Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

hvilken diett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-05, 22:18   #1
Lilja82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 41
Innlegg: 6
Lilja82 er på en erverdig vei

hvilken diett?

treg mage, hva gjør du med fiber på atkins?

Lilja82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 22:25   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg er ikke sikker på hva slags fiber de bruker på atkins faktisk, men uansett, så er det også viktig å drikke veeeldig mye. Fiber alene hjelper ikke da dette faktisk kan virke mot sin hensikt hvis du ikke samtidig får i deg nok vann.Psylliumfrø tror jeg det heter. Du får det på helsekosten. Spør der hva de har. ..og husk VANN

Går du på induksjon?
Jeg er Lindberger og bruker Fiberrik. En om dagen. Det er bare i starten magen blir litt treg. Det normaliserer seg snart.
Lykke til

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 22:31   #3
Lilja82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 41
Innlegg: 6
Lilja82 er på en erverdig vei

takk jeg begynte i dag på atkins. jeg har drukket masse vann, for det vet jeg at jeg må

men hvordan funker lindberg da? effetivt?

Lilja82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 23:20   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lilja82

treg mage, hva gjør du med fiber på atkins?

Grønnsaker!

Det eneste fiberet som er biologisk tilgjengelig for oss i henhold til evolusjonsbiolog Iver Mysterrud. Fiber fra korn, er ikke den rette typen for oss

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 23:33   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hard mage har som regel 3 årsaker:

  • Ikke nok fiber
  • Ikke nok vann
  • Ikke nok trening/bevegelse
Som regel er det en kombinasjon av de tre.
Den feilen de fleste gjør er at de ikke spiser nok grønnsaker. Full kvote etter tillatte lista er veldig viktig. Det er en av grunnene til at jeg maser sånn om GRØNNSAKENE ! Og da mener jeg IKKE issalat !

De beste fiberkildene når det gjelder grønnsaker er: Brokkoli, blomkål, asparges, asparges bønner, grønnkål, fennikkel og bok choi (ligner på kinakål).

Det er viktig å drikke mye vann, men som ved løs mage - ikke alt på en gang. Minst 2.5 liter pr dag - spredd utover hele dagen. Det kan også lønne seg å kutte ut koffeinholdige drikker som kaffe, te eller Cola.

Jeg anbefaler også å spise 1 fiber rik med solsikkefrø om morgenen sammen med frokosten. 3.7 karber pr skive. Atkins skal ha laget sin egen "fiberrik" - men tror ikke den kommer i salg i Norge.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 23:41   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Fant denne om psylliumfrø;

http://www.dinkost.no/wsp/dinkost/we...plate=tema_mat

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 23:47   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Psyllium er bra, bare vær obs på at det trekker fuktighet ut fra tarmen og kan i enkelte tilfelle virke motsatt av hensikten. (Flere på Atkins bruker det når de har løs mage). Men prøv deg frem Først med grønnsaker, vann og bevegelse !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 12:51   #8
elco
Medlem
 
elco sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 66
Innlegg: 67
elco har en fantastisk aura rundt segelco har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Linfrø...

Opprinnelig lagt inn av Lilja82

treg mage, hva gjør du med fiber på atkins?

Ser du har fått mange gode råd her. Her er ett til, veldig enkelt og anbefalt av Atkins selv, i boka hans - det er linfrø, som du får kjøpt på både helsekost og apoteket. Det går rett gjennom systemet og tas ikke opp i kroppen, altså null karber. Det har kun en hensikt i denne sammenheng, å holde magen igang. Helt ufarlig, kan brukes så lenge du vil/har behov. Jeg har i perioder brukt det selv. Noen bløtlegger linfrøene i vann noen timer først, men det er ikke nødvendig. 3 ts om morgenen sammen med vann i et par dager funker veldig bra for meg.

__________________
"En vakker og gjennomklok og akkurat passe tykk
(hmm - snart!) dame i min beste alder"

fritt etter "Karlson på taket"







elco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, mer og mindre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Din blodtype og ditt valg av diett Marianne Blodtypedietten 36 04-02-09 23:12
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Hvilken Atkins bok bør jeg kjøpe!? ElinGH Lavkarbobøker 10 28-11-04 14:58
Gluten- og laktosefri diett - kan dere hjelpe meg litt? Dragen Generell ernæringsdebatt 4 14-10-04 22:24
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no