Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-11, 07:15   #26
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Happy girl, her.

Hiver meg med her jeg og
Begynte forrige mandag og hadde første veiedag i mandags og gikk da ned 2,2 kg.
Har begynt et par ganger før uten det store hell men har nu satt foten ned og bestemt meg at nok for være nok, nu skal vekten ned

Jepp! Enig med du NÅ skal vekten ned! Tenk å shoppe klær til våren i størrelse 38. ho ho . Det hadde vært deilig Men da må garderoben byttes helt ut. Blir dyrt

jeg skal på besøk til mine foreldre i helgen, så blir nok ikke så aktiv her inne. Dere får ha en flott helg og holde dere i ketose. Gleder meg til veiedag på mandag

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:38   #27
littlett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bærum
Alder: 44
Innlegg: 2
littlett er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Her vil jeg også gjerne være med... Litt konkuranse funker bra for meg. Har forsøkt to ganger tidl. men gått de grader i karbofella og gått opp igjen og litt til

littlett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 20:38   #28
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av littlett, her.

Her vil jeg også gjerne være med... Litt konkuranse funker bra for meg. Har forsøkt to ganger tidl. men gått de grader i karbofella og gått opp igjen og litt til

Velkommen skal du være. Du bor i Bærum, samme som meg Du får prøve å ikke gå på flere smeller, det tar på

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:34   #29
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei hei folkens

Melder meg på her jeg.... Kanskje jeg klarer å holde motivasjonen oppe for en gangs skyld!

Jeg bytter jo retning hele tiden og klarer nesten ikke holde meg til noe, men nå får det være nok!

Vil veldig gjerne ned de siste kiloene

Veier 75 kilo og vil ned til 65 kilo!

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 23:07   #30
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Drømmepie, her.

Hei hei folkens

Melder meg på her jeg.... Kanskje jeg klarer å holde motivasjonen oppe for en gangs skyld!

Jeg bytter jo retning hele tiden og klarer nesten ikke holde meg til noe, men nå får det være nok!

Vil veldig gjerne ned de siste kiloene

Veier 75 kilo og vil ned til 65 kilo!

Hei hei og velkommen Nok er nok for oss alle..dette skal vi klare sammen

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 12:17   #31
Melusine
Medlem
 
Melusine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 52
Innlegg: 103
Melusine er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Tunge Tonjis, her.

Melusine: Min erfaring som "søtsuger" (haha) er at hvis jeg spiser noe søtt, så trigger det hungeren for mer søtt. Min konklusjon har da blitt at jeg holder meg helt unna. Får jeg lyst på noe, så koker jeg meg te eller går meg en tur. Gjør noe som kanskje kan få vekk suget..for det pleier å forsvinner etter en liten stund.

Ja, jeg har merket meg at suget etter søtt blir trigget etter at jeg har spist noe søtt og det kan vare lenge så det beste er å unngå det helt. Te drikker jeg mye av og vann med sitron oppi, og en tur høres ut som en god idé

__________________
Blogg: Melusine
Melusine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:02   #32
Tone L
Juniormedlem
 
Tone L sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 63
Innlegg: 35
Tone L er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei! Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe selv her, var vel ikke så redd for å delta da jeg startet for 1 1/2 år siden. Da gikk det bra i over et halvt år, jeg gikk ned mye og søtsuget ble raskt borte. Men det snudde! Og overvekten og søtsuget er der igjen. Har prøvd og prøvd uten å klare å holde på lavkarbokosten. Men blir med dere nå jeg også. For gi opp vil jeg ikke!!!! Kan si at jeg har klart å trene stort sett hele tiden.

Tone L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 20:08   #33
MarLok
Nytt Medlem
 
MarLok sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oppdal
Alder: 49
Innlegg: 6
MarLok er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Heisann.
Etter å ha vært "på igjen" i et par uker, drista jeg meg på vekta i dag.
99,9 kilo.
Phew.
Litt for nært den magiske "0,1 tonn-grensa" etter min smak. Så hvis jeg kan slenge meg med dere 1. oktober-startere, hadde det vært veldig ok.
Trenger visst all den hjelp, motivasjon og støtte som er mulig.

MarLok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 21:12   #34
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

MarLok velkommen til deg og Kjenner den lukten alt for godt jeg og men nu skal vi endre på det ilag alle herinne
Kjenner jeg gruer meg litt for veiedagen imorgen, tror ikke jeg har gått ned noe særs desverre det på trods av at jeg har vært veldig flink og ikke sporet av.
Men kor masse spiser dere andre for dagen? Jeg har mistet matlysten og er sjeldent sulten med ofte tørst så drikker veldig masse men lite mat, så litt redd det kan ødelegge for meg. Skal man tvinge i seg mat eller skal jeg kun spise når jeg er sulten?
Ellers syns jeg det er toppers med denne "klubben" så motivasjonen holdes oppe

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 22:06   #35
avokado
Medlem
 
avokado sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Århus
Alder: 35
Innlegg: 60
avokado er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei - kan jeg bli med?
Jeg startet opp igjen, etter mange måneder opphold, for en uke siden. Har min første veiedag i morgen, så jeg er veldig spent! Spiser rundt 15 - 25 g karbo pr dag.
Etter en uke ser jeg at huden i ansiktet begynner å bli fin igjen, uten kviser, så det gleder meg veldig!

__________________
avokado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 06:55   #36
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Yes! Jeg går da nedover. 88.2 kg viste vekta i dag. Da har jeg gått ned 2.2 kg totalt. Det er litt frustrerende for jeg har vært i ketose hele tiden. Men men, en får bare holde ut; det går jo trossalt nedover

Hvordan har det gått med dere andre på vekta i dag?

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 07:47   #37
avokado
Medlem
 
avokado sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Århus
Alder: 35
Innlegg: 60
avokado er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Min vekt viste 99,3 kg. Så jeg er godt tilfreds med min startuke. Kan vel ikke forvente 2 kg nedgang hver uke. Nå er jeg i hvert fall under hundre igjen!

__________________
avokado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 08:08   #38
junana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 24
junana er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei dere. Så flinke dere er som går ned i vekt. Her er det motsatt. Jeg startet med lavkarbokost og har fulgt ukesplanene til Sofie H. men har gått opp 0,2 kg siden jeg startet for 3 uker siden. Er så fortvila, men nå skal jeg begunne å bruke diett.no og se om jeg finner ut hva jeg gjør feil. Tror kanskje jeg spiser for mye bær. Så da er det ny uke og forhåpentligvis noen gram ned til neste mandag
Hvordan lager man en sånn sak dere har nederst som viser BMI?

junana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 08:15   #39
Viktor4u
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 87
Viktor4u er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hallo
Kan jeg slenge meg med her ? Det er andre gang jeg skal i gang med Lavkarbo, sist var for 2 år siden. se Journal
"Viktor4u fra kjukkas til kjekkas"
Jeg starter i dag, dvs 3 oktober. Målsetning er ned 15 - 20 kg, dvs fra 103

Som "Peder" så trener jeg en del på sykkel, og er spent på Lavkarbo og trening.

__________________
Viktor4u

Min Journal.. fra kjukkas til kjekkas

Viktor4u er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke helt Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 09:17   #40
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hej
Kan jeg nå at være med??? Har ikke så mange kg jeg skal ned med efterhånden er der kommet 10kg listende - vil gerne have byttet fedtet ud med muskler, så måske er det ikke helt 10 kg på vægten, men nok mere et par tøjstørrelser Så nu er det nok og jeg vil være sund, men jeg kan ikke gøre det alene og tænker at hos jer kan jeg blive inspireret og motiveret.

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 09:23   #41
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen :)

Opprinnelig lagt inn av hovann, her.

hvorfor egentlig, er det så ille å drikke pepsi max??spør fordi jeg ikke helt vet..

men ivertfall, lykke til, -dette klarer du så fint atte :-)

Fordi lightbrus påvirker blodsukkeret, noe som gjør at kroppen produserer inusulin, som igjen gjør at kroppen lagrer fett Derfor er det lurest å holde seg mest mulig unna søtstoffer, iallefall noen av typene. Aspartam er vel det som brukes i lightbrus, og iflg min svigermor med diabetes, må hun sette insulin hvis hun drikker lightbrus.

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 09:25   #42
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Jeg vil forresten også være med her, jeg har falt utpå i noen uker nå! Og det blir nok ikke bedre i dag, lillemor har bursdag og jeg har sjokoladekake og gulrotkake i kjøleskapet! Men i MORGEN, daaa!!! Skal på to jenteturer denne mnd, og har 3 kilo som skulle vært borte innen 14 okt!

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 09:54   #43
Bolla :O)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Bolla :O) er på en erverdig vei
Smile

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei
Er det plass til meg også her inne? jeg begynte på fredag. Gikk på keto i 2,5 mnd fra april til midten av juli å mistet 8 kg. Tok en pause men har aldri fått startet opp igjen..har levd på høykarbo å lagt på meg igjen ca 4,5 av de jeg mistet.
MEN...nå er det en ny start,og denne gangen skal det fullføres!!!! Er veldig overrasket ,jeg må ha utrolig mye vann i kroppen..har siden fredag mistet 1,4 kg(såvidt 3 døgn)...så jeg håper bare ting fortsetter i denne retningen
Blir godt å ha litt støtte her inne

Bolla :O) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:33   #44
Lerche
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
Lerche er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei Bolla! Ja så klart, her er alle velkommen

Var i bursdagsselskap i går, og huff, det gikk ikke så bra. Jeg kjenner at det er sånne sosiale samlinger som blir verst for meg, visste ikke helt hva jeg skulle gjøre når alle venninnene stilte seg i kø for å ta kaker og sånt. Endte til slutt opp med at jeg åt en cupcake, ikke fordi jeg hadde noe særlig lyst på, men fordi jeg følte jeg måtte på en måte. Hadde kjempedårlig samvittighet etterpå, uka før hadde jo gått superbra Men det var ekstra stas å se at vekta viste -1 kg i dag da Og neste gang skal jeg nok holde meg unna!

__________________


Lerche er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:40   #45
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Uhh skuffa
Ingen vektnedgang på meg denne uken men ikke opp heller, så får vente i spenning til neste mandag.
Men målebåndet ca -2,5 cm denne uken så litt positivt

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 13:01   #46
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Heisann alle sammen! Ned 0,8kg her - kunne nok vært litt mer, hvis det ikke var for ei lita fullekule på lørdag Men, men....har ikke fått målt cm ennå, gjør det senere i kveld.

Lykke til med veiedag, alle sammen - og velkommen til alle nye

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 08:21   #47
Viktor4u
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 87
Viktor4u er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Ny dag , nye problemer

Neida, er inne i dag 2, og har ikke kommet helt i siget, mye å tenke på, forberede alle måltidene i god tid, da man ikke kan bare kjøpe seg en frokost på bensinstasjon og lunch i kantina.

Spent på sykkeltreningen i dag, hvordan kroppen vil reagere, skal sykle ca 2 timer, med lav intenistet, dette er vist oxo veldig bra for fettforbrenning

Så til alle, Ha en riktig god tirsdag

__________________
Viktor4u

Min Journal.. fra kjukkas til kjekkas

Viktor4u er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke helt Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 10:21   #48
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av junana, her.

Hei dere. Så flinke dere er som går ned i vekt. Her er det motsatt. Jeg startet med lavkarbokost og har fulgt ukesplanene til Sofie H. men har gått opp 0,2 kg siden jeg startet for 3 uker siden. Er så fortvila, men nå skal jeg begunne å bruke diett.no og se om jeg finner ut hva jeg gjør feil. Tror kanskje jeg spiser for mye bær. Så da er det ny uke og forhåpentligvis noen gram ned til neste mandag
Hvordan lager man en sånn sak dere har nederst som viser BMI?

Tenker du på sånn ticker? gå inn på tickerfactory.com, så tar du det derfra. Du kopierer så den koden som er øverst inn i signaturfeltet under innstillingene Oi, dette var ikke enkelt forklart

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 11:09   #49
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Jeg er litt frustert i dag. Jeg har tenkt mye over hvorfor jeg ikke går ned mer enn det jeg har gjort. Jeg skjønner absolutt ikke hva jeg gjør galt! Sist jeg gikk på kuren gikk jeg ned 1-2 kilo i uka og nå har jeg brukt en mnd på å gå ned 2.2 kg. Jeg har kutta ut Pepsi Max og drikker kun vann og kaffe. Jeg får karboinntak i form av grønnsaker og ellers spiser jeg kjøtt og fettrik-karbofri mat. Jeg går mye i jobben, ettersom jeg jobber i hjemmesykepleien. Så har regnet med at dette holder for daglig mosjon. Og uansett, mosjon utførte jeg ikke sist heller, men gikk ned flott. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre feil? Jeg skjønner ikke stort. Jeg føler meg mye mindre oppblåst og føler at klærna har blitt litt løsere. Så det kan jo hende jeg har krympet i cm, men har ikke målt meg. :s

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:54   #50
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Jeg gikk på vekta i dag, ikke gått ned et eneste gram

Ja ja, satser på at det går bedre neste uke. Nå er jeg tilbake igjen i jobb etter å ha vært hjemm i svangerskapspermisjon, og det er MYE lettere å unngå både cola zero og småspising mellom måltidene når man ikke tusler rundt hjemme

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Halloweenutfordringen -5kg (31. oktober) Regret Lavkarbo generelt 211 28-11-11 20:41
Noen oktober 09 startere igjen? ketto Ketolysekuren 5 04-05-10 22:04
Bøssebærer 18. oktober? Krizzi Ketolysekuren 0 12-10-09 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no