Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Jeg sprakk!!!!!!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-06, 12:38   #1
Sjokomonsen
Juniormedlem
 
Sjokomonsen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Innlegg: 12
Sjokomonsen er på en erverdig vei
Angry

Jeg sprakk!!!!!!

Nei, å nei, å nei, å nei!!!
På lørdag sprakk jeg! Helt utrolig tåpelig...

Jeg hadde gjester. Og hadde selvsagt noe på bordet til gjestene mine. To svære skåler med grønnsaker, 3 typer dip hvor jeg kunne spise to av dem... og så to skåler chips, og en skål smågodt. De andre slanker seg tross alt ikke, og selv om mine kompiser liker grønnsaker med dip blir det liksom mer fest av litt mer kalorier...

Og det hele gikk strålende flott. Jeg spiste og gumla på grønnsaker til den store medalje, og rørte ikke de farlige skålene, og mitt image som sterk slanker er ubesudlet!!! Jeg drakk to glass vin, og det var det kvoten jeg hadde tillatt meg å ta. Har da ikke drukket noe vin i løpet av fire uker på eurodietten...

Men hva skjer når gjestene har gått??? Jeg stuper ned i godteskåla, og tømmer den! Og etterpå rett i chipsskåla og tømmer den også, før jeg kommer til bevissthet og kaster resten... Det må nok ha vært rundt 150 gram smågodt og sikkert like mye chips. Fy skam! Slem jente!

Hele søndag hadde jeg vondt i magen, og enda mer vondt i samvittigheten. Vekta løp opp to kilo, og jeg har ikke fått dem av igjen.

Så hvor skade har dette gjort da? Vel, et spørsmål er jo om jeg hoppet ut av ketosen og må inn igjen. Fare for det. Men jeg er i alle fall helt på plass igjen nå. Og jeg vet hvor vondt jeg hadde i magen på søndag, og hvor mye jeg gikk opp på mitt kvarterlange kaloridykk.

Så hva er det å si? Æsj bæsj, dumme jente! Men gjort er gjort og spist er spist.

__________________
Hilsen
Sjokomonsen
Sjokomonsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert utforskende Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 13:26   #2
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Jeg sprakk!!!!!!

Opprinnelig lagt inn av Sjokomonsen

Nei, å nei, å nei, å nei!!!
På lørdag sprakk jeg! Helt utrolig tåpelig...

Jeg hadde gjester. Og hadde selvsagt noe på bordet til gjestene mine. To svære skåler med grønnsaker, 3 typer dip hvor jeg kunne spise to av dem... og så to skåler chips, og en skål smågodt. De andre slanker seg tross alt ikke, og selv om mine kompiser liker grønnsaker med dip blir det liksom mer fest av litt mer kalorier...

Og det hele gikk strålende flott. Jeg spiste og gumla på grønnsaker til den store medalje, og rørte ikke de farlige skålene, og mitt image som sterk slanker er ubesudlet!!! Jeg drakk to glass vin, og det var det kvoten jeg hadde tillatt meg å ta. Har da ikke drukket noe vin i løpet av fire uker på eurodietten...

Men hva skjer når gjestene har gått??? Jeg stuper ned i godteskåla, og tømmer den! Og etterpå rett i chipsskåla og tømmer den også, før jeg kommer til bevissthet og kaster resten... Det må nok ha vært rundt 150 gram smågodt og sikkert like mye chips. Fy skam! Slem jente!

Hele søndag hadde jeg vondt i magen, og enda mer vondt i samvittigheten. Vekta løp opp to kilo, og jeg har ikke fått dem av igjen.

Så hvor skade har dette gjort da? Vel, et spørsmål er jo om jeg hoppet ut av ketosen og må inn igjen. Fare for det. Men jeg er i alle fall helt på plass igjen nå. Og jeg vet hvor vondt jeg hadde i magen på søndag, og hvor mye jeg gikk opp på mitt kvarterlange kaloridykk.

Så hva er det å si? Æsj bæsj, dumme jente! Men gjort er gjort og spist er spist.

Pytt pytt, ikke straff deg mer for dette! Glem det! Som du skriver, gjort er gjort! Du kom nok ut av ketosen, men med de små mengdene du snakker om er du nok i ketose allerede igjen nå! På'n igjen! Og se på det som en lærerik opplevelse! De to kiloene er sikkert vann i det glykogenlagrene fylte seg og forsvinner når du er i gjenge igjen. Lykke til videre!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 13:27   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Jeg sprakk!!!!!!

Huff ja...jeg er ikke på eurodiett, eller i ketose, men prøver å spise a la lindberg...men, igår hadde jeg en megasprekk!! Dårlig humør og deppa, av div årsaker, og istedet for å trene/løpe det bort, åt jeg en hel Sans vaniljeis, masse salte nøtter og ei plate med maltitolsøta sjokolade....iløpet av en kveld!
Men, idag er en ny dag, og vi må bare rette ryggen og fortsette.....

Klem fra "med-sprekker" Borealis!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 13:28   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sprakk!!!!!!

Gjort er gjort og spist er spist ja... og man ser seg ikke tilbake når man sprekker

Du har gjort det eneste riktige, nemlig å fortsette

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 13:53   #5
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg sprakk!!!!!!

Ikke bekymre deg for konsekvensene, tror ikke du rakk å legge på deg noe fett nei, bare fylle glykogenlagrene dine.

Slikt skjer, men ikke la det ta helt lurven fra deg, du er jo på rett spor igjen nå ikkesant? Bra! Bare gå på videre du, og som Georgine sa, vi ser oss ikke tilbake når vi sprekker

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 14:06   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg sprakk!!!!!!

Har du Zalo i huset du? Neste gang du har sånne fristeskåler stående etter at gjester har gått skal du hive en god dæsj Zalo over fristelsene. Gjør det med en gang siste gjest går. Du vil garantert ikke dukke ned i snopet etter det.
Jeg har slitt med samme problem som deg i mange herrens år, men etter at jeg begynte med Zalo-trikset ble jeg jaggu kurert. Chips med Zalo smaker ikke godt. Tro meg for jeg har prøvd.
Fristelser må gjøres ufristende så snart teppet faller og du er alene med fienden. Det er ingen sak å holde maska framfor andre. Det er i ensomheten av sveklingen kommer frem og stuper over delikatessene. Det er den sveklingen du må bekjempe. Og han kan bekjempes effektiv med Zalo. Nå har brukt trikset i mange år og har kommet så langt på vei med min selvbevissthet at jeg kan la både skålene og Zaloen få stå i fred. Snopet er ikke lengre fristende.. Det er kvalmende og usunt og noe som min kropp absolutt ikke har godt av. Men bevisstheten om dette og det å bryte uvanen har tatt tid. Så bruk Zalo som et hjelpemiddel i en tidsperiode der du skal øve opp evnen til å unngå fristelser. Når du griper til Zaloen skal du tenke nøye igjennom hvorfor du gjør det, eller dersom du ikke griper til den og lar deg friste så skal du tenke etter og føle på hva som skjer med samvittigheten og kroppen din etter et slikt feilskjær. Det hjelper nemlig.. gjøre handlinger og følelser om til ord som du sier høyt til deg selv.. Jeg lot meg friste.. det smakte godt.. men det synes ikke kroppen min. Nå vil vekta øke, ketosen dø og jeg må starte på nytt..
Tenk slik.. helst før du stuper i skåla.. Lykke til.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 14:27   #7
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Jeg sprakk!!!!!!

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Har du Zalo i huset du? Neste gang du har sånne fristeskåler stående etter at gjester har gått skal du hive en god dæsj Zalo over fristelsene. Gjør det med en gang siste gjest går. Du vil garantert ikke dukke ned i snopet etter det.
.

Veldig bra forslag!!! Jeg har ofte tømt vann over i isboksen for å unngå å spise opp hele. Jeg tror vi har det innprogrammert at vi ikke skal kaste mat, men den ideen må vi reprogrammere. Usunn mat hiver man eller gir vekk! Etter sosiale lag har jeg en rutine: jeg rydder straks, kaster alt i søpla og GÅR UT med søpla. Man blir aldri fristet til å stå på hodet i søppelkassen ute og plukke opp sjokkisbiter, spesielt ikke med zalo på!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no