Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Snart to uker på lavkarbo og gått OPP en kilo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-11, 12:20   #1
Loop81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 5
Loop81 er på en erverdig vei

Snart to uker på lavkarbo og gått OPP en kilo

Hvordan kan dette stemme?

Jeg er snart ferdig med min andre uke på lavkarbo. Følger boka til sofie hexeberg, og ligger mellom 20 og 50 karber om dagen. Drikker litt lightbrus, og bruker sukrin på frokosten, kan dette ha noe å si?

Noen med erfaringer?

Loop81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:21   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: snart to uker på lavkarbo og gått OPP en kilo

Du sier ingenting om hva du spiser, hvor mye, hvor høy du er og hvor mye du skal ned.

Vi må nok ha mer info før vi kan mene stort.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:30   #3
Loop81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 5
Loop81 er på en erverdig vei

Sv: snart to uker på lavkarbo og gått OPP en kilo

er 167 og veier 75 kg.

Typisk dag: Frokost cottage cheese og biola naturell med solsikke og linfrø samt litt blåbær og sukrin

lunsj: salat med kjøtt, ost og oljedressing

Middag: mye forskjellig, men ingen under jorden grønnsaker og som regel en fet saus.

Kvelds: lavkarboknekkebrød med peanøttsmør

og som sagt litt lightbrus og fun light saft.

Har ikke veid maten, men vet at jeg ligger mellom 20 og 50g karbohydrat om dagen (i følge Sofie hexebergs bok)

Loop81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:30   #4
Loop81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 5
Loop81 er på en erverdig vei

Sv: snart to uker på lavkarbo og gått OPP en kilo

Vil ned 10 kg

Loop81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:38   #5
Sbond
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 57
Sbond er ny på veien

Sv: Snart to uker på lavkarbo og gått OPP en kilo

Jeg er ikke så kjent med Hexeberg, men et godt tips er å føre inn hva du spiser på diett.no for å se at du får riktig fordelig av protein, fett og karber, avogtil kan det lure seg inn noen skjulte karber som du ikke tenker over!

Står at du er usikker på hvilken kostholdsfilosofi du bruker, følger du Hexeberg til punkt å prikke?

Selv har jeg ( som var pepsiholiker som det holdt) kutta på denne i ukedagene, og det har vært positivt for meg!

__________________


Sbond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:43   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Snart to uker på lavkarbo og gått OPP en kilo

Du har holdt på kun i to uker og du må være mye mer tålmodig enn dette. Selv om du ikke er i ketose så er det en omstilling for kroppen å gå over til lavkarbo. Med en BMI på 26 er det tvilsomt at du vil rase ned i vekt selv om man hører at andre gjør det.

Legg maten inn på diett. no som det blir foreslått så har du en god oversikt over fordelingen av fett, protein og karbo.

Spiser du deg passe mett? Drikker du mye vann?

Det er ofte tålmodighet og en liten justering på maten som skal til før det løsner. I tillegg så går man gjerne opp i forhold til syklus.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 14:03   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: snart to uker på lavkarbo og gått OPP en kilo

Opprinnelig lagt inn av Loop81, her.

er 167 og veier 75 kg.
Heisann, jeg har sett litt på hva du spiser.
Typisk dag: Frokost cottage cheese og biola naturell med solsikke og linfrø samt litt blåbær og sukrin
Bytt ut biola, bland heller inn rømme, tyrkisk yoghurt eller kesam med cc din, eller så ser frokost grei ut

lunsj: salat med kjøtt, ost og oljedressing
Ser greit ut, men vet jo ikke mengden av dette

Middag: mye forskjellig, men ingen under jorden grønnsaker og som regel en fet saus.
Er det hjemmelaget saus eller pakke saus du bruker? Pakke sauser er ikke bra om det er det du bruker, så den bør byttes ut.

Kvelds: lavkarboknekkebrød med peanøttsmør
Dette måltidet ville jeg funnet på noe annet å spise
Se på en av lavkarbo bloggene for inspirasjon.

og som sagt litt lightbrus og fun light saft.
Kutt ut ligth brus og saften i ukene, kun helg eller lørdag, kan være en stopper for deg og de trigger søtsuget ditt.

Har ikke veid maten, men vet at jeg ligger mellom 20 og 50g karbohydrat om dagen (i følge Sofie hexebergs bok)

Jeg ville begynt å veie maten iallefall i 1 uke for å komme inn i det, de fleste får en aha opplevelse. Noen spiser for lite andre for mye rett og slett. Du sjekker lett karber etc.... på www.diett.no

Masse lykke til med din lavkarbomat

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Streng lavkarbo i fire uker - opp 7 kilo! karbjunkie Lavkarbo generelt 50 23-02-11 19:01
Spist lavkarbo i snart 2 uker, konstant diarè Norswe Spørsmål og svar 9 12-02-11 14:08
6 uker og 6 kilo Florence123 Ketolysekuren 4 07-03-10 18:37
Har bare gått ned 3 kilo på 3 uker - hvorfor ? Morradi Ketolysekuren 29 03-10-07 09:11
Da var 4 uker gått! jallajalla Mer enn 30 kg overvekt 13 24-04-07 14:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no