Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mills Peanøttsmør

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-11, 11:39   #1
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Mills Peanøttsmør

Er det fyfy? Har søkt her inne men finner ikke noe spesielt om denne. Tenkte å spe på med litt varianter av pålegg å kjøpte denne på butikken i dag. Er 15 gr kh pr 100 gr. Eller finnes det bedre varianter av peanøttsmør også? Vet ikke om jeg liker det en gang jeg, har aldri smakt

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 12:17   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Mills Peanøttsmør

Mills sitt peanøttsmør har vel sukker i seg. Om du skal ha peanøttsmør, gå for noko utan sukker. Det er ganske lett å lage peanøttsmør sjølv. Om det er heilt lov på ketolyse, er eit anna spørsmål ...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:00   #3
pheona
Medlem
 
pheona sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 145
pheona er på en erverdig vei

Sv: Mills Peanøttsmør

Så vidt jeg husker så er det allt over 5karb på 100g er "fy fy"

__________________

pheona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:18   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mills Peanøttsmør

En del butikker, Ica og Mega i alle fall, har peanuttsmør som består av kun peanutter og bittebittelitt salt. Ikke fullt så smøremykt som Mills sitt, men mye bedre og sunnere!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 01:09   #5
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Mills Peanøttsmør

Ga bort glasset til niesen min jeg :P Så får jeg se litt bedre neste gang jeg kommer over noe som kanskje kan være fristende. Skal se innom helsekosten neste gang jeg passerer, å mega selvfølgelig

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 01:32   #6
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Mills Peanøttsmør

hæ? finnes det peanutsmør som er lov på ketolyse? altså under 6g? Det som blir nevnt fra ica og mega der høres jo ikke værst ut, men jeg tror peanøtter inneholder mye karbo i seg selv? Lett å gå over dagsgrensa om man spiser det vil jeg tro?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 18:49   #7
Melusine
Medlem
 
Melusine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 52
Innlegg: 103
Melusine er på en erverdig vei

Sv: Mills Peanøttsmør

Jeg kjøpte et peanøttsmør for lenge siden på Spar, det heter "Biona organic peanut butter" og har 13g karber/100. Inneholder kun 100% organiske peanøtter og litt havsalt, men det er nok ikke så lurt på ketolyse, tenker jeg, og mitt har blitt stående i skuffen...hehe

Melusine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:13   #8
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mills Peanøttsmør

Opprinnelig lagt inn av Melusine, her.

Jeg kjøpte et peanøttsmør for lenge siden på Spar, det heter "Biona organic peanut butter" og har 13g karber/100. Inneholder kun 100% organiske peanøtter og litt havsalt, men det er nok ikke så lurt på ketolyse, tenker jeg, og mitt har blitt stående i skuffen...hehe

Men tar du 13x100 delt på 10 gr som du gjerne tar på skiva så er det kun 1,3 karber så inneholder det ikke sukker kan jo litt være lov av og til vil jeg tro. Selv om jeg selv prøver å holde meg til maks 5 karber pr 100 gr. så må vi ikke bli fanatiske om du har lyst på peanøttsmør på en lavkarbo skive en lørdags morgen, ja da hadde jeg unnet meg det dette er jo ikke en diett, men en livsstil som du skal leve livet ut eller hva Derfor må en ikke nekte seg alt en har lyst på, men heller begrense ting

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 14:48   #9
Melusine
Medlem
 
Melusine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 52
Innlegg: 103
Melusine er på en erverdig vei

Sv: Mills Peanøttsmør

Man skal absolutt unne seg dette av og til om en har lyst på det
Nå er jeg litt fanatisk, jeg...for etter at jeg har klart å unngå matvarer som trigger søtsuget mitt (jeg er en stor sjokoholiker!) har jeg ikke lyst til å falle tilbake. Men man må selvsagt kjenne etter selv og prøve seg frem, det som fungerer for noen fungerer kanskje ikke for andre.

Melusine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 14:55   #10
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Mills Peanøttsmør

Jeg har flere ganger laget peanøttsmør selv, det er sjokkerende enkelt (og billig, hvis man bruker First price-peanøtter el.).

Kjører man peanøtter i stavmikser eller liknende, blir det peanøttsmør av seg selv etterhvert. Det tar kanskje 5min. Det er enda lettere om man varmer nøttene litt i ovnen først.

Hvis man tilsetter litt olje eller tahini (sesamfrøpure) kan man få ned karbohydratprosenten litt. Ellers går det an å blande med andre nøtter, for eksempel mandler eller paranøtter. Eller man kan selvfølgelig lage nøttesmør av bare disse, helt uten peanøtter. Jeg anbefaler Tahini, det gir en veldig sånn peanøtt-aktig smak og konsistens. (litt sånn tørt og seigt i munnen, hvis dere skjønner)

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 18:19   #11
solmåne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 18
solmåne er på en erverdig vei

Sv: Mills Peanøttsmør

Jeg har et glass mills peanut butter stående som jeg benytter meg av når jeg blir godtesyk. Da tar jeg gjerne en teskje med det og bruker det rett og slett som snop siden jeg ikke er så glad i den mørke skjokoladen. Faren med det for meg er at det kan være litt for godt til tider og at det blir både 2 og 3 skjeer før jeg klarer å stoppe, men heldigvis så har det ikke hatt noen innvirkning på nedgang eller videre søtsug, så for meg har den løsningen funket

__________________


solmåne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:24   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Mills Peanøttsmør

De fleste typer peanøttsmør inneholder herdet fett, så skal man ha peanøttsmør bør man lage det selv eller kjøpe organisk.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Peanøttsmør Princez Ketolysekuren 5 12-05-14 14:58
Mills remoulade Jojodama Spørsmål og svar 6 19-11-09 21:16
Mills Peanut Butter Janis Ketolysekuren 0 21-07-09 14:20
Mills og Euroshopper funnet i dag! Princez Ketolysekuren 3 19-06-08 11:28
Laksemiddagspølser fra Mills! beths Middag 12 20-05-08 21:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no