Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

En ting er sikkert

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-08, 21:44   #1
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg
Talking

En ting er sikkert

Smaksløkene er blitt mye bedre etter at jeg begynte på ketolyse synes at alt blir så innmari salt, selv om jeg ikke bruker salt i maten engang Maten har noen intense smaker, ikke negativt, kun positivt. Opplever jo noen enorme smaksopplevelser og blir jo så fort mett i magen, men smaksløkene vil ha mer, den er vrien. Magen føles som den står på spreng, men munnen vil ha mer.He,he...

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:50   #2
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: En ting er sikkert

Har sånn ekstrem luktesans jeg! Når gubben sitter å gumler yoghurt, kjenner jeg blåbærlukten som om jeg lå med nesen nedi blåbærlyngen og solen skinner en dag tidlig om høsten...
Og har definitivt nese for vin og

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:57   #3
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: En ting er sikkert

hei livsglede!! jeg har samme opplevelse som deg alt smaker så salt!!!

og indi: wao!! lukter du virkelig blåbær i din manns youghurt??
imponerende!!

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:57   #4
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: En ting er sikkert

Jeg har også fått bedre luktesans. Vet ikke akkurat om det er så positivt da. Jeg røyker, og må bare si at jeg kjenner det lukter røyk av klærne mine nå. Ush sier jeg bare.... Hadde dette bare vært en inspirasjon til å klare å slutte. Jeg vil slutte, helst nå, men jeg klare det bare ikke

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 22:11   #5
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: En ting er sikkert

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Jeg har også fått bedre luktesans. Vet ikke akkurat om det er så positivt da. Jeg røyker, og må bare si at jeg kjenner det lukter røyk av klærne mine nå. Ush sier jeg bare.... Hadde dette bare vært en inspirasjon til å klare å slutte. Jeg vil slutte, helst nå, men jeg klare det bare ikke

det får du til en dag når du er helt klar for det selv

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 23:14   #6
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: En ting er sikkert

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

og indi: wao!! lukter du virkelig blåbær i din manns youghurt??
imponerende!!

Langdistanseluktesans de luxe! morsomt...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 23:16   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: En ting er sikkert

Skulle tro dere var gravide hele gjengen
Muttern kunne lukte at leverposteipakken var åpen i andre etasje når hun sto i dusjen i kjellern, da hun var gravid med meg.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:58   #8
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: En ting er sikkert

Hehe. Jeg er ikke gravid da, men det er ikke lenge til jeg skal prøve Men ja, det lukter helt for jæ.... nå. Kanskje jeg etterhvert får mer inspirasjon til å slutte da for nå begynner jeg å bli kvalm når jeg skal ha på meg klærne på mårran. Ser ut til at det blir værre og værre for hver uke som går.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 20:01   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En ting er sikkert

Jeg har også merket dette med smaksløkene, men jeg lar meg ikke plage så veldig av røyklukt da.

Men sant det der, bruker mye mindre salt og sånn i maten nå enn før Og så synes jeg kjøtt er godt igjen. Slutta å spise kjøtt for årevis siden, av ideologiske grunner, men jeg syntes ikke kjøtt var noe særlig, så det var ikke særlig store problemer å slutte sånn sett. Nå synes jeg det smaker skikkelig digg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 20:41   #10
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: En ting er sikkert

Ah! Ja
Så det er altså derfor jeg blir helt satt ut av at det ligger en påbegynt sigar i et askebeger her i stua. Har aldri vært særlig var for sånt, men nå er det som jeg skulle hatt den i neseboret!

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 20:47   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En ting er sikkert

Mmmm! Sigar

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 20:52   #12
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: En ting er sikkert

Ja, det er det eneste jeg unner meg etter at jeg slutta å røyke for snart et år siden. En feit Cohiba varer lenge her hos meg

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 21:56   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En ting er sikkert

Røyka sigar i går, med bittelitt vanilje i. Mmm, det lukta så sinnssykt digg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 11:21   #14
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: En ting er sikkert

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Hehe. Jeg er ikke gravid da, men det er ikke lenge til jeg skal prøve Men ja, det lukter helt for jæ.... nå. Kanskje jeg etterhvert får mer inspirasjon til å slutte da for nå begynner jeg å bli kvalm når jeg skal ha på meg klærne på mårran. Ser ut til at det blir værre og værre for hver uke som går.


så koslig Beate!! jeg har endelig klart (med intens kvinnelist) å få min samboer til å skjønne at det er berikende på livet å få barn.. jeg har ingen fra før, så dette vet jeg nok alt om

vi skal ikke prøve enda.. har en del andre ting i livet som må på olass først..

men jeg har vært "bekymret" for at jeg er gravid.. for hva skal jeg da gjøre med kostholdet?? eller alle disse andre problemene våres? jeg har vært så kvalm i det siste.. dårlig matlyst.. osv.. tok en test i morrest, og den var negativ.. så...

har hatt en del ont i eggstokken på høyre side den siste tiden, og er henvist til ultralyd av denne.. og regner med at de oppdager det der hvis det skulle være noe

litt på siden av temaet for denne tråden kanskej...

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 11:59   #15
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: En ting er sikkert

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Skulle tro dere var gravide hele gjengen
Muttern kunne lukte at leverposteipakken var åpen i andre etasje når hun sto i dusjen i kjellern, da hun var gravid med meg.

Jeg er ikke gravid! Men skal bli bestemor om 8 uker... tror om det er årsaken?
(Og ja, jeg vet jeg er alt for ung til å bli bestemor.... )

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 21:59   #16
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: En ting er sikkert

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Smaksløkene er blitt mye bedre etter at jeg begynte på ketolyse synes at alt blir så innmari salt, selv om jeg ikke bruker salt i maten engang

Kjenner meg igjen ang. saltet. Har så lenge jeg kan huske vært veldig glad i alt som er salt. Men nå blir det i overkant MYE saltsmak, selv om jeg ikke tilsetter salt i maten! Spiste en Gullbrie fra Høng her om dagen. Den var jammen salt. Husker at jeg før syntes det var en ganske mild ost...

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 09:24   #17
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: En ting er sikkert

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Jeg er ikke gravid! Men skal bli bestemor om 8 uker... tror om det er årsaken?
(Og ja, jeg vet jeg er alt for ung til å bli bestemor.... )


Huff, så nysgjerrig jeg er!! Hvor gammel er du da??

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 09:28   #18
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: En ting er sikkert

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

Huff, så nysgjerrig jeg er!! Hvor gammel er du da??

hehe... jeg er 44, eldstejenta som er i overlykkelige omstendigheter er 20, og har termin samme dag som jeg hadde termin med henne, så det kan være hun blir 21 før fødselen. Og hennes to søstre, som gleder seg til å bli tanter, er 17 og 19
Plutselig har jeg en stor familie med voksne og (relativt) fornuftige mennesker

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 09:33   #19
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: En ting er sikkert

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

hehe... jeg er 44, eldstejenta som er i overlykkelige omstendigheter er 20, og har termin samme dag som jeg hadde termin med henne, så det kan være hun blir 21 før fødselen. Og hennes to søstre, som gleder seg til å bli tanter, er 17 og 19
Plutselig har jeg en stor familie med voksne og (relativt) fornuftige mennesker

Jammen det er jo bare kjempekoselig det!!

Gleder meg til den dagen jeg blir bestemor selv jeg! Sikkert utrolig kjekt.

Lykke til med mor og barn fremover! Så deilig tid å få barn nå på våren da! Og en flott tid å ha bursdag på! Det har nemmelig jeg også...

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 09:40   #20
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: En ting er sikkert

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

Jammen det er jo bare kjempekoselig det!!

Gleder meg til den dagen jeg blir bestemor selv jeg! Sikkert utrolig kjekt.

Lykke til med mor og barn fremover! Så deilig tid å få barn nå på våren da! Og en flott tid å ha bursdag på! Det har nemmelig jeg også...

Takk Ja det blir kjempespennende! Gleder meg veldig

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 17:14   #21
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: En ting er sikkert

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Takk Ja det blir kjempespennende! Gleder meg veldig




så morro da Indi

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her, flere ting jeg lurer på 67kilo Spørsmål og svar 25 12-12-07 12:53
sikkert ett dumt spm.. men spør allikevel... janine75 Ketolysekuren 9 25-11-07 23:37
Dette intervjuet med Brad Pitt setter ting i perspektiv ... Bør sees! mofe Generell diskusjon 0 23-05-07 01:44
Helt ny og lurer på et par ting i forbindelse med utregning av karber stinemarie Lavkarbo generelt 9 18-05-07 14:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no