Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tillatte matvarer

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-11, 20:29   #1
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Tillatte matvarer

Jeg tenker å starte på ketolyse etter ferien og lurer på om det finnes noen lister på nett over tillatte matvarer. Ja, jeg har lest boka, men har lånt den bort... Jeg ser at både atkins og lindberg har sånne lister på dette forumet... Kan jeg eventuelt ta utgangspunkt i lista til atkins?

__________________


Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 21:16   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: tillatte matvarer

Hei,
Kortverjonen for ketolysekuren:
Rene produkter av kjøtt, fisk og fjærkre samt grønnsaker som vokser over jorden (-mais, +noe løk), samt noe meieriprodukter.


Sist redigert av arnakristin : 23-07-11 kl 22:05.
arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 23:39   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tillatte matvarer

Karbohydratinnholdet skal ikke overstige 5 g pr 100 g som regel, men visse ting vi bruker i små mengder kan man ta likevel, som løk om den er rå, hvitløk, sennep og urter. På ketolyse skal karbohydratene hovedsakelig komme fra grønnsaker, så du kan se på matvaretabellen det er link til på hovedsiden her, og på oversikten over grønnsaker. Visse bær har også lavt karbohydratinnhold, som bringebær og jordbær. Visse nøtter og frø også.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 00:24   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tillatte matvarer

Jeg spiser mye egg, bacon, rent kjøtt (svin, okse, kylling, lam), fisk, sopp, blomkål, brokkoli, sellerirot, agurk, paprika, fløte, hvitost, kjøttpålegg, leverpostei m lavt karbo innhold og litt mandler / hasselnøtter-----

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 02:38   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Tillatte matvarer

Du kan godt ta utgangspunkt i lista for Atkins induksjon - den inneholder ikke noe som ikke er tillatt på ketolysekuren. Atkins har noen restriksjoner på meieriprodukter (feks ferskoster) som ketolysekuren ikke har spesielle regler for, annet enn tommelfingerregelen at det meste av karbohydratinntaket skal komme fra grønnsaker.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 09:18   #6
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Tillatte matvarer

Betyr det at jeg kan henge opp lista til atkins på kjøleskapet og si til samboeren at han kan spise ubegrenset av alt som står der, også ost og fløte? Er fot ingen begrensninger på mengde på ketolyse?

__________________


Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 12:45   #7
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Tillatte matvarer

Fløte inneholder en del karbo, så de må telles!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 14:47   #8
goiago
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: hamar
Innlegg: 2
goiago er på en erverdig vei

Sv: Tillatte matvarer

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Fløte inneholder en del karbo, så de må telles!

du finner fort ut hvor mange karber du kan spise for å holde deg i ketose, 14 dager i ketose på meg nå. å kan spise 40 karber pr dag å er fortsatt i ketose, dette varierer fra person til person

goiago er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tillatte grønnsaker kix Ketolysekuren 5 05-03-08 23:22
Spm ang nilling og tillatte matvarer Lindabtn Ketolysekuren 1 25-09-07 22:32
Matvarer Smurfine Ketolysekuren 9 12-09-06 13:44
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no