Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hårtap under kuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-07, 14:36   #1
kelly
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
kelly er ny på veien

Hårtap under kuren?

Jeg har gått på ketolysekuren siden mai, og den siste tiden har jeg mistet masse hår!! Jeg drar ut store never hver dag(har langt hår), og nå begynner det både å kjennes og synes......ihvertfall for meg

Er det noen andre som har opplevd det samme?? Kan det være kostholdet som gjør at håret mitt faller av, har jeg noen vitamin eller mineralmangler kanskje? Tar alle ketolysetablettene i tillegg til omega 3 og spiser grønnsaker hver dag.... Er redd for at jeg må klippe meg kort og vil gjerne ha råd om hva jeg kan gjøre for å stoppe dette, hvis noen andre har samme erfaring.

__________________
Kelly
Min journal


kelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 15:01   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: hårtap under kuren??

Hei, jeg har også røytet vanvittig mye mer enn vanlig de to siste mnd. Jeg har lest at det kan komme av mangel på vitamin B... Men jeg vet ikke, jeg. Har ikke mistet så mye som deg, tror jeg, det synes ikke, men det er full børste og sluk hver dag... Har også forholdsvis langt hår, tenkt til å klippe en hel del neste uke.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 15:22   #3
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: hårtap under kuren??

Jeg mister mye hår nå og jeg tar B-vit. i tillegg.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 17:29   #4
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: hårtap under kuren??

Jeg har kort hår, men har også begynnt de siste par måneder å miste en del. Ser det især i vasken og på gulvet. Har nå begynnt å ta Collett B-vitaminer med 7 ulike B-vitaminer. Lurer på om Nille har noen kunnskap hun kan tilføre om dette problemet, som synes å være felles for flere av oss.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 17:51   #5
kelly
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
kelly er ny på veien

Sv: hårtap under kuren??

Håper jo egentlig at det bare er et resultat av vekttapet og ikke kuren.....men skulle det være kuren, så må jeg nok revurdere hele greia Jeg er naturlig blond, og er ikke utstyrt med verdens tjukkeste hår i utgangspunktet....skal mesteparten falle ut, så må jeg finne en annen måte å gå ned i vekt på

Jeg vet jo at det vokser ut igjen, men jeg liker å ha langt hår og har ingen ønsker om å klippe meg kort

__________________
Kelly
Min journal


kelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:59   #6
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: hårtap under kuren??

Huff, håper ikke det gjelder kuren... jeg har nesten ikke hår på hodet, det er såå tynt..

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 01:50   #7
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hårtap under kuren?

Jeg mistet masse hår etter forrige fødsel for 5 år siden. Etter det kom det seg aldri, og jeg har mistet masse i 5 år nå. Håpet at ketolyse ville gjøre håret mitt bedre, men som dere andre mister jeg fortsatt hår. MASSE! Alle genserne mine er fulle av hår.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 08:12   #8
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hårtap under kuren?

Jeg har vært stort sett i ketose siden april, og i august beg jeg å miste hår... masse hår... til og med frisøren nevnte det... frisøren sa samtidig at det er helt naturlig når man går ned i vekt at man har periode med håravfall også. Uansett kjedelig er det, var hos legen på mandag og tok nye blodprøver for blant annet å se om det kan være B vitamin mangel..

  Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:59   #9
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Hårtap under kuren?

Må bare henge meg på denne.

Jeg har alltid en periode på høsten hvor jeg mister en del hår, men denne gangen er det virkelig ille.
Begynte på ketolyse i juni så jeg satte det ikke i sammenheng med en gang. Får håpe det gir seg snart, for jeg vil nødig begynne med parykk.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 15:42   #10
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hårtap under kuren?

Finnes jo utrolig mange stilige parykker da, men enig m deg Robyn, vil vel helst beholde mitt eget ...

  Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 15:59   #11
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Hårtap under kuren?

Jeg mister også mye hår nå. Har gjort det i noen uker, kanskje 5-6. Men jeg pleier også å ha en periode sånn på høsten hvor jeg "slipper" mye hår. Men hvem vet, kanskje det er lavkarbo/ketose-maten som gjør det.

Nå må det sies at håret mitt er veldig slitt i tuppene da, prøver å spar til lengre, så jeg vil ikke klippe så mye eller så ofte heller. Trodde kanskje det var det som gjorde at jeg ble sittende igjen med hendene fulle av hår etter å ha jobbet inn balsam/kur..
hmmm..dette likte jeg ikke noe særlig.
Jeg har blondt, tynt hår og har ikke såå mye å "gi" bort

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 22:17   #12
kelly
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
kelly er ny på veien

Sv: Hårtap under kuren?

Jeg vil jo også helst beholde mitt eget hår da

Ja, jeg har også hørt fra flere at stort hårtape en periode er normalt nå en har gått mye ned i vekt...får håpe det gir seg snart! Hvis ikke må jeg nok ta meg en tur til legen og sjekke opp litt...

__________________
Kelly
Min journal


kelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 12:14   #13
Toots
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 52
Innlegg: 90
Toots er på en erverdig vei

Sv: Hårtap under kuren?

Åneiånei
Jeg har ikke "råd" til å begynne å miste hår, jeg trenger dem alle sammen!

Men, dere som opplever dette hårtapet-tar dere Ketolysetablettene flittig?

Toots er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 14:38   #14
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Hårtap under kuren?

Ja, jeg har tatt ketolysetabeletter de siste par måneder.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 17:54   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hårtap under kuren?

jeg mistet også masse hår i en periode, og begynte å ta masse b-vitamin tilskudd! nå vokser håret som en drøm og jeg mister nesten ikke hår i det hele tatt!!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 18:03   #16
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Hårtap under kuren?

Jeg har ikke tatt ketolyse tabletter, men tar vit.tilskudd, krom, kalsium, B-vitaminer, tran og CLA.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 11:59   #17
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Hårtap under kuren?

Da eg hadde ernæringslære på høgskulen lærte vi som sagt over her at grunnen til hårtap kunne være mangel på vitamin B. Det finnes mange ulike typer B-vitaminer, så kan være greit å sjekke dette. Det kan og være ein kombinasjon av mangel på ulike vitamin, mineraler og sporstoff.
Ein burde kanskje ta ein test hos legen, og sjekke om kroppen har det den treng.

Bare eit lite tips!!

Har sjølv ikkje erfart dette, da eg er i mi første veke

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 14:46   #18
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Hårtap under kuren?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

jeg mistet også masse hår i en periode, og begynte å ta masse b-vitamin tilskudd! nå vokser håret som en drøm og jeg mister nesten ikke hår i det hele tatt!!

Hvilket tilskudd tar du? - det er så mye i handel - vanskelig å vite hva som er best. Takknemlig for litt hjelp i valg av B-vitaminer

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 19:37   #19
marquise
Medlem
 
marquise sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Sørlandet
Alder: 64
Innlegg: 124
marquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snill

Sv: Hårtap under kuren?

Hei, hei

Jeg har hatt samme problem, hårtap.... Min frisør har anbefalt SuplexB på helsekosten, noe jeg tror hjelper. Har brukt dette i 5 uker nå, og det ser ut som det funker.

__________________







marquise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 20:29   #20
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hårtap under kuren?

Opprinnelig lagt inn av marquise, her.

Hei, hei

Jeg har hatt samme problem, hårtap.... Min frisør har anbefalt SuplexB på helsekosten, noe jeg tror hjelper. Har brukt dette i 5 uker nå, og det ser ut som det funker.

Ah... Løpe og kjøpe, takk for svar!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:37   #21
marquise
Medlem
 
marquise sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Sørlandet
Alder: 64
Innlegg: 124
marquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snill

Sv: Hårtap under kuren?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Ah... Løpe og kjøpe, takk for svar!

Håper rådet er godt for deg, og
For et år siden gikk jeg ned 10 kg på ketolyse-kur. Merket etter en stund at håret ble tynnere og tynnere...... Nå er jeg igang med de siste kiloene, og har vært redd hårtapet skulle lage trøbbel. Frisøren, og også hun på helsekosten sa at jeg må smøre meg med tålmodighet, - at jeg først får resultater etter tre måneder. Men ihvertfall.....nå er ikke badegulvet fullt av hår.

Lykke til, - du er forresten ei flott jente, har sett de fantastiske bildene dine.

__________________







marquise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Xenical samtidig som man følger Atkins kuren? Therese74 Atkins kosthold 12 28-01-13 10:19
Kuren Lindabtn Ketolysekuren 3 04-10-07 15:05
Etter det som føles som uker av kuren Lovehandle Ketolysekuren 1 04-10-07 13:40
Hva skjer når jeg er ferdig på kuren? Tette80 Ketolysekuren 5 05-05-07 22:56
Denne kuren er genial!!! konepone Ketolysekuren 7 22-04-05 18:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no