Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vann i kroppen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-06, 00:37   #1
polvott
Medlem
 
polvott sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 163
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Vann i kroppen

Jeg merker nå at jeg har utrolig masse vann i kroppen. Jeg drikker masse uten å gå på do og jeg går enten opp i vekt eller ligger på det samme. Er det noen som vet hvordan jeg kan få kroppen til å slutte å lagre så mye vann? Det er litt ubehagelig også og jeg føler meg hele tiden så tung. Jeg vet at jeg mister fett og jeg er i ketose. Jeg skjønner bare ikke hva kroppen min tenker på. Hva skal den egentlig med bøttevis med vann da? Den kan jo ikke bruke det til så mye vettugt?

__________________


polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 04:02   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Vann i kroppen

Du skrev i en annen tråd at du nå har passe vannprosent. Tror nok dietten hjelper for at kroppen får en sunn fettproset og vannprosent.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 10:07   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av polvott

Jeg merker nå at jeg har utrolig masse vann i kroppen. Jeg drikker masse uten å gå på do og jeg går enten opp i vekt eller ligger på det samme. Er det noen som vet hvordan jeg kan få kroppen til å slutte å lagre så mye vann? Det er litt ubehagelig også og jeg føler meg hele tiden så tung. Jeg vet at jeg mister fett og jeg er i ketose. Jeg skjønner bare ikke hva kroppen min tenker på. Hva skal den egentlig med bøttevis med vann da? Den kan jo ikke bruke det til så mye vettugt?

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gått på Atkins eller hvor mange kilo du har å ta av. Men det er vanlig at kroppen holder på vann hvis den tror den får for lite mat. Når den så oppdager at den FÅR nok mat, slipper de vannet. Da kan du plutselig oppleve å gå ned et par kilo fra en dag til en annen.

Spiser du mat med mye salt i kan det også binde vann i kroppen.

Om det varer lenger enn to-tre uker ville jeg gått til lege, for det kan være fysiologiske årsaker til vannansamling/ødem. Og da er det jo kjekt å sjekke det ut !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 12:26   #4
polvott
Medlem
 
polvott sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 163
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann i kroppen

Joda. Det med vannprosenten er jo greit. Men jeg tenkte mer på akkurat nå. Føler at kroppen bare lagrer og lagrer. Prøver å holde meg unna salt og slikt.

__________________


polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 12:32   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

JEg vil si som Nille, at har dette vart lenge, så kan det være greit med en legesjekk for å utelukke at det er noe som må behandles...

viss ikke har jeg gode erfaringer med aqua-min som jeg kjøper på helsekosten Det er noe løvetann og brennesle greier, og får i allefall fart på ødemene mine...jeg samler masse vann når jeg skal ha mensen, og da er de fine å bruke

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 12:37   #6
polvott
Medlem
 
polvott sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 163
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann i kroppen

Hva er det for noe?

Det har ikke vart lenge. Det har vel vart i noen dager.

__________________


polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 12:39   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av polvott

Hva er det for noe?

Det har ikke vart lenge. Det har vel vart i noen dager.

Du får det som tabletter... har dette bare vart i et par dager, så ville jeg prøvd aqua-min, og heller dratt til legen dersom det ikke gir seg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 22:13   #8
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Vann i kroppen

Er det nå så mye vann? Vil bare si at kvinner bør ha et vanninnhold på 45-60% og menn 50-65% (hvis du måler det om kvelden).

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råd mot mye vann i kroppen Strutsen Spørsmål og svar 8 14-03-06 16:48
Beholde vann i kroppen Nada Spørsmål og svar 25 06-12-05 18:15
Vann i kroppen...? mofe Fysisk og mental helse 12 04-06-05 19:11
Vann i kroppen MHM Generell diskusjon 23 03-07-04 18:48
Hagearbeid og vann i kroppen Anne Generell diskusjon 6 11-05-04 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no