Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse for nybegynner?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-08, 20:55   #1
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Ketolyse for nybegynner?

Jeg er en gutt på 20 år som har rundt 20kg for mye. Er 180høy og veier rundt 90kg, har gått opp 2-3kg i ferien bare men har ikke brydd meg om å tenke to ganger på det jeg spiser fordi jeg skal ta et kjempetak etter sommeren når jeg får kontroll på kostholdet mitt igjen. Har drevet med litt styrketrening og slikt da i kalori overskudd men følte at jeg la på meg mer fett enn muskler så planen min var og trene styrke men i ketolyse. Vet jeg kommer til å tåle mindre på en slik diett så blir ikke skikkelig tung trening, bare vedlikehold.

Kan ketolyse være noe for meg tror dere?

Vil gjerne komme meg ned på 70kg iløpet av 2-3 måneder før jeg skal begynne med normalt kosthold og styrketrening igjen.

Takker for svar på forhånd og forresten, er det menn innpå her i det hele tatt?
Har fått inntrykk av at det er mest jenter

Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 08:20   #2
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Hei!

Jeg er mann

Har gått på ketolyse i 4mnd nå, gått ned 23kg, fra 110kg til 87. Jeg er 187cm høy, så skal nok ned noen få kg til. Etter ferien blir det mye trening igjen, så da regner jeg med å få finpusset dette.

Har operert på samme måte som deg, masse styrketrening i kalorioverskudd og lagt på meg både muskler og (mest) fett...hehe. Så var virkelig gull at jeg kom over ketolysekuren.
Vil sikkert funke bra for deg også. Menvblir ikke 70kg veldig lavt på deg om du har mye muskelmasse?

Fordelen med ketolyse er at du blir kvitt kroppsfettet men ikke mister muskelmasse, iallefall ikke i nevneverdig grad. Jeg har prøvd mange andre lavkalorikurer før, og det har bestandig ført til at jeg har mistet masse muskelmasse og dermed rast opp i vekt så snart jeg begynte å spise tilnærmet normalt igjen.
Etter 4mnd på ketolysekuren har jeg ikke mistet muskelmasse, er moro for plutselig begynner musklene å vises ordentlig!
Jeg har fått såpass mye mer energi/overskudd av å gå på ketolyse at jeg har vært i stand til å gi mye mer på trening enn før, så ikke sikkert du må begrense deg til vedlikehold.

Lykke til!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 09:46   #3
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Aner ikke hvor mye jeg kan ta av egentlig men det skal ikke bli sykelig så om jeg ser kroppen er bra ved 75kg f.eks så stopper jeg der. Har ikke så kraftig beinbyggning så jeg tror det kansje er mulig. Har også prøvd lavkalori diett men fant fort ut at det ikke passa meg så bra når alt kom til alt. Ble veldig mye kalori telling for å få ting rett og det virker veldig befriende å drite i det totalt å spise det man vil så lenge det er av mat uten karbo.

Angående det med overskuddet er jeg forberedt på å få lite energi så blir det heller en stor glede vist jeg kan fortsette sånn som før

Er det noe spes du tenker på i matveien når du trener og er i ketolyse samtidig, noe du prøver å spise mer enn andre ting siden du trener attpåtil?

Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 10:49   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Men du sier gå tilbake til normalt kosthold igjen når du er ferdig, vet ikke hva du legger i det. Men går du tilbake til å spise megnder med karbs som i pasta, brød, potet osv så vil nok kg komme veldig raskt tilbake.
Og så tror jeg at 20 kg på så kort tid kan nok være tøft. Ta ett kg av gangen og se hvordan det går, skuffelsen blir så stor hvis du ikke har klart det innen din egen gitte tidsfrist.
Men jeg har troen på at dette går bra og at du kommer til å trives i ketose
Masse lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 11:29   #5
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Normalt som i et balansert kosthold, at jeg ikke spiser mer kalorier enn jeg forbrenner sammen med styrketrening. Er egentlig ganske aktiv nå, er bare det at jeg sliter med fettet jeg har hatt hele tiden. Har alltid hatt litt ekstra men "alle" har sagt at det bare er tull og slanke seg så har absolutt en utfordring.

Takker så mye
Det eneste jeg kommer til og savne er brød men ser dere har en superoppskrift her inne jeg kan prøve

Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 15:02   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Jeg gikk faktisk opp av brød så prøv deg litt frem der. Er sikkert feil type karbs for meg og da gikk jeg opp Savner brød jeg også....

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 18:22   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Nå sa Fungirl det jeg hadde tenkt å si; å gå tilbake til det gamle kostholdet er hva vi her inne kaller for "dødskysset"

Jeg og mange andre her inne får langt mer energi på lavkarbokosthold.

Om du ønsker å gå tilbake til et mer variert kosthold etter endt vektnedgang (endog jeg på ingen som helst måte går med på å kalle ketogent kosthold a la Ketolyse og Atkins for ubalansert ), så vil sikkert Fedon passe for deg. Det ligner mer på hva man kan anse som et "normalt" kosthold, men uten de store blodsukkersvingende fellene.
Men det er lurt å gjøre det i en overgang, innføre en og en matvare inntil du er der du vil være uten å legge på deg igjen.

Jeg gikk ikke opp av erstatningsbrødet, det tror jeg de fleste slipper å oppleve, men jeg gikk heller ikke ned, det kan være en klassisk partystopper, men noen er ekstra heldige og går ned selv med erstatningsprodukter.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 19:16   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Anbefaler deg å suge til deg all info som photobscura kommer med, denne dama har peiling

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 19:18   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Takk Fungirl Men trening har jeg ikke peiling på da, merkelig det der

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 20:00   #10
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Kan ikke være best på alt vettu

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 13:26   #11
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Jeg er som en svamp og har cruisa rundt i forumet noen dager nå for og finne info

Hvordan kan et brød med så og si ingen karbohydrater virke inn på vektnedgangen?
Er ikke en karbohydrat en karbohydrat da?

Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 13:31   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Det finnes raske og langsomme karbohydrater. Det er de raske som får blodsukkeret ditt til å stige raskest, som kh fra brødmat og sukkerholdig mat f.eks.
Nå er ikke karbohydratene i de fleste av lavkarbobrødene av den voldsomt raske sorten, men det er likevel matvarer som har litt for høyt karboinnhold i seg selv til at det kan være nok til å stanse vektnedgangen. Men det er ikke alle som reagerer på det.
Karbohydratene du spiser når du går ned i vekt bør i hovedsak komme fra grønnsaker som vokser over jorden. Disse er næringsrike og lave på stivelse (som utgjør karbohydratene).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 13:33   #13
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Jeg tenker på det super lavkarbo brødet på forumet her jeg da
Er ikke det noe særlig og spise på ketolyse?

Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 13:40   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Du må nesten prøve og se. Ikke alle som tåler alle frøene som man bruker mtp vektnedgangen. Vet ikke helt hvilket brød du sikter til, ettersom det sikkert er hundre forskjellige oppskrifter her inne
Men husk å telle det med i dagens karbohydratinntak dersom du går på ketolyse (ser det står "egenkomponert" på kostholdsfilosofien din).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 16:42   #15
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Står egenkomponert fordi jeg ikke ante hva jeg skulle skrive og skjønte ikke helt hvorfor andre folk skulle vite det men, nå skjønner jeg hva det brukes til

Hvordan endrer jeg det forresten?

Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 22:47   #16
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolyse for nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Adaware, her.

Står egenkomponert fordi jeg ikke ante hva jeg skulle skrive og skjønte ikke helt hvorfor andre folk skulle vite det men, nå skjønner jeg hva det brukes til

Hvordan endrer jeg det forresten?

Du klikker på "Kontrollpanel" (oppe til venstre på den grønne linjen), der går du ned i venstre kolonne: Your Control Panel/Your Profile/Edit Your Details. Husk å rulle ned og lagre.

Lykke til med dietten - dette kommer til å gå bra!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål... Sense Ketolysekuren 6 10-06-08 20:33
Nybegynner i ketolyse, hvordan starter jeg? kristindama Ketolysekuren 4 02-01-08 16:39
Nybegynner ... lotte-potte Spørsmål og svar 6 08-11-07 17:59
Nybegynner t4x4o Spørsmål og svar 6 14-02-06 20:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no