Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Ivorys Pannekaker

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-13, 11:54   #76
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ivorys Pannekaker

Fiberhusk kjøper jeg på helsekosten eller mega/meny.

Disse er veldig gode med kokosmelk i. Bruker den fete, billige fra rema.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 18:05   #77
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Ivorys Pannekaker

Halverte oppskrifta, hadde i kanskje en ss kruskakli og en halv ss mandelmel, ble lette å snu, herlige i kosistens og smak, ikke den bløte, porøse greia jeg har vært borte i før. Nam!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 19:27   #78
Jeiform
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Drammen
Innlegg: 72
Jeiform er ny på veien

Sv: Ivorys Pannekaker

Forsøkte meg på grunnopskriften jeg... NAM :-D Dette blir en dacapo!

Jeiform er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 19:49   #79
Gekke83
Medlem
 
Gekke83 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 118
Gekke83 er ny på veien

Sv: Ivorys Pannekaker

Jeg er så fysen på pannekaker at dette må bli kveldsmat!

__________________




Gekke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, fase 1 Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:22   #80
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ivorys Pannekaker

Kveldsen min i dag - og sikkert lunsj i morgen; like gode som alltid!

NAMNAM

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 15:50   #81
Happiness81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 2
Happiness81 er på en erverdig vei

Sv: Ivorys Pannekaker

Kjempegode
Til og med min kresne datter på 9 år likte de kjempegodt, hun klarte å spise 3(!) stk
Lurer på om jeg skal prøve med litt mandelmel i, syns det er litt mye egg i konsistensen/smaken. Men alt i alt, knallbra oppskrift og en super erstatter til vanlige pannekaker!
Er så glad for at det er så mange flinke folk her inne som villig deler oppskrifter

Happiness81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 20:30   #82
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Ivorys Pannekaker

Ååååå!!! Pannekaker!! Både jeg og storesøster eeeeelsker pannekaker! Gubben er bare middels interessert, så han får lage seg noe annet, men gjett om jeg skal lage pannekaker til meg og ungene! Har ikke laget pannekaker til meg selv på over 4 år siden jeg brått fant ut at meg og gluten ikke er venner. Gluten slo opp med meg uten å si fra!

Men kan jeg bruke havremel og fremdeles skryte på meg at de er lavkarbo? Eller må jeg bruke mandelmel?

Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 09:04   #83
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ivorys Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Ååååå!!! Pannekaker!! Både jeg og storesøster eeeeelsker pannekaker! Gubben er bare middels interessert, så han får lage seg noe annet, men gjett om jeg skal lage pannekaker til meg og ungene! Har ikke laget pannekaker til meg selv på over 4 år siden jeg brått fant ut at meg og gluten ikke er venner. Gluten slo opp med meg uten å si fra!

Men kan jeg bruke havremel og fremdeles skryte på meg at de er lavkarbo? Eller må jeg bruke mandelmel?

Havremel er kanskje tillatt i små mengder på type Fedonkost, men ikke på ketogent/lchf. Nå ser jeg du kjører egenkomponert, og da er vel du ibunn og grunn sjefen og allviteren. Egenkomponert er for de som har peiling. Skal du ikke ned i vekt, så spiller det kanskje ingen rolle heller.

Men nå er det kun fiberhusk i denne oppskriften og det funker ypperlig. Alle i familien her liker disse pannekakene. Trenger ikke mandelmel(står jo heller ikke i oppskriften). Jeg bruker dog mandlemel i vafler nå og da, ungene spiser det, så slipper jeg å rengjøre vaffeljernet for gluten(jeg reagerer også på gluten).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 20:56   #84
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Ivorys Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Havremel er kanskje tillatt i små mengder på type Fedonkost, men ikke på ketogent/lchf. Nå ser jeg du kjører egenkomponert, og da er vel du ibunn og grunn sjefen og allviteren. Egenkomponert er for de som har peiling. Skal du ikke ned i vekt, så spiller det kanskje ingen rolle heller.

Men nå er det kun fiberhusk i denne oppskriften og det funker ypperlig. Alle i familien her liker disse pannekakene. Trenger ikke mandelmel(står jo heller ikke i oppskriften). Jeg bruker dog mandlemel i vafler nå og da, ungene spiser det, så slipper jeg å rengjøre vaffeljernet for gluten(jeg reagerer også på gluten).

*kremt* det står egenkomponert bare fordi jeg ikke fikk skrive innlegg her inne uten å registrere meg, og fikk ikke registrere meg uten å ha en kostholdsfilosofi. Dermed sto jeg midt i den berømte onde sirkelen og måtte bare skrive noe. Den blir nok endret så snart jeg får tid til å lese meg opp på hva jeg vil gjøre. Jeg regner med å ende opp på ketolyse, men har ikke ork til å sette meg skikkelig inn i det siden jeg har en uke til en helveteseksamen uten sidestykke (ihvertfall uten sidestykke helt til neste eksamen...).

Da lager jeg pannekaker uten mel og med fiberhusk Tusen takk

Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 18:17   #85
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ivorys Pannekaker

Dytter opp denne tråden til ære for engeljenta30. Prøv disse og se om det funker bedre med noen UTEN soyamel(som i seg selv smaker eggete og har en kraftig bismak), og lag de i vanlig stekepanne stekt i masse smør og ikke bare i pannekakejern.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 18:23   #86
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ivorys Pannekaker

Da jeg skulle lage disse hadde jeg ikke rømme, så jeg tok cottage cheese i stedet. Og heiv oppi litt bakepulver, og kjørte i stavmikseren. Da ble de kjemepegode lapper!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 17:25   #87
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ivorys Pannekaker

Synes denne oppskrifta trenger å dyttes opp, sikkert mange nye som ikke har prøvd disse pannekakene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 15:23   #88
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ivorys Pannekaker

Dytter opp igjen. Vi vender stadig tilbake til denne basisoppskriften på pannekaker. Lavkarbo pannekaker er sunt for hele familien, spesielt når vi kan plukke egg fra egne høner som er bortskjemte på god mat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker? *Mariann* Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 20-09-11 11:46
Pannekaker ninniaasen Oppskrifter 1 16-09-08 20:39
Pannekaker? *Mariann* Spørsmål og svar 1 10-08-08 12:23
Pannekaker Dante Eurodiett 16 20-05-07 23:34
små pannekaker Iset Kake/dessert og snacks 0 10-02-04 20:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no