Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-11, 12:29   #1
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei
Thumbs up

Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Dette blir min tredje omgang med Ketolyse. Jeg har tjuvstarta litt, har holdt på i ca 3 uker. Men i løpet av de tre ukene har jeg ikke gått ned mer enn 1 kilo, så egentlig kan jeg fint late som jeg begynner 1.oktober. Jeg har funnet ut at jeg har gått ned minimalt fordi jeg har drukket pepsi max hver dag. Nå er det slutt med det

Er det flere der ute som skal starte 1.oktober eller som også har tjuvstarta og vil begynne på "ordentlig" sammen? Jeg trenger alle råd og tips jeg kan få..og kanskje jeg t.o.m kan gi bort noen tips

Sleng dere på

Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:24   #2
peder5
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 55
Innlegg: 27
peder5 er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen :)

Slenger meg på denne jeg. Startet i går, og det er andre gang jeg starter med dette. Forrige gang, for et par år siden, så gikk jeg ned 8 kilo. Har rundt 10 kilo jeg skulle vært kvitt. Men, er veldig bekymret for hvordan dette skal gå... Trener mye, og forrige gang vet jeg at jeg fikk problemer med det, spesielt trening med høy intensitet.

Så, om noen har noen gode tips for hvordan en effektivt kan trene på lavkarbo, så blir jeg veldig glad..

peder5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:10   #3
hovann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
hovann er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen :)

hvorfor egentlig, er det så ille å drikke pepsi max??spør fordi jeg ikke helt vet..

men ivertfall, lykke til, -dette klarer du så fint atte :-)

__________________
hovann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:58   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen :)

Slenger meg på tildels jeg også, selv om jeg spiser lavkarbo til vanlig så spiser jeg veeeeldig lite mat for tida og trenger en BOOST! Er sågodt som avvent pepsi-max (skyver flaske litt unna synsvidde)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 19:29   #5
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen :)

Opprinnelig lagt inn av peder5, her.

Slenger meg på denne jeg. Startet i går, og det er andre gang jeg starter med dette. Forrige gang, for et par år siden, så gikk jeg ned 8 kilo. Har rundt 10 kilo jeg skulle vært kvitt. Men, er veldig bekymret for hvordan dette skal gå... Trener mye, og forrige gang vet jeg at jeg fikk problemer med det, spesielt trening med høy intensitet.

Så, om noen har noen gode tips for hvordan en effektivt kan trene på lavkarbo, så blir jeg veldig glad..

Her er en link til Thomas Geisner, blogger mye om lavkarbo og trening.
http://tgeisner.com/

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 23:11   #6
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen :)

Opprinnelig lagt inn av hovann, her.

hvorfor egentlig, er det så ille å drikke pepsi max??spør fordi jeg ikke helt vet..

men ivertfall, lykke til, -dette klarer du så fint atte :-)

hovann: Det er ikke akkurat anbefalt å drikke pepsi max (eller annen form for light-brus) på kuren. Det er eneste forskjellen jeg gjør nå fra jeg gikk på den forrige gang. Forrige gang gikk jeg ned masse de første ukene. Derfor har jeg konkludert at det er Pepsi Max'en sin skyld

peder5: Velkommen skal du være..vi får prøve å gi hverandre råd. Eneste trening jeg utfører, er å sykle frem/tilbake til jobb hver dag. Det utgjør ca 30-40 minutter sykling iallefall 5 ganger i uka, jeg er fornøyd med det.

Nerthus: Yes, velkommen ! Dette skal vi klare vettu

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:21   #7
ireile79
Medlem
 
ireile79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Saltnes, Råde
Innlegg: 326
ireile79 er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei, slenger meg med her jeg
Jeg har også tjuvstartet litt i ca 3 uker og gått ned 5 kg så er veldig godt fornøyd med det. Men veien er fortsatt lang.
Men alt av søtsug ol er borte

Gleder meg til å dele god og onde dager med dere!

__________________
Min Journal


ireile79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 13:17   #8
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Jeg vil gjerne være med - er helt fersk med lavkarbo, begynte forrige uke - og er i ketolyse nå. Ønsker i tillegg å kutte ut pepsi-max (totalt avhengig). Har maaaange kilo å gå ned, men har et 9kg mål i første omgang

Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:32   #9
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Velkommen skal dere være Hvilken dag er deres veiedag? Er kanskje mandager best? Hadde vært gøy om vi hadde samme veiedag og da kan man jo på en måte konkurrere litt Eller ble det teit?

Ja, mitt søtsug er helt borte og pepsi max boksene fra sverige står iskalde i kjøleskapet...må innrømme at de frister litt, men jeg klarer fint å holde meg unna Jeg gleder meg skikkelig til å komme ordentlig i gang. Akkurat nå lager jeg ostelasagne..for dere som ikke har prøvd den, PRØV! Den er FANTASTISK!!

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:17   #10
Lerche
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
Lerche er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Slenger meg på her! Begynte med kuren for et par dager siden Vil gjerne ned 18 kg, men å komme meg 3 kg ned og under 80 er første delmål

__________________


Lerche er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:27   #11
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Jeg har prøvd ostelasagnen. Den er kjempegod. Jeg har som deg tjuvstaret for snart to uker siden. Har veiedag på mandag. Mandag som var hadde jeg bare gått ned en halv kilo, men jeg var på byen i helgen da. Det er jeg bare noen få ganger i året, så jeg ville ikke avlyse selv om jeg ikke burde gjort det. Veiedag til mandag så da får vi se. Smugveier, og vekten raser ikke akkurat nedover... Men søtsuget er borte
Håper på å gå ned ti kilo til jul da, men det er kanskje lite realistisk.... Heier på alle sammen. Det hadde vært gøy med ett innlegg som ble oppdatert med vektnedgang eller noe så det kom samlet. Vanskelig å følge med når det spres så.... eller hva sier du?

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:49   #12
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Velkommen skal du være

Jeg tror du lett kommer til å komme til å gå ned 10 kilo om du følger kuren Jeg er enig med hva du sier om samlet veietråd..hvordan får man det til? Bare oppretter en veietråd som man kun skriver om vekten?

*mett*

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:53   #13
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Så bra Lerche! Du kommer til å klare dette vettu..Jeg skal gå ned 24, så vi kan godt konkurrere

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:54   #14
junana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 24
junana er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei dere.
Jeg startet med lavkarbokost for 2,5 uker siden. Målet er ned 8 kg før jul. Har ikke gått ned noe enda, men gir ikke opp av den grunn. Blir jo så motivert av å lese på disse sidene, og får masse gode råd. Sliter også med å kutte Pepsi Max, samt å få i seg nok vann, men jobber med saken.
Jeg er med på veiedag mandager

junana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:07   #15
Melusine
Medlem
 
Melusine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 52
Innlegg: 103
Melusine er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Slenger meg på 1 oktober
Jeg har spist lavkarbo siden april i fjor, så det er en stund nå, men sliter fremdeles med søtsug. Er en skikkelig sjokoholiker! Klarer å holde det i sjakk med mørk sjokolade innimellom, men overdriver jeg blir det fort flere Atkinsbarer og slikt i tillegg. Ikke bra med for mye og jeg har lyst til å få kontroll over suget igjen, for nå i sommer har det rett og slett glidd helt ut...

__________________
Blogg: Melusine
Melusine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:44   #16
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Melusine: Min erfaring som "søtsuger" (haha) er at hvis jeg spiser noe søtt, så trigger det hungeren for mer søtt. Min konklusjon har da blitt at jeg holder meg helt unna. Får jeg lyst på noe, så koker jeg meg te eller går meg en tur. Gjør noe som kanskje kan få vekk suget..for det pleier å forsvinner etter en liten stund.

junana: hei. pepsi max er knallgodt og skjønner at du sliter med å kutte det ut. Prøv å hold deg unna en hel uke og se om du går ned noe. Hvis du har gått ned, så er det mest sannsynlig pepsi max'en. Trist, men sant.

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:45   #17
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei
Talking

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Lerche, her.

Slenger meg på her! Begynte med kuren for et par dager siden Vil gjerne ned 18 kg, men å komme meg 3 kg ned og under 80 er første delmål


Du er foran meg, men ikke mye. Jeg har 5 kilo mer enn deg. Vi skal begge ned til 65 kilo. Dette kan bli spennende. Kjenner at det vekker konkurransemennesket i meg

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:04   #18
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Er det plass til en til? Jeg har tyvstartet jeg også, men har foreløpig ikke gått ned så mye. Regner med at det skyldes div nybegynnerfeil ettersom jeg ikke har gjort dette før.

Første delmål er å komme ned på vekta jeg hadde da jeg ble gravid i juni i fjor. Dit er det 6,7 kg.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 22:51   #19
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Tunge Tonjis, her.

Velkommen skal du være

Jeg tror du lett kommer til å komme til å gå ned 10 kilo om du følger kuren Jeg er enig med hva du sier om samlet veietråd..hvordan får man det til? Bare oppretter en veietråd som man kun skriver om vekten?

*mett*

Lett og lett, ja det er godt du har troen på meg Men liker og ha mål som er oppnåelige da

Er ikke helt sikker på hvordan man samler alle vektmållinger. Men det er kanskje greiest å lage en ny tråd der alle bare kan lage ett innlegg som kan endres etterhvert som kiloene forsvinner i rasende fart

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 22:55   #20
Lerche
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
Lerche er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Tunge Tonjis, her.

Du er foran meg, men ikke mye. Jeg har 5 kilo mer enn deg. Vi skal begge ned til 65 kilo. Dette kan bli spennende. Kjenner at det vekker konkurransemennesket i meg

Wow Du har helt rett, dette blir nok spennende. Tror det kan virke som ekstra motivasjon om noe nei-mat skulle friste Masse lykke til til deg! Dette skal vi nok klare begge to

__________________


Lerche er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 01:40   #21
HerbaLinn
Juniormedlem
 
HerbaLinn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Elverum
Alder: 39
Innlegg: 35
HerbaLinn er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Jeg er med folkens!
Vært frem og tilbake på lavkarbo. Var på ketolyse for en stund tilbake, og gikk ned over 10 kilo. Enda masse igjen. Men dette skal gå bra!! =) =)

HerbaLinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 07:07   #22
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Luggetuppen, her.

Er det plass til en til? Jeg har tyvstartet jeg også, men har foreløpig ikke gått ned så mye. Regner med at det skyldes div nybegynnerfeil ettersom jeg ikke har gjort dette før.

Første delmål er å komme ned på vekta jeg hadde da jeg ble gravid i juni i fjor. Dit er det 6,7 kg.


Seff er det plass til en til. Velkommen skal du være

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 22:03   #23
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Yey, for en god gjeng vi blir Veiedag på mandager funker fint - bortsett fra at jeg skal ut på lørdag

Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 22:19   #24
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hiver meg med her jeg og
Begynte forrige mandag og hadde første veiedag i mandags og gikk da ned 2,2 kg.
Har begynt et par ganger før uten det store hell men har nu satt foten ned og bestemt meg at nok for være nok, nu skal vekten ned

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 07:13   #25
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Du får prøve å holde deg til å drikke rødvin da Det er det mest ketolysevennlige

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Halloweenutfordringen -5kg (31. oktober) Regret Lavkarbo generelt 211 28-11-11 20:41
Noen oktober 09 startere igjen? ketto Ketolysekuren 5 04-05-10 22:04
Bøssebærer 18. oktober? Krizzi Ketolysekuren 0 12-10-09 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no