Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er jo så mye styr med lavkarbo!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-11, 12:53   #1
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei
Unhappy

Er jo så mye styr med lavkarbo!

Jeg har skrevet her inne før, og fått mange fine tips - (folk er jo så snille og behjelpelige!), men nå må jeg bare skrive igjen for å få ut litt frustrasjon og skuffelse her. Don't get me wrong, jeg digger lavkarbokostholdet og synes det er det eneste vettuge for meg, men..... nå skal dere få høre:

i begynnelsen storkoste jeg meg, satt og knasket bacon og egg med majones mens jeg humret for meg selv og tenkte dette er for godt til å være sant! dessert lagde jeg nesten hver dag (riskrem, muffins e.l) og følte jeg var i himmelen!

men det var den første uka, før jeg kom hit til forumet og innså at det finnes jo så mange regler man "må" følge for å gå ned i vekt! For det første, så er det den prosentandelen, at maten bør være fordelt sånn og sånn etter protein,fett og karber i hvert måltid. Og så er det antall karber. Og joggu bør man ikke tenke på kaloriinnhold også (akkurat det jeg har slitt meg ut med i mange år med jo-jo slanking)!
Jeg har problemer med å spise meg mett på under 2500 kcal, og når jeg går sulten blir alt så utrivelig og jeg "sprekker" (på lavkarbovis) og tenker at jeg klarer aldri å gå ned i vekt uansett - jeg er jo så glad i mat!

Så nå sitter jeg her da, på min 24. dag på lavkarbo og er "redd" for å lage meg frokost, og drøyer det så lenge som mulig. Blir jo alltid for mye kcal og proteiner uansett. Fått tips om å øke på med fett for å bli mettere, men da skyter jo kcalnivået opp i skyene, og jeg går iallefall ikke ned i vekt. Prøvde å sette opp en dagsplan på diett.no (som jeg gjør hver dag) med riktig prosentandel samt under 20 karber og under 2500 kcal, men vet at jeg ikke kommer til å følge den, for jeg blir umulig mett på så lite mat.

Åh, det var godt å få "sagt" Tusen takk til alle som orket å lese hele! Tar gjerne i mot tips, for jeg er ikke så sur og grinete som jeg høres ut som over her..
(er 176 høy, kvinne, 77.5 kilo. har trivselskropp på 69 kg. spiser 2500-3000 kcal hver dag, og lander ganske nøyaktig på 75,20,5 på fordeling mellom fett,proteiner og karber. Under 20 karber hver dag. Inne i min 4. uke på lavkarbo. har gått ned 200g og 2.5 cm rundt midjen hvis jeg ikke målte feil..)

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:54   #2
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Slapp av, kan du ikke prøve deg frem og se hva som fungerer for deg?

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:58   #3
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Senk skuldrene

Lag deg mat med god samvittighet, du går ikke fortere ned av å stresse. For å bli fortere mett kan det være lurt å ha nok fett, nok grønnsaker og så klart nok mat. Jeg spiser gjerne en haug brokkoli sammen med egg og bacon, steker den sammen med bacon og hiver egg over. Klæsjer masse smør oppi det hele og spiser med beste samvittighet i verden!

Jeg teller ikke en skit lengre, sluttet med det etter de første ukene og kontrollsjekket heller med jevne mellomrom, jeg tror at kroppen min vet bedre en meg. Det eneste jeg passet på var at jeg var i ketose.

Nå er jeg verdens dårligste slanker, det må sies, men jeg tror ikke jeg hadde vært bedre av å stresse

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:00   #4
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Slapp av, kan du ikke prøve deg frem og se hva som fungerer for deg?

jo, det som fungerer for meg er å spise masse - hele tiden men det funker dårlig mtp vektnedgang.

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:01   #5
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Senk skuldrene

Lag deg mat med god samvittighet, du går ikke fortere ned av å stresse. For å bli fortere mett kan det være lurt å ha nok fett, nok grønnsaker og så klart nok mat. Jeg spiser gjerne en haug brokkoli sammen med egg og bacon, steker den sammen med bacon og hiver egg over. Klæsjer masse smør oppi det hele og spiser med beste samvittighet i verden!

Jeg teller ikke en skit lengre, sluttet med det etter de første ukene og kontrollsjekket heller med jevne mellomrom, jeg tror at kroppen min vet bedre en meg. Det eneste jeg passet på var at jeg var i ketose.

Nå er jeg verdens dårligste slanker, det må sies, men jeg tror ikke jeg hadde vært bedre av å stresse

m-m, jeg blir så stressa av å stresse! skal lage meg egg, bacon og brokkoli bare for å ha prøvd det også..

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:19   #6
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Ikke tell kalorier nå, det er sånt som en kan gjøre senere dersom en når en platå.. Akkurat nå tror jeg at du skal tenke mest på forholdet fett/protein/kh.
Hilsen ei som spiser masse kalorier og taper en kg i uken!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:39   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Siden fordelinga er fin, er det jo bare å krympe porsjonene bittelitt?

OM du i det hele tatt må telle kcal etter så kort tid da, slett ikke sikkert det heller, om du klarer å gi det litt mer tid ...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:49   #8
chippy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 73
chippy er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Ingen expert men med tanke på ketolyse kuren funker den jo best på folk med 15++kg overvekt, kanskje LCHF må kombineres med trening for at det skal fungere for deg? Eventuelt har du noen andre partystoppere som hindrer nedgang?

__________________


chippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:03   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Hei på deg kjære trønderjenta, ikke fortvil det vil gå seg til etterhvert, du har da ikke holdt på så veldig lenge. Vi er nesten like du og jeg. Du er 3 cm høyere enn meg og ca 5 kg mer, men det er jo nesten likt Jeg har spist lavkarbo 100% i 1,5 år nå og litt on/off siden 2007. Har prøvet og feilet mange ganger. Men det som slo meg da jeg så signaturen din, hvorfor ikke prøve 2 uker med Atkins Induksjon? Da kan du spise opptil 20 karber pr dag og det er mye mat. Jeg startet nettopp opp med atkins induksjon og kommer til å legge ut dagsmenyene mine en stund fremover. Du kan også sjekke denne bloggen http://lenabeatrice.net/ der er det også masse tips og menyforslag. Stå på dette klarer du, det vet jeg. Sett deg delmål og premier deg selv når målene er nådd

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:23   #10
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Hei på deg kjære trønderjenta, ikke fortvil det vil gå seg til etterhvert, du har da ikke holdt på så veldig lenge. Vi er nesten like du og jeg. Du er 3 cm høyere enn meg og ca 5 kg mer, men det er jo nesten likt Jeg har spist lavkarbo 100% i 1,5 år nå og litt on/off siden 2007. Har prøvet og feilet mange ganger. Men det som slo meg da jeg så signaturen din, hvorfor ikke prøve 2 uker med Atkins Induksjon? Da kan du spise opptil 20 karber pr dag og det er mye mat. Jeg startet nettopp opp med atkins induksjon og kommer til å legge ut dagsmenyene mine en stund fremover. Du kan også sjekke denne bloggen http://lenabeatrice.net/ der er det også masse tips og menyforslag. Stå på dette klarer du, det vet jeg. Sett deg delmål og premier deg selv når målene er nådd

hei tvilling!
ja kanskje det? jeg har snust litt på atkins mange ganger, men ikke heelt orket å binde meg til å følge det 100%. jeg vil gjerne prøve dagsmenyene dine, hvor legger du dem ut? her på forumet? skal bokmerke bloggen din også, jeg trenger struktur og planer for å få til ting, ellers løper jeg løpsk...
tusen takk!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:24   #11
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Siden fordelinga er fin, er det jo bare å krympe porsjonene bittelitt?

OM du i det hele tatt må telle kcal etter så kort tid da, slett ikke sikkert det heller, om du klarer å gi det litt mer tid ...

så var det det med å krympe porsjonene da... jeg har apetitt som en hest..

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:26   #12
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Ikke tell kalorier nå, det er sånt som en kan gjøre senere dersom en når en platå.. Akkurat nå tror jeg at du skal tenke mest på forholdet fett/protein/kh.
Hilsen ei som spiser masse kalorier og taper en kg i uken!

åhh du er heldig som går ned 1 kilo i uken!!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:30   #13
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av chippy, her.

Ingen expert men med tanke på ketolyse kuren funker den jo best på folk med 15++kg overvekt, kanskje LCHF må kombineres med trening for at det skal fungere for deg? Eventuelt har du noen andre partystoppere som hindrer nedgang?

har hørt det samme ang ketolyse og 15++ overvekt.. jeg trener nå og da, men ikke på langt der ofte nok. iallefall ikke nå som jeg er på lchf, er så sinnsykt tung i kroppen (særlig beina), blir helt kjørt etter 30 min middels rask gange.. en butikktur ellert to om dagen er min trening! det som hindrer min nedgang er nok "bare" det at jeg ikke vet når jeg skal stoppe mtp mengde av mat. jeg spiser, og med en gang jeg er ferdig med maten på tallerkenen, begynner jeg å tenke på mat igjen spiste feks 800 kcal til frokost i dag (!) og hadde fremdeles lyst på noe mer, så jeg tok en atkinsbar. nå er jeg passe mett.. når jeg tenker meg om, er jeg egentlig bare heldig som ikke går OPP i vekt!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:30   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Sånn er det desverre. Noen kan spise som hester og ryke ned, andre (de fleste?) må begrense seg litt. Det er vel ikke noe mer styr å begrense seg på lavkarbo enn det er på høykarbo, sånn egentlig?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:41   #15
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Sånn er det desverre. Noen kan spise som hester og ryke ned, andre (de fleste?) må begrense seg litt. Det er vel ikke noe mer styr å begrense seg på lavkarbo enn det er på høykarbo, sånn egentlig?

absolutt ikke! men jeg trodde vel bare at lchf var en sånn "spis deg mett hele tiden"- kosthold der jeg slapp å telle ting (kalorier osv) slik jeg har drevet med før i mine lavkaloridager..

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:44   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Ja, det er mange som tror det, men det er desverre svært få ting som kommer gratis her i verden Men det er jo mange som opplever det som så mye enklere på mange områder. Du kommer kanskje på noen aspekter ved kostholdet som gjør at det er verdt det? F.eks at du kan spise 1000 kalorier til frokost uten å gå opp?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:48   #17
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, det er mange som tror det, men det er desverre svært få ting som kommer gratis her i verden Men det er jo mange som opplever det som så mye enklere på mange områder. Du kommer kanskje på noen aspekter ved kostholdet som gjør at det er verdt det? F.eks at du kan spise 1000 kalorier til frokost uten å gå opp?

ja, det er så verdt det! kommer ikke til å gå over til høykarbo igjen! som jeg skrev i et innlegg lenger opp her, så bør jeg vel egentlig ikke forvente å gå NED i vekt i det hele tatt, men bare være glad for at jeg ikke går OPP sånn som jeg stapper i meg..

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:50   #18
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

ja, det er så verdt det! kommer ikke til å gå over til høykarbo igjen! som jeg skrev i et innlegg lenger opp her, så bør jeg vel egentlig ikke forvente å gå NED i vekt i det hele tatt, men bare være glad for at jeg ikke går OPP sånn som jeg stapper i meg..

kom nettopp på at før (på lavkalori) spiste jeg 1000 kcal per dag....! (og nå spiser jeg 1000 kcal til fokost)

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 16:19   #19
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

kom nettopp på at før (på lavkalori) spiste jeg 1000 kcal per dag....! (og nå spiser jeg 1000 kcal til fokost)

Og akkurat dette er grunn god nok til å telle karbohydrater fremfor kalorier!

Jeg har ført kaloriregnskap i åresvis. Gått ned i vekt og opp igjen. Mange ganger. I fire uker nå har jeg levd på lavkarbovis og jeg klarer ikke å se annet enn fordeler. MEN dette er meg. Vi er ulike.

Kanskje kan det å finne frem papir og blyant være en god idè? Streke opp en midtstrek og begynne å skrive fordeler og ulemper med både og? En finfin måte å sortere tankene og finne motivasjon!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 16:44   #20
Minaa
Juniormedlem
 
Minaa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 33
Minaa er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

En annen ting som slår meg er at kroppene våre fungerer forskjellig og noen trenger kanskje lenger tid på omstillingen?

Når jeg vet at jeg har spist nok mat til et måltid men fortsatt føler meg sulten/ fysen så lager jeg meg en kopp med noe varmt å drikke. Stort sett kaffe med litt fløte og det gjør susen

__________________


Minaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 16:54   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

Så nå sitter jeg her da, på min 24. dag på lavkarbo (...)

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

kom nettopp på at før (på lavkalori) spiste jeg 1000 kcal per dag....! (og nå spiser jeg 1000 kcal til fokost)

Jeg lurer på om mye av svaret ligger her. Det er virkelig ikke uvanlig at man opplever en skikkelig økt apetitt i starten. Og 24 dager, da er du helt i startgropa, og spesielt om du har levd på så lite mat tidligere så er det du gjør nå, å forsikre kroppen din om at det ikke er trange tider! Mange opplever dette, så slapp av! Du er enda såpass fersk at, etter min mening, behøver du ikke passe på annet enn å ha en ok næringsfordeling, spise deg passe mett (det kan være greit å kjenne etter hva som faktisk er reell fysisk sult, hva som er fysing, og hva som er noe så enkelt som tørste -ikke uvanlig at signalene kan forvirre litt i blant). Så spis nok mat! Ikke gå sulten! Ikke stress! Få i deg væske! Få i deg nok fett!
Kaloritelling, partystoppere og alt det der kan du tenke på senere når du har fått mer fartstid og opplever eventuelle platåer. Nå er tiden for å bli kjent med det nye kostholdet og belønne kroppen med nok, ren og næringsrik mat!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 17:15   #22
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

hei tvilling!
ja kanskje det? jeg har snust litt på atkins mange ganger, men ikke heelt orket å binde meg til å følge det 100%. jeg vil gjerne prøve dagsmenyene dine, hvor legger du dem ut? her på forumet? skal bokmerke bloggen din også, jeg trenger struktur og planer for å få til ting, ellers løper jeg løpsk...
tusen takk!

Du finner dagsmeny på bloggen min.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 17:21   #23
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Hei!

Å telle i hytt og pine ble bare stress for meg, jeg hoppet over telling(hadde kontroll på ca karboer) og gikk ned 22 kg på 6 mnd. Kalorinivået kunne variere fra 1500-4000, men ned gikk jeg. Passet på at jeg hadde noe grønt, noe proteiner og godt med fett til hvert måltid.
Jeg er en av dem som(heldigvis) kan drikke tab x-tra, så 1-2 l av det gikk med hver dag også, i tillegg til 2-3 l vann/funlight og te.
Tok en kontrollsjekk innimellom på diett.no for å sjekke karboene mine. Holdt meg gjevne på 18-24 karboer pr dag.
Jeg kan ikke få følelsen av diett, da faller jeg inn i gamle (u)vaner og spisefortyrrelsen banker fort på døren, derfor er jeg veldig fornøyd med dette kostholdet. Men jeg hadde en BMI på over 32 ved start, tror det hadde litt å si.
Nå har jeg en BMI på 27 og da står vekten bom stille også, + at jeg ikke er spes flink nå i ferien. Blir en softis nå og da, Kiwi-lavkarbobrød(22 g karbo pr 100). En liten potet nå og da ++++. Nyter sommeren, men prøver å holde meg unna de værste sprekkene.

Senk skuldrene, drit i kaloriene, få i deg nok fett, spis når du er sulten, stopp når du er mett, da går det nok bra

Lykke til!

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 19:15   #24
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg lurer på om mye av svaret ligger her. Det er virkelig ikke uvanlig at man opplever en skikkelig økt apetitt i starten. Og 24 dager, da er du helt i startgropa, og spesielt om du har levd på så lite mat tidligere så er det du gjør nå, å forsikre kroppen din om at det ikke er trange tider! Mange opplever dette, så slapp av! Du er enda såpass fersk at, etter min mening, behøver du ikke passe på annet enn å ha en ok næringsfordeling, spise deg passe mett (det kan være greit å kjenne etter hva som faktisk er reell fysisk sult, hva som er fysing, og hva som er noe så enkelt som tørste -ikke uvanlig at signalene kan forvirre litt i blant). Så spis nok mat! Ikke gå sulten! Ikke stress! Få i deg væske! Få i deg nok fett!
Kaloritelling, partystoppere og alt det der kan du tenke på senere når du har fått mer fartstid og opplever eventuelle platåer. Nå er tiden for å bli kjent med det nye kostholdet og belønne kroppen med nok, ren og næringsrik mat!

så smart sagt! har ikke tenkt på dèt før.. selvfølgelig har jeg økt apetitt nå som jeg plutselig ikke sulter meg lenger! det går sikkert naturlig over når kroppen venner seg til at det er slutt på sultetiden.. og hvis ikke, er det bare å moderere inntaket litt.. skal gi det en mnd til, og hvis jeg fremdeles ikke går ned hverken cm eller kilo, så skal jeg ta noen grep. takk takk takk!!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 19:20   #25
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Er jo så mye styr med lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av fett-nok, her.

Hei!

Å telle i hytt og pine ble bare stress for meg...

Jeg kan ikke få følelsen av diett, da faller jeg inn i gamle (u)vaner og spisefortyrrelsen banker fort på døren,

Lykke til!

Enig! Telling og kalkuering tar bort kosen, og det at det skal føles naturlig med mat.
Og dobbelt-enig med den diett-følelsen! Hater den! Har strengt tatt ikke fått diagnostisert noen spiseforstyrrelse før, men har nok vært på god vei, så en diett-følelse ødelegger max for meg også!
Tror jeg skal ta det med ro en stund fremover, spise lavkarbo uten alt stresset og se hva som skjer.
Tusen takk for svar!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Svar

Emneord
motivasjon, vektnedgang


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 16:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 21:05
Hormonene og syklusen min er helt på styr... Iset Fysisk og mental helse 16 19-10-05 09:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no