Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

South Beachere?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-11, 19:17   #1
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei
Post

South Beachere?

Jeg har holdt på med South beach i akkurat 6 måneder nå og har gått ned 14kg! Hadde vært gøy om det hadde vært noen andre south beachere her, slik at vi kan holde motivasjonen oppe sammen! Kanskje dele erfaringer og vekttap!

Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 19:27   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: South Beachere?

Jeg flytta tråden til South Beach-delen av forumet jeg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 16:15   #3
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Hei!

Jøss så flink du har vært!!! Gratulerer masse!!!
Jeg prøver meg også på South Beach - men er vel inne i en periode nå, hvor det lett blir noen utskeielser.

Hvordan har du gjort dette da, har du vært innom alle fasene?
Lyst og legge ut eksempel på dine dagsmenyer? Jeg trenger virkelig tips til noen nye ider.

Takk for flytting av tråd Gerd - veldig gøy de gangene det skjer noen her inne.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:11   #4
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei

Sv: South Beachere?

Så gøy at det er flere her da! Det var veldig vanskelig i begynnelsen, det må jeg innrømme. Da resten av familien spiste masse godsaker var jeg veldig irritabel og vurderte ofte å ''bare ta en bit'', men gjorde det aldri. Etter 2 uker med fase en hadde jeg mistet søtsuget og var relativt klar til å gå videre til fase 2. Da hadde jeg allerede gått ned 5kg. I fase 2 går det SAKTE, men jeg får så mye overskudd og fysiske fordeler. Så stå på, og tenk på resultatet du vil oppnå og kommer til å oppnå dersom du holder deg på dietten. Når det gjelder dagsmeny fulgte jeg boken slavisk i 4 uker, men etterhvert fant jeg ut av konseptet; Altså noe med karbo i eller omelett til frokost(eks havregøt, eller vita hjertego brød, eller omelett), dersom det er noe med karbo i anbefaler jeg å spise en grapefrukt i tilleg for å forbrenne det fortere. Lunj består hovedsaklig av salat, men noen ganger sparer jeg karbokilden min til lunjs. Middag er rett og slett kjøtt, gjerne hvitt kjøtt, og grønnsaker. Altså en karbokilde og ellers grønnsaker og kjøtt og også masse god frukt! Masse lykke til! Dette klarer du bare du er bestemt nok og har tro på deg selv. :-)

Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 09:58   #5
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Så bra! Første gang jeg satte igang med SB hadde jeg tre uker eller mer hvor jeg fulgte fase 1 skikkelig etter boka, merka jo kjempe resultat, men jeg har alltd vært litt redd for og hoppe skikkelig inn i fase 2.. Nå før jul tror jeg det fortsatt blir et slags mellomstadie, men over nyttår skal jeg ta en skikkelig periode hvor jeg følger boka både på faser og måltidene som anbefales. Jeg fikk for ikke lenge siden South Beach diet supercharged, skal sette av tid og virkelig lese den.

Tips om grapefrukt var fint - da gjelder det og øve seg på det da!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 15:20   #6
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei

Sv: South Beachere?

Er det en ny South Beach bok? For jeg har bare ''gå ned i vekt med south beach dietten''!

Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 15:29   #7
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: South Beachere?

Jeg er blevet anbefalet South Beach fordi jeg er gået op i vægt med Atkins. Ved i hvad forskellen er i forhold til Atkins. Hvordan ligger i i forhold til Kcal, protein, kulhydrat og fedt. Hvilken bog vil være den bedste at købe. Håber at i gider at svare for jeg har længe ventet på at der var South Beach'ere der meldt sig

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 16:17   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: South Beachere?

South beach er lavere på fett. Det var den første kuren jeg testet når jeg fikk høre om lavkarbo. Det enkle og greie var at det stod menyer i boken, så jeg trengte ikke tenke så mye.

Men jeg er ikke overbevist om dietten er den sunneste. Lite fett og lite karbohydrater er ikke bra over for lang tid. Jeg vil anbefale å lese både south beach boken og bedre uten brød. Da har man fått basis kunnskap om lavkarbo fra bedre uten brød og kan lettere ta de rette valgene med tanke på de positive og negative sidene ved south beach dietten

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 21:44   #9
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Opprinnelig lagt inn av Nileh, her.

Er det en ny South Beach bok? For jeg har bare ''gå ned i vekt med south beach dietten''!

Denne kjøpte jeg: http://www.play.com/Books/Books/4-/6...rlrefer=search

Har ikke fått tid og lese den skikkelig enda...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:09   #10
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Jeg er blevet anbefalet South Beach fordi jeg er gået op i vægt med Atkins. Ved i hvad forskellen er i forhold til Atkins. Hvordan ligger i i forhold til Kcal, protein, kulhydrat og fedt. Hvilken bog vil være den bedste at købe. Håber at i gider at svare for jeg har længe ventet på at der var South Beach'ere der meldt sig

Hei!

Grunnen til at jeg har valgt denne retningen, er at det er den som passer best inn i min hverdag og livsstil. Jeg har også forsøkt både Atkins og Ketolyse'ish men som du sier, jeg har også hatt lett for og gå opp da. Det er ikke diettene sin skyld, men enkelt og greit at jeg klarer ikke følge de slavisk, og når jeg spiser såpass store mengder med fett blir jeg en tikkende bombe når jeg jevnlig sprekker. Det kan være lunch på jobb etc som gjør det, og selv om man kan forberede seg de aller fleste ganger, og ta med alternativ mat, blir det ikke en livsstil for meg. En livsstil for meg er at jeg spiser hva som er best for meg mesteparten av tiden, men at det heller ikke blir en altfor stor skade om jeg ryker innimellom.
South Beach/ Fedon er de retningene som best passer smaken min også. Jeg er ikke så kjempe fan av fett, så karbonadedeig vs kjøttdeig, koteletter uten fettrand (som jeg skjærer bort) osv funker for meg.

Forskjellen mellom Atkins og SB er at SB fokuserer på magrere varer, og at man med tiden tilsetter flere trege karbohydrater i kosten sin, noe fullkorn pasta/ris, større utvalg grønnsaker og frukt feks. (Nå kan det hende jeg sier feil, jeg er ingen ekspert på Atkins, så er mer rett og bruke definisjonen LCHF kanskje)
Det er jo bare i fase 1, som kun anbefales i 2 uker som en kickstart, som er både lav på fett og lav på karbohydrater, så det syns jeg ikke er et spesielt godt argument for at South Beach ikke er så sunn.

Jeg har ikke fokusert på mengde kalorier, karbo osv, men fulgt matlistene over hva som er lov og ikke. De finner du her:

Fase 1:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2528

Fase 2:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2529

I min "flinke-periode" fulgte jeg fase 1 listen slavisk, og det ga kjempe resultat! Har aldri kommet meg dit at jeg kjenner meg trygg og komfortabel med fase 2, men det håper jeg skjer i 2012!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 10:37   #11
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: South Beachere?

TAK for jeres svar - nu har jeg fået lidt at tænke over og læse på inden jeg finder ud af hvilken retning jeg skal vælge

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 10:41   #12
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei

Sv: South Beachere?

Hvordan var Supercharged boken, Victory?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wrgf5Do/]
Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 18:28   #13
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Hei!

I helga har jeg faktisk lest endel i den.
Den har endel flere oppskrifter enn i den norske rosa, også er det satt opp treningsprogrammer til de forskjellige fasene.
Jeg trener mitt eget løp, så kommer ikke til og bruke det, men oppskrifter og tips er jo kjekt og ha! Men om selve metoden er det jo ikke noe nytt i forhold til den andre egentlig.. Men jeg liker den abslutt!

Jeg er forresten skikkelig igang med fase 1 nå. Ferdig med første helgen, som alltid er den største utfordringen.. og på tirsdag starter uke 2. Syns igrunn det går greit altså, men gleder meg til jeg kan ha litt knekkebrød igjen.

Håper det går bra med dere andre også!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:03   #14
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Det er ikke diettene sin skyld, men enkelt og greit at jeg klarer ikke følge de slavisk, og når jeg spiser såpass store mengder med fett blir jeg en tikkende bombe når jeg jevnlig sprekker.

Dette høres kjent ut! Jeg sprekker med mer eller mindre høykarbo og spiser like trøstig tykke smørskiver på knekkebrødene, det går jo ikke! Er helt kvalm etter helgas utskeielser og lurer på om jeg ikke skal tenke SB i stedet, gjorde det for noen år siden med hell. Og grapefrukt er jo så godt, skal man virkelig spise det??

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 19:25   #15
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Det vill jeg gjort var jeg deg. Jeg syns det er en diett som er mye enklere og implementere i hverdagen.
Også liker jeg at jeg slipper og gi opp kikertene og bønnene.. syns det er helt utrolig godt i salater, supper og gryter.

Dagen min i dag var planlagt slik:

Frokost: 2 speilegg, 5 stekte spekeskinker
Lunch: Salat m enten kylling eller reker
Mellom: 2 babybell, 2 skiver hamburgerygg
Middag: Var ikke bestemt, noe med kjøttdeig

Ente slik pga litt annerledes dag på jobb plutselig:

Frokost: 2 babybell, 2 skiver hamburgerygg
Lunch: salat m kylling og eggerøre
Middag: Meksikansk gryte

Meksikansk gryte:
2 pakker gilde go og mager kjøttdeig
2 løk hakket
5 fedd hvitløk hakket
1 grønn paprika hakket
1 boks kikerter
2 glass santa maria hot tacosaus uten sukkerš
1 boks crusha tomater
Krydder:
Hot chilli grillkrydder
mexicansk hot chilli
pepper

Stek kjøttdeigen og bruk løk, hvitløk og paprika.... bland dette sammen med resten.
Lett og godt.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:08   #16
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Og apropo grapefruit... den er ikke lovlig på fase 1, men i fase 2 kan man innføre 1/2 pr dag.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:02   #17
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Jeg melder herved overgang! Elsker bønner og linser (chili con carne!) og vil gjerne ha litt frukt etterhvert, passer nok best inn i noe mellom Lindberg og South beach. Men de første to ukene er kanskje ikke forskjellen størst, bortsett fra at jeg må passe på fettet og kan spise litt bønner/linser. Også er melk lov, hurra!

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:19   #18
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Jippi! Velkommen!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:25   #19
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Juhu! Da burde jeg kanskje finne frem den gamle boka mi, eller kanskje jeg bare skummer den matlistetråden her på forumet.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:30   #20
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Jeg holder meg stort sett til matlistene... er jo masse oppskrift tips, men det blir helst at jeg bare lager hva jeg vil utfra hva jeg har lov og bruke. Veldig lettvint sånn da.

Lurer på om jeg skal printe ut og henge listen på kjøleskapet faktisk...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:40   #21
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Teller du noe i det hele tatt?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:52   #22
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Jeg teller ingenting.. annet enn nøttekvota da. Og i dag har det nok desverre blitt for mange av de. Jeg burde holde meg til pistasjene, lett og ryke på en haug med macadamiene...

Men resten, nei, jeg teller eller måler ikke - men er nøye med krydderblandinger, salsaer etc etc at de ikke er tilsatt sukker.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 11:32   #23
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Mm. Hvor stor var den nøttekvota, sa du, 10 nøtter/mandler eller 20 pistasj?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 11:47   #24
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Jeg legger denne linken her også:
http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p1.htm

30 pistasjenøtter kan jeg like!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 11:48   #25
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beachere?

Mer info her:

http://www.southbeachdiet.com/sbd/pu...t-phase-1.aspx

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
South Beach Mellon Lavkarbo generelt 0 18-11-08 12:18
Ny south beach-er Angora South Beach 2 17-01-05 01:49
Nei til South Beach Fedonisten Lavkarbo generelt 4 08-11-04 19:48
Nei til South Beach Fedonisten Nyheter / media 1 07-11-04 22:12
Eat, South Beach osv.. Kalorine Lavkarbo generelt 3 14-08-04 15:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no