Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

På väg tillbaka!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-06, 10:21   #1
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

På väg tillbaka!

Hej, alla glada! Och alla bekymrade! Lät mig skriva en inledande drapa om vad jag haft för mig och om vad som händer i framtiden.

Jag trodde att jag skulle vara borta en vecka, eller två. Det blev en månad, eller två.

Jag behöver inte skylla på något, men jag har mycket att skylla på. Under tiden som gått har jag besvarat flera tusen mail från lyckliga och mindre lyckliga hälsoätare. Ja, många av dem tror att de är viktminskare, men de är i verkligheten i färd med att äta sig till hälsa...

Nu har jag nästan alla mina "elever" på rätt gång. Min bok kom ut i Sverige i juni och jag har två hälsoätare på minus 40 kg och flera dussin på minus 30. Hundratals ligger på minus 15-25.

En tjej av dessa kanske tvåtusen viktminskare har gått upp i vikt. Men hon har säkert blivit friskare ändå.

Ungefär en hälsoätare av fyra har problem med att gå ner i vikt. (Samtliga problemfall är kvinnor.) Ja, de försöker mäta sina framgångar på vågen, trots att man inte kan mäta hälsa på vågen! De flesta av problemfallen har en historia med återkommande svältperioder. De har varit viktväktare, pulverätare eller något annat. Alla dessa kraschdieter har gett dem en otrygg kropp och den kroppen behöver tid för att läka.

Att skaffa sig en trygg kropp efter upprepade kraschdieter tar månader. Men det är en investering som är väl värd att göra. Det är nämligen en investering för livet.

Förutom att svara på alla dessa mail har jag skrivit en bok med frågor och svar kring mitt sätt att äta. Jag kan inte tillbringa resten av livet med att besvara mail, mail som ofta är väldigt lika varandra. Därför har jag besvarat de 200 vanligaste frågorna och samlat dem i en liten bok. Tyvärr finns den bara på svenska. Men nu har jag färdiga standardsvar som jag kan hänvisa till och det kommer att göra mitt liv enklare.

Förutom detta har jag ägnat mig åt att försörja mig. Den som tror att man kan tjäna pengar på att skriva sanningen tror fel. Vill man bli rik på bantningsböcker ska man erbjuda enkla, tidsbegränsade lösningar och gärna använda boken som en annons för ett eller annat preparat. Det är inte min väg. Jag beskriver vad jag gjort och hur du kan göra för att få en permanent lösning. Det är ingen enkel lösning, men det är en lösning som fungerar livet ut.

Jag ska lägga in ett par av mina standardsvar om en stund. Det är vad jag hinner med idag. Fredag-Söndag är jag på en spännande konferens. Där ska vi ta första steget i riktning mot förändrade kostråd i Sverige. Resten är hemligt.

Från och med måndag ska jag försöka ägna en stund varje dag åt denna spännande lista. Om tiden står mig bi ska jag under april sammanställa en liten bok om hur jag lagar min mat. Ja, jag får många frågor om det också. Lyckas jag med det så kommer den i maj. Tyvärr bara på svenska.

Före sommaren ska jag också skriva färdigt min stora bok om kvinnlig viktminskning. Under kontakterna med ett par tusen kvinnor har jag upptäckt att de behöver ett något annorlunda angreppssätt. Därför blir det en garanterat annorlunda bok! Jag gissar att den kommer ut i början på nästa år på svenska. Det är nog inte otänkbart att den kommer på norska också så småningom. Men sådant tar tid.

Må så bra!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no