet jeg godt) så håper folk husker det til neste gang.
Synes litt synd på de som skal få alt dette ekstra arbeidet hele tiden.
Det er jo unødvendig.
Men nå beveger jeg meg også utenfor tema...unnskyld.

Synes det med grønnsaker er et veldig bra tema igrunnen

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 22:25   #162
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Det skal ryddes !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 12:50
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 13:14
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no