Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Jeg går opp i vekt!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-07, 11:36   #1
slanker1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 33
Innlegg: 9
slanker1 er på en erverdig vei
Unhappy

Jeg går opp i vekt!

Jeg gikk på vekta idag tidlig og ser at vekta har gått OPP 1,5 kg! Det er på en dag! meninga er at jeg skal ned, ikke opp! Er Atkins bare beregna for folk som spiser mye fet mat fra før? Jeg har alltid sett på fett som pesten og nå ska jeg liksom spise mye av det og ingen/lite karb. Det sto jo at man kunne spise ost, bacon, egg, atkins bar i induksjonen. Syns det er helt greit hvis man virkelig går ned av det.. Det har jeg gjort, var første dagen min i går.. men jeg vil jo ikke fortsette hvis vekta skal gå oppover!

Kanskje ikke det her er greia for meg? Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? fortsette? eller bare leve sunt og håpe vekta går ned med en kosthold bestående av langsomme karb, mye proteiner og lite fett??

slanker1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 11:42   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går opp i vekt!

Du må nesten poste noen dagsmenyer før noen kan se om du gjør noe feil

Teller du nøye? Drikker du mye brus? Spiser godteri med kunstig søtningsmiddler?

Drikker du nok vann?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 11:44   #3
slanker1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 33
Innlegg: 9
slanker1 er på en erverdig vei

Sv: Jeg går opp i vekt!

I går så spiste jeg:
1 omlett m/2 egg og smelta norvegie ost
4 atkins bar m 2 karb i hver
2 speilegg og 1 pakke bacon

Jeg drakk ca 2 liter vann, og te m/suketter.
Det sto at sukettene ikke inneholdt noen som helst form for kalorier..

slanker1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 11:49   #4
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går opp i vekt!

Opprinnelig lagt inn av slanker1, her.

Jeg gikk på vekta idag tidlig og ser at vekta har gått OPP 1,5 kg! Det er på en dag!

Husk på at hvis vekten varier så mye fra en dag til en annen - både opp og ned - er det ikke fett som er kommet på eller forsvunnet, det er vann (kanskje i kombinasjon med manglende dobesøk).

Det er ikke mulig å forbrenne eller lagre så mye fett i løpet av 24 timer!



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 11:55   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går opp i vekt!

4 barer er alt for mye!

Og du må få i deg mer vann.

Bruker du mye salt i maten?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 11:58   #6
slanker1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 33
Innlegg: 9
slanker1 er på en erverdig vei

Sv: Jeg går opp i vekt!

Jeg har aldri vært vant med å bruke mye krydder eller salt i maten, så nei.. men bacon er jo veldig salt. og de 4 barene gjorde de så jeg må starte på nytt? hvor mye vann burde man drikke?

slanker1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 11:59   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går opp i vekt!

Dropp barene, få i deg minst 2,5 liter vann helst 3.

Vær nøye med at du får i deg nok fett. Tell karbene pinlig nøyaktig og før helst dataprogram på dette til å begynne med. Litt pes, men da får du en god oversikt og du lærer hvor mye og hva du kan spise.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 12:02   #8
slanker1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 33
Innlegg: 9
slanker1 er på en erverdig vei

Sv: Jeg går opp i vekt!

det kan jeg klare fint men skal man spise selvom man ikke er sulten?
Jeg føler meg stappmett, så har bare drukket vann hittil idag.

slanker1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 12:04   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går opp i vekt!

Det skal ikke gå mer enn 6 våkne timer mellom hvert måltid. Men om jeg ikke orker mat så må jeg innrømme at jeg ikke spiser stort. Noen osteskiver eller et egg for å ha noe i magen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 12:22   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går opp i vekt!

Og viss det var første dagen din i går, så må du også huske at kroppen trenger litt tid til å omstile seg fra å brenne kerber til å brenne fett

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 16:27   #11
slanker1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 33
Innlegg: 9
slanker1 er på en erverdig vei

Sv: Jeg går opp i vekt!

da får jeg bare holde ut og ikke håpe jeg feter meg opp på alt det her fettet.. :-P

slanker1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 16:50   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går opp i vekt!

Det går nok bedre når du begynner å følge reglene. Hvilken bok er det du har lest ? Evt. hvor er det du har fått beskjed om at å spise barer er OK på induksjon ? Barer er i beste fall greitt nok som mellom måltid/godteri, ikke spm måltidserstatter og iallefall ikke mer enn en per dag !

Atkins sier: Står det ikke på lista skal du ikke spise det, og barer står ikke på lista !

Du skal spise når du er sulten og spise til du ikke er sulten lenger (IKKE stappmett)
20 karber pr dag og mesteparten av disse SKAL bestå av grønnsaker. Ser ikke en eneste grønnsak i menyen din jeg.....

Sitat:

I går så spiste jeg:
1 omlett m/2 egg og smelta norvegie ost
4 atkins bar m 2 karb i hver
2 speilegg og 1 pakke bacon

Jeg drakk ca 2 liter vann, og te m/suketter.

Måltidene dine i går var altså ikke Atkins.
Omeletten er grei, men inneholder for lite proteiner og ingen grønnsaker. Hva med 100 gram skinke og noen cherry tomater ?
4 Atkins bar Det er som sagt ikke mat, men snop/godteri og erstatter ikke mat. mangeopplever også at vekttapet stagnerer/at de går opp i vekt når de spiser dem,
2 speil egg er OK, men en hel pakke bacon er altfor mye. Det holder med 1/2 og du mangler også er grønnsaker.

Skal du følge Atkins og gå ned i vekt må du nok sette deg litt mer inn i kostholdet !
Se her:

Fase 1: Induksjon

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no