Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Indisk kyllinggryte (med bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-12, 18:02   #1
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Indisk kyllinggryte (med bilder)

I fryseren fant jeg uante mengder med kyllingfilet, så at det var kylling som sto på menyen ble raskt klart. Men hva mer? For et par uker siden fikk jeg en ny ladning av shiratakinudler, og hadde planer om å ha disse i en krydret rett. Det er nemlig slik at shiratakinudlene smaker ikke så mye, men har samme konsistens som nudler, og jeg har ikke vært helt overbevist når jeg hadde brukte de i en carbonara for en stund tilbake. Men i denne indiske retten passet de virkelig ypperlig! Har du ikke tilgang på nudlene så server med jukseris av blomkål, salat og ostekjeks, eller strimlet kål stekt mykt i litt smør, eller kokt, slik som her.

Til 4 personer:

Kyllingfilet - f.eks 1 pr. person
1 løk, finhakket
1 chili, finhakket
2 fedd hvitløk, finhakket
1 boks hakkede tomater
5 dl tyrkisk eller gresk yoghurt (cirka)
1 ts malt ingefær
1 ts paprikapulver
1 1/2 ts currypulver
1 ts garam masala
1/2 ts malt koriander
Litt salt

Start med å dele kyllingfileten i firkanter og stek denne. Legg kyllingen til side og stek løk, hvitløk, og chili til løken er blank. Tilsett resten av ingrediensene, men vent med yoghurten. La sausen få koke opp og småputre. Deretter tar du i yoghurten. Jeg brukte ikke hele boksen (5 dl) med yoghurt, men nesten. Det er greit å ha litt ekstra yoghurt igjen til å spe ut sausen med hvis du syns den blir for krydret.


Når gryten har begynt å putre litt igjen så legger du oppi kyllingbitene, og så kan den få putre og sprute litt saus utover ovnen i cirka 10 minutters tid.


__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 19:47   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Indisk kyllinggryte (med bilder)

Jatakk!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 21:52   #3
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Indisk kyllinggryte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jatakk!

Småspicy, men samtidig rund i smaken. Nam!

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 18:04   #4
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Indisk kyllinggryte (med bilder)

mm denne laga jeg nå men med creme fresh og uten tomat mmm såå godt blir min favoritt lang tid fremover

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 21:32   #5
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Indisk kyllinggryte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

mm denne laga jeg nå men med creme fresh og uten tomat mmm såå godt blir min favoritt lang tid fremover

God idè! Det vil jeg også prøve

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 20-04-13, 14:36   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Indisk kyllinggryte (med bilder)

Denne skal bli middagen her i dag. Gleder meg.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-04-16, 18:39   #7
Skøyerfjeset
Juniormedlem
 
Skøyerfjeset sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hadeland
Innlegg: 34
Skøyerfjeset er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Indisk kyllinggryte (med bilder)

Denne var kjempegod Jeg brukte creme fresh i stede for yoghurt og Red currypaste i stede for garam masala (for det fant jeg ingen steder), samt litt mer krydder.
Denne kommer til å bli laget flere ganger!

__________________


Skøyerfjeset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 11:14   #8
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Indisk kyllinggryte (med bilder)

Den så god ut

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Svar

Emneord
chili, indisk, kylling, kyllinggryte, nudler


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Indisk mat ok? Bønna200 Spørsmål og svar 0 06-08-11 14:42
Kyllinggryte Gerd Middag 14 31-08-10 14:08
Lavas kyllinggryte Lava Middag 3 21-03-10 13:59
Kyllinggryte willemo Middag 1 06-10-08 19:01
Kyllinggryte eno Middag 5 05-08-06 22:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no