Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Hjemmelaget iskrem

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-05, 20:13   #1
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Hjemmelaget iskrem

Jeg har nettopp vært ute og kjøpt en iskremmaskin - impuls etter mange års planlegging - den var på salg og sto der og ropte på meg når jeg endelig kom fram til kroken den hadde gjemt seg i - og nå ligger elementet i fryseren og fryser.

MEN da er spørsmålet: har noen gode oppskrifter på hjemmelaget iskrem? Jeg fant en her på området, krem og eggeplommer og sjokolade. Jeg fant også en rekke andre steder: http://www.lowcarb.ca/recipes/rrecipe011.html Likevel lurer jeg fremdeles på om noen har en spesial variant som de liker spesielt godt og har lyst til å dele. Noe som er garantert vellykket, altså.

Muskat, som ENDELIG har iskremmaskin

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 21:20   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Om du går på avansert søk, skriver "iskrem" i boksen og spesifiserer oppskrifter og at du vil ha "poster" og ikke tråder, så får du iallefall minst 4 oppskrifter på deilig iskrem

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 22:02   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg har lagt ut en her som er HELSIKES god!! Har laget en ny variant av den og, nå minnet du meg på at jeg må legge ut den og!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 11:23   #4
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Iset, jeg laget en variant av din (tror jeg): tre eggeplommer, 3 dl kremfløte, frøene fra en vaniljestang, fruktose til det smakte (men må huske å ha mer søtning enn jeg tror er nødvendig, det smaker mindre søtt når kaldt). Pisket søtningen inn i eggeplommene, blandet alt, helte det i iskremmaskina (husk at den må være i gang, det fryser fort!) og fikk en passelig porsjon til to, som spiste den med varm 86% sjokoladekrem og friske bringebær.

Det gikk veldig fort å lage denne porsjonen i en iskremmaskin, og jeg gleder meg til å lage mer. Jeg har ikke spist skikkelig iskrem på LENGE, og ja, jeg har savnet det.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 09:16   #5
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

bringebæris

Det store iskremprosjektet fortsetter, nå med god støtte fra tenåringsgutten. Gårsdagens is var med bringebærsmak.

3 egg i hurtigmikseren
søtning til det er for søtt; blandes i eggene og smak til
3 dl kremfløte
2 dl bringebær

Miks egg og søtning, bland i kremfløte og bringebær. Husk å smake til søtstoffet, den ferdige blandingen skal være litt søtere enn du egentlig vil at isen skal være. Hell opp i iskremmaskina mens den er i gang. Spis når frosset.

Jeg fikk et problem med denne - jeg brukte frosne bringebær. Jeg trodde det var greit og at isen ville fryse til kjapt og greit, men den frøs ALT for fort, før den ble blandet. Neste gang bruker jeg en blanding som i alle fall er helt tinet, kanskje til og med i romtemperatur. Men det vi klarte å skrape ut av skåla smakte helt fantastisk, og tenåringsgutten brukte kvelden til å skrape løs flere biter av isen etter hvert som det tinte i skåla.

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 09:35   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hva med oss som ikke har iskremmaskin? Hvordan lager vi iskrem?

  Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 19:45   #7
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Dere pisker eggedosis av eggene og søtningen og fløtekrem av fløten og blander smakstilsetningen inni, putter det hele i en boks, har boksen i fryseren og løper inn til fryseren med jevne mellomrom for å røre i boksen slik at isen ikke fryser med iskrystaller, men som en jevn krem.

NAM! - men etter noe lenger tid.
Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 18-03-05, 11:56   #8
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Bananis

Iskremprosjektet fortsetter, til tross for at bryteren til iskremmaskina gikk under et mislykket eksperiment med kaffeis. Tenåringsgutten, som mener at hvis noe kan gjøres for hånd er det bedre, insisterte på å fortsette eksperimentene. Så i går sto han og rørte for hånd i frysebollen, og når sant skal sies: det gikk mye bedre enn med maskinen! Så nå altså: trim først, spis is siden!

Bananisen - som da selvsagt ikke er så voldsomt lavkarbo, men i alle fall redusert:
1 stor banan
0,75 dl fløte
1,75 dl melk
25 g fruktose

Alt blandes i hurtigmikser
hell opp i fryseskålen
rør rundt, gjerne med en plast/silikon stekespade for å ta godt rundt kantene.

Dette blir deilig og jevn bananis, så god at tenåringsgutten like gjerne lagde en porsjon til for seg selv, frøs ned halvparten til senere og koste seg med resten.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 18-03-05, 12:08   #9
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Nam. Det hørtes kjempedeilig ut. Tror jeg skal forsøke å lage jeg også

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 12:46   #10
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hjemmelaget iskrem

Siljes amazing sjokolade-kaffe-vanilje smak iskrem

3 eggeplommer
1 kartong med fløte
3 sticks med splenda

1 sjokoladeplate 70% hakket i små biter
1 ts instant kaffe
1/3 ts med vanilje frø

pisk plommene med søtning. i en annen bolle pisker du fløte til nesten stiv. mønsteret etter pisken skal gå relativt fort vekk.

så blander du de to blandingene, vender de forsiktig inn. tilsett så hakket sjokolade, kaffepulver og vaniljer pulver.

siden jeg har iskremmaskin så heiv jeg isen oppi etter at den var skrudd på.

og var absolutt helt nydelig... mmmm

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:14   #11
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hjemmelaget iskrem

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje, her.

Siljes amazing sjokolade-kaffe-vanilje smak iskrem

3 eggeplommer
1 kartong med fløte
3 sticks med splenda

1 sjokoladeplate 70% hakket i små biter
1 ts instant kaffe
1/3 ts med vanilje frø

pisk plommene med søtning. i en annen bolle pisker du fløte til nesten stiv. mønsteret etter pisken skal gå relativt fort vekk.

så blander du de to blandingene, vender de forsiktig inn. tilsett så hakket sjokolade, kaffepulver og vaniljer pulver.

siden jeg har iskremmaskin så heiv jeg isen oppi etter at den var skrudd på.

og var absolutt helt nydelig... mmmm


Åh, namm!!...
Erlend og jeg får fryseboks av mamma og pappa til jul om vi vil...
For øyeblikket har vi bare en sånn liten en på toppen av kjøleskapet..
Ikke plass til noenting...

Men når vi får ny fryse!!
oooh, hellige iskrem

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 10:03   #12
Ole Brumm
Juniormedlem
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 18
Ole Brumm er på en erverdig vei

Sv: Hjemmelaget iskrem

Da skal jeg ut å handle inn til is
Selv om det er litt "feil" årstid.
Håper prosjektet blir vellykket, takk for oppskrifter alle sammen

__________________
Ole Brumm
Ole Brumm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 10:36   #13
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Hjemmelaget iskrem

Mmmmm, dette hørtes jammen fantastisk ut Får løpe ut å kjøpe meg en iskremmaskin

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 08:39   #14
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Hjemmelaget iskrem

Jeg lagde iskrem med Mascarpone ost og macademianøtter igår - kjempegodt. Hadde i det vanlige - egg og fløte i tillegg. Også stevia.

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:58   #15
Huskatt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 18
Huskatt er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hjemmelaget iskrem

Åh, mange flotte oppskriter på yndlingsretten min! Men, er det noen som har regnet ut hvor mange karber det er i?

Huskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Iskrem med sjokobiter Iset Kake/dessert og snacks 30 27-03-11 19:31
Hjemmelaget hollandaisesaus - kjempegod Iset Annen mat 5 19-09-10 17:09
La oss forberede oss til julen! Zoë Lavkarbo generelt 77 02-12-09 18:34
Var det noe som hadde lyst på iskrem ?? Nille Livets lyse side 6 14-11-04 14:43
Iskrem Maz Generell diskusjon 2 03-05-04 10:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no