Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hvilke karbohydrater teller

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-04, 10:49   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Lightbulb

Hvilke karbohydrater teller

Her er et avsnitt fra den offisielle Atkins siden om POLYOLS :

Sitat:

Quote Atkins :- We have created the Atkins Net Carbs Seal to list the number of carbs controlled carbers need to count. We’ve subtracted all carbohydrates such as fiber, glycerine and sugar alcohols, which either are not digested or are digested but do not impact blood sugar more than negligibly. While we list the percentage and number of grams of total carbohydrates on the Nutritional Facts Panel on the back of the label, the number of grams after subtracting fiber and sugar alcohols with a negligible impact on blood sugar appears in the circle, the Atkins Net Carbs Seal, on the front of the package.

Oversatt delen om hvilke karbohydrater som teller:

Sitat:

Sitat Atkins: - Vi har laget "Atkins Net Karbs Merkingen" for å vise det antall karbohydrater Kontrollert Karberne (vi) trenger å telle. Vi har trukket fra alle karbohydrater som fiber, glyserin og sukker alkoholer, som enten ikke blir fordøyet eller blir fordøyet men har en ubetydelig påvirkning på blodetsukkeret....

Hentet fra LowCarbMegaStore.com

Sitat:

Polyols are NOT a Carbohydrate by rights as they DO NOT affect Blood Sugar Levels.
Dr Atkins also tells you in his books and videos, that you MUST NOT eat these products whilst you are in induction. If you do, it is at your own risk of not reaching Ketosis.

He also advises, that ASPARTAME will slow down Ketosis, or take you out of it completely.

Also, whilst some ALCOHOLS do not contain carbohydrates, these can also take you out of ketosis.

Oppsummert:

Sitat:

Altså. Polyoler teller ikke som karbohydrater fordi de ikke påvirker blodsukkeret nevneverdig. Men. Atkins under streker at du MÅ IKKE spise disse produktene mens du er på introduksjonen. Hvis du gjør det er det ditt eget ansvar om du ikke når (dyp) ketose.
Han sier også at aspatam vil senke ketosen, eller ta deg helt ut av ketose.
Alkohol kan også ta deg ut av ketose.

Introduksjonen er bare 14 dager! Litt må en ofre for en slank og sunn kropp!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 11:22   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

han motsier seg selv veeeeeeeeldig her. for i begge bøkene sier han at søtningsstoffer er helt okei på introdietten. og da nevner han aspartam. skjønner ikke hvorfor han ikke kunne bestemme seg? jeg har jo drukket light brus fordi det står at det er okei..... men så går jo vekta nedover og da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 11:40   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Han gjør nok ikke det.

Han sier ikke at det er "helt okei", han sier at du bestemmer selv om du vil bruke det...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 12:05   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ja men han nevner ingenting om ketosen, da hadde jeg jo ikke brukt det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 00:36   #5
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Hvilke karbohydrater teller

Kan ikke si jeg forsto stort her :P For å holde seg i ketose må man ikke få i seg mer enn en viss mengde karbohydrater som påvirker blodsukkeret. Har GI noe å si? Eller er det kun mengden karbohydrater i blodet som får kroppen til å slutte å produsere ketoner? Og hvordan vet man om et karbohydrat påvirker blodsukkeret eller ikke? Det finnes vel utall forskjellige karbohydrater

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 06:34   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Hvilke karbohydrater teller

aspermtan?kan det virkelig ta deg ut av ketosen?

den gir jo ikke blodsukkerstigningen?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 14:34   #7
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Hvilke karbohydrater teller

Aspartam kan IKKE ta deg ut av ketose. Aspartam brytes ikke ned til noe som ligner et karbohydrat en gang :P

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 17:59   #8
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Hvilke karbohydrater teller

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Aspartam kan IKKE ta deg ut av ketose. Aspartam brytes ikke ned til noe som ligner et karbohydrat en gang :P

det jeg tenker også, men dette gjorde meg usikker.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no