Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er dere fornøyd med dere selv?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-11, 13:41   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Er dere fornøyd med dere selv?

Er dere fornøyd med dere selv?

Sånn som når jeg vokste opp så var jeg ikke tilfreds med meg selv. Jeg hadde alltid mange kg ekstra. Når jeg kom i puberteten så strevde jeg veldig etter den perfekte kropp, noe som også virket med tanke på vekta. Men det var ikke mange årene før kg begynte å legge seg på kroppen igjen. Jeg har spurt mang en lege om hjelp til å klare å holde vekta men de har bare snakket det vekk. Å få barn setter også sine spor.
Men først nå i dag må jeg si at jeg har stål kontroll over kroppen min og er fornøyd. Jeg har fortsatt flere kg å gå ned men nå vet jeg at det jeg gjør det funker. Jeg kan se fremover med glede og kontroll. Jeg risikerer ikke sitte når jeg er 50 år og syns synd i meg selv og ha 30 kg overvekt. Jeg vet hva som må til. Derfor er jeg veldig fornøyd med meg selv. Jeg vet hva kroppen trenger, hva den har godt av og hva den trenger innimellom. Og jeg har lært masse.
Hva med dere?
Tenk at det skulle ta så mange år før jeg kunne se det slik. Hurra for lavkarbo sier bare jeg.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 15:52   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Jeg er mer fornøyd nå enn for 20 år sia kan man si... det viktigste for meg er faktisk at kroppen min fungerer - overvekta får jeg ta etterhvert, men så lenge jeg kan elske uten skam, gå lange turer i skogen, stolpre på stilige ny høyhæler på byen, klemme alle de jeg er glade i, høre, se, føle og TENKE - er jeg faktisk villig til å være litt overbærende overfor det som ikke er "perfekt" med meg selv

Livet er altfor kort til at man skal tenke " what if's" og "når jeg har slanket meg 20 kilo DA skal jeg..."

LEV I DAG - du får aldri dagen i dag tilbake...

Nerthus holder på å bli frisk og er nok kanskje litt i overmåte lykkelig over de SMÅ ting for tida

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 16:42   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Nei, hva er det for et spørsmål? Jeg blir aldri fornøyd så lenge jeg har en kropp.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 17:08   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Meg selv er jeg som oftest fornøyd med. "Meg selv" er ikke min kropp.

Kroppen er jeg veldig glad i. Det skjedde etter at jeg fikk barn og har null og niks med lavkarbo å gjøre. Det er ikke kroppen min som er slem mot meg, det er jeg som har vært slem mot den. Behandlet den jævlig dårlig.. Snakket stygg om den. Gitt den skylda for det meste.. og ja. Den får skylda for det aller meste egentlig, men jeg er fornøyd med jobben den gjør og alt den finner seg i, uten å gjøre seg vanskelig

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 17:50   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Ja, "meg selv" er ikke kroppen. Om jeg skulle bli fornøyd med meg selv en dag håper jeg ikke det nå fordi jeg vil vokse evig. Den evige modning står i kontrast til kroppens forfall. Og når man er over kanten av forfallet er det lettere å skille sin identitet fra kroppen fordi man føler seg ikke så forfallen som kroppen.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 19:14   #6
Nevalensis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Tromsø
Innlegg: 17
Nevalensis er på en erverdig vei
Smile

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Tja... fornøyd er jeg ikke men er det ikke derfor man har lavkarbo? Tenker at jeg har en mulighet til å bli fornøyd med meg selv etterhvert.

Første dag med lavkarbo snart over!

__________________
"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." - Homer Simpson[u]


Nevalensis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 19:38   #7
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Ja, det vil jeg si at jeg er

Kroppen min fungerer jævlig dårlig ettersom jeg har ME, men det ser jeg på som noe utenforstående og ikke "meg". Jeg er meg, sykdommen er noe separat.

Har alltid vært slank, så jeg har aldri hatt noen kroppskomplekser som dessverre så mange opplever, spesielt i tenårene. Selvfølgelig er jeg ikke perfekt, men hvem er vel det? Er absolutt flere ting jeg gjerne kunne endret på hvis jeg kunne trylle, men nå har det seg slik at jeg lever i den virkelige verden og ikke i eventyrverden, ei heller vil jeg leve i kosmetisk kirurgi-verden, derfor får jeg bare bli som jeg er og leve med det Noe jeg klarer helt fint

  Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 19:41   #8
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Hvis man ser bort fra begynnende rynker, slapp hud og en spretten blondine i en kropp hun ikke kjenner igjen - så JA
Jeg har 2 nydelige barn, jeg har gått fra en psykotisk samboer, jeg har en god jobb og jeg gjør en ypperlig jobb all over.

*selvskryt på sitt beste*

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 20:56   #9
sissel olsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 2
sissel olsen er på en erverdig vei

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Er det ikke slik at vi har lettere for å akseptere og respekter både oss selv - og andre -dess eldre vi blir?
Jeg har i hvertfall aldri hatt den samme freden med meg selv - både i kropp og sjel.
Jada, jeg ser både rynkene og den slappe huden - men jeg har da vel levd!
Jeg er 50 år og har hatt lavkarbo-livstil i nesten 10år.

sissel olsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 21:20   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Jeg er i grunn fornøyd med meg selv, fordi jeg vet hvem jeg er, hva jeg står for og hva jeg er verdt! Det er en fin ting. Ok, jeg kunne tenkt meg å være frisk, forsåvidt, det ville vært livsomveltende for meg, for jeg har levd et annet liv enn jeg gjør nå, og som jeg ikke er i stand til lenger, men jeg gir meg aldri!
Å være fornøyd med seg selv må ikke nødvendigvis innebære resignering, jfr det Yrla skrev (som jeg beklageligvis synes er noe av det tristeste jeg har hørt på en stund ...). Det er fullt forenlig å være fornøyd og tilfreds samtidig som man stadig ønsker seg noe bedre og holder på drømmer og ambisjoner, så lenge man ikke lar dem hindre en i å leve livet sitt hvert øyeblikk fordi man ikke har oppnådd dem ennå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 21:27   #11
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Jeg er veldig fornøyd med meg sjøl, og veldig stolt over at jeg har kommi meg gjennom mange vanskelige år uten å bukke under
Kroppen min er et kapittel for seg, men jeg har godtatt den som den er og trives med meg sjøl. Så lenge jeg er "frisk" nok til å klare det daglige sånn noenlunde er jeg fornøyd

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 22:16   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Vel - jeg har truffet ganske mange som er sterkere og bedre fysisk (men ikke nødvendigvis "friskere" sett ut fra et medisinsk standpunkt) langt over de 20 enn i de 20. Jeg satser på å bli en av dem - spesielt siden det 20 har gått... og uten at jeg var i særlig fin form da.

P. T er jeg rimelig fornøyd kroppslig sett - trenger å trene mer, og er generelt livredd for å ramle av pinnen og (igjen) gå opp. Jeg har fått hjelp til å gjenoppbygge kroppen etter år med tiltagende stoffskiftesykdom. 2010-11 var et deilig år fordi jeg fant en lege som ser HELE meg, og som ber meg gjøre ting som virker (og som ikke gir negative bivirkninger). Så for første gang på ca 5 år vil jeg si at jeg blir bedre, ikke verre...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 02:53   #13
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Har aldri vært opptatt av utseendet, hverken mitt eller andres.
Et av mine slagord er:
jeg er akkurat passe; jeg får plass i skinnet mitt og når ned til bakken med begge bena.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 06:47   #14
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Huff! Her skulle jeg virkeig ønske at jeg kunne svare et rungende jaaaa! Men det kan jeg desverre ikke, jeg har alltid vært misfornøyd jeg. Og det er jo helt tåpelig, jeg ser på bilder av meg selv tatt for 10 år siden, jeg var jo sååå slank, flott og fast, men jeg husker godt at jeg var misfornøyd DA også. Nå har jeg fått to barn, og er ca like misfornøyd. Jeg tror det kan være lurt å prøve å tenke at det faktisk ikke sitter i kroppen, men i hodet Jeg klarer bare ikke å leve etter det selv, her jeg sitter og ser på annonser for botox og kirurgi. Sukk.

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 08:43   #15
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Er dere fornøyd med dere selv?

Det spørs helt hvordan man ser det. Jeg er fornøyd med meg selv, men jeg er ikke fornøyd. Ifølge min kjæreste er jeg veldig pen osv..det er ikke det dette handler om, når jeg sier at jeg ikke er fornøyd. Jeg trener for å bli sterk. Om 3-5 år har jeg veldig lyst å kunne være bra nok til å stille i en konkurranse liksom. Hadde jeg sagt at jeg er fornøyd slik jeg er nå, så vil jeg aldri nå det målet. Jeg er ikke fornøyd før jeg er i så fantastisk god form at jeg kan komme høyt opp i den konkurransen

Men jeg er allikevel fornødy med meg selv, bare ikke med den kroppen jeg vil ha for å kunne prestere det jeg vil.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er dere fornøyd med dialife.dk? Dolly Spørsmål og svar 18 29-05-11 18:39
Fornøyd med meg selv totteline Mer enn 30 kg overvekt 13 24-08-09 19:18
Går dere ned selv uten trening? Joika Trening 20 16-11-07 10:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no