Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Frokostmuffins

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-09, 15:23   #1
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Frokostmuffins

Tror dette er en Nigella-oppskrift. Gode, saftige og ikke eggete i det hele tatt. Har ikke regna på karbinnholdet, men skal gjøre det neste gang jeg lager dem, og oppdatere oppskriften. Dersom ingen kommer meg i forkjøpet

1 kopp cottage cheese
3/4 kopp nyrevet parmesan
1/4 kopp mel (bruk lavkarbmel av noe slag f.eks ketolyse bakemix)
1 kopp finmalte mandler
1 ts bakepuver
1/4 kopp finhakka soltørka tomater
1/4 kopp finhakka fersk basilikum
1/4 kopp vann
4 lettpiska egg
1/2 ts salt

Forvarm ovn til 200 grader. Bland alt bortsett fra 1/4 kopp parmesan. Hell i 6-12 muffinsformer. Dryss parmesan over og stek i 30-35 min. til gyldne.

Soltørka tomater og basilikum kan byttes ut med:
- oliven, sitronskall og urter
- stekt sopp og timian
- ristet hvitløk, pesto og pinjekjerner
- og sikkert mange andre ting

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Sist redigert av trillian78 : 17-04-09 kl 19:51.
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 16:30   #2
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Frokostmuffins

De hørtes gode ut.
Men lurer på mener du en kopp CC eller et beger

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 17:12   #3
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Frokostmuffins

Kopp

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:25   #4
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Frokostmuffins

Takk
Må bare handle, så skal de prøves

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:41   #5
Aldriellernå
Juniormedlem
 
Aldriellernå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Aldriellernå er ny på veien

Sv: Frokostmuffins

Oooohooo, disse SKAL prøves. Jeg tror jeg tar sjansen på å bytte ut 1/4 kopp mel, med havregryn (tror jeg maler det opp i hakkeboksen til stavmikseren). Kjenner jeg blir sulten selvom jeg er mett etter middagen ennå

Og så er det vel sånn at 1 kopp (brukes mye i engelske oppskrifter) = 2,0 dl. Tror jeg? Noen som vet? For det er vel et poeng å ikke bruke for store koppemål mht forholdet tørrvarer og egg/vann.

__________________









Aldriellernå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og trening! Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:48   #6
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Frokostmuffins

Jeg har en ladning i ovnen nå Men gadd ikke regne på karbene denne gangen. Jeg brukte en kopp som er mellom 2 og 2,5 dl. Funka fint ifht til rørekonsistens. Også bytta jeg ut halvparten av melet (ketolysemel) med fiberhusk. Dessuten hadde jeg verken fersk basilikum eller soltørka tomater, men hadde både grønn og rød pesto. Det må jo gjøre samme nytta... Skal avlegge rapport når de er ferdige.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:52   #7
Aldriellernå
Juniormedlem
 
Aldriellernå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Aldriellernå er ny på veien

Sv: Frokostmuffins

Bra tips med FiberHusk... Gleder meg til å høre mer. Tror jeg må prøve en runde i ovnen i kveld selv...

__________________









Aldriellernå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og trening! Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 20:35   #8
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Frokostmuffins

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg har en ladning i ovnen nå Men gadd ikke regne på karbene denne gangen. Jeg brukte en kopp som er mellom 2 og 2,5 dl. Funka fint ifht til rørekonsistens. Også bytta jeg ut halvparten av melet (ketolysemel) med fiberhusk. Dessuten hadde jeg verken fersk basilikum eller soltørka tomater, men hadde både grønn og rød pesto. Det må jo gjøre samme nytta... Skal avlegge rapport når de er ferdige.



Hoi! Disse var like gode som jeg husker at de var! Har ikke laga dem siden før jeg begynte på ketolyse i fjor, og kan ikke fatte og begripe hvorfor...

De ble litt mindre "brødete" enn jeg kan huske dem. Litt usikker på hvorfor... Kan det ha noe å gjøre med at det er så mye olje i pestoene kanskje? Eller er det bare det at jeg ikke klarte å vente til de var helt avkjølt?

Delte en i to og hadde en skive ost på hver halvdel. Namnamnam! Nå må jeg bare klare å holde meg unna resten. Gleder meg allerede til frokosten i morgen

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
frokost, mandelmel, muffins


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no