Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
30-10-10, 23:27 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
|
ATP til musklene?Kan noen med peil forklare meg hva ATP i musklene er? Jeg diskuterer en del kosthold og trening på diverse forum og når jeg nevner kutt i karbsa så trekker de innbarka med ATP og muskler og sånn. Så jeg vil gjerne vite hva det egentlig går ut på |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that |
31-10-10, 00:00 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
Sv: ATP til musklene?ATP er en av energiformene kroppens celler produserer og benytter seg av, spesielt under aktivitet.. Mesteparten av ATP-produksjonen foregår i mitokondriene i cellene.. Det var det jeg visste Hva sier de da? Mener de at denne produksjonen er avhengig av karbohydrater? Sånn helt enkelt så snakker de nok om energi til muskelcellene når de prøver å briefe med ATP-opplegget sitt. Og mener nok at denne energiproduksjonen og omsetningen fungerer best når den får karbohydrater å nære seg på.
31-10-10, 00:07 | #3 |
Seniormedlem
|
Sv: ATP til musklene?
¨ |
31-10-10, 00:11 | #4 |
Seniormedlem
|
Sv: ATP til musklene?http://www.snl.no/.sml_artikkel/adenosintrifosfat
31-10-10, 00:12 | #5 |
Seniormedlem
|
Sv: ATP til musklene?Søk opp innlegg startet av Bittorres.. Han har sikkert skrevet noe om musklenes ikke-behov for karbohydrater under trening..
31-10-10, 00:28 | #6 |
Seniormedlem
|
Sv: ATP til musklene?
Pussig. Jeg rett og slett hater trening med masse karbohydrater, føler ikke at jeg yter i det hele tatt. Blir rett og slett bare en dilletrening |
31-10-10, 10:12 | #7 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
|
Sv: ATP til musklene?ATP er energilager i kroppen, og såvidt jeg veit vil ikke musklene kunne se forskjell på ATP som dannes med glukose som utgangspunkt og ATP som dannes med fett/proteiner som utgangspunkt... |
Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Urolige ben/ubehag i musklene -med vitaminene. | Bæret | Ketolysekuren | 4 | 07-07-09 00:52 |
Er støl/har vondt i musklene mellom skulderbladene - tips til uttøyning? | mofe | Trening | 2 | 30-01-09 20:50 |
Har dere beholdt musklene? | Forlani | Ketolysekuren | 4 | 27-05-05 17:12 |