Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-13, 21:19   #1
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

hei alle sammen, jeg lurer på hva en bør veie når man er 1,62 høy, jeg har sped benbyning og veier 75 kg,2 kg nå.

bare vær ærlig

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 23:06   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Det er jo vanskelig å si, men alt fra 50-65 kg er innenfor normalvekt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 23:48   #3
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

skal ikek veie 50 kg så jeg blir anorektisk ihvertfall

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 23:54   #4
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Jeg svinger mellom 66-68 og er pr. definisjon overvektig. Legen min sier jeg er slank... men jeg har en del muskler altså.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 23:55   #5
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Det kan i utgangspunktet høres ut som et veldig bredt vektspektrum TrillTrall foreslår, men sånn eksempelvis så er både jeg og moren min omtrent like høye (1.72-1.73), og vi ligger femten kilo unna hverandre... Hun veier omtrent 60 kilo og jeg ligger mellom 73 og 75, og begge av oss ser - og er, vil jeg si - normalvektige. Med andre ord: selv om 50 kilo kanskje ikke passer deg og din benbygning så vil ikke det si at det ikke passer noen som er ca. like høy som deg.

(Skriver forresten dette med tanke på mulige fremtidige lesere som lurer på det samme, ikke for å "kjefte" på deg. )

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 00:01   #6
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

jeg har veldig sped benbygning, men hadde anorexia da jeg var 50 kg

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 00:02   #7
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

å ja senora

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 00:03   #8
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Greit nok, da vet du ihvertfall at du ikke skal sikte på å komme så lavt i vekt denne gangen, og at din idealvekt ligger over 50 kg.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 10:58   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

skal ikek veie 50 kg så jeg blir anorektisk ihvertfall

Du trenger slett ikke gå så langt ned, rundt 60-65 kg holder sikkert lenge.

Jeg er 152 cm / 56 kg altså helt i øvre nivå av normalvekt, men når jeg ser meg i speilet synes jeg ikke jeg ser ut som jeg er 2 kg unna overvekt akkurat.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 15:40   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

N enkel regel er at det man er høy over 1m er idealvekta. Altså 62 kg. Tilsvarende vil idealvekta til en mann på 1,95 være 95kg osv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 19:44   #11
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

N enkel regel er at det man er høy over 1m er idealvekta. Altså 62 kg. Tilsvarende vil idealvekta til en mann på 1,95 være 95kg osv.

For menn er det vel høyden +10kg, mener jeg å ha blitt lært?

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 08:10   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

For menn er det vel høyden +10kg, mener jeg å ha blitt lært?

For meg høres det ganske så riktig ut med høyden -1 meter, men det er en vekt jeg må være i overkant nøye med kostholdet og mosjonere mye for å klare å holde så jeg ligger 3-4 kg over.

Og +10 kg på menn kan sikkert være riktig på noen, på Lille Gubben er det alt for mye, han bør faktisk ligge på høyden -1m, kanskje litt mer. Høyden -90 cm (som jeg antar det er det du mener) gir en bmi på nesten 28 og på ham er det for mye.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 09:48   #13
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

For menn er det vel høyden +10kg, mener jeg å ha blitt lært?

Så jeg på 190cm bør ligge på 200 kg? Jeg synes det høres litt mye ut....

Jeg holder meg for tiden mellom 83 og 87 kg, og trives helt utmerket der...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 10:24   #14
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

når idealvekten min ifølge legen er 56 kg så har jeg litt å ta av når jeg veier 75. kan jeg forvente å gå ned litt hver uke, eller kan det stoppe opp etter 2 uker?

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 10:56   #15
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Du kan forvente at vekttapet varierer fra uke til uke, og enkelte uker vil du også gå opp i vekt. men sett over tid vil du se en nedadgående trend. Jeg laget meg et regneark der jeg la inn veieresultat hver onsdag. Fra uke til uke så den veldig hoppende ut, men over en del måneder så jeg en jevn nedgang på rundt 750 gram i uke i begynnelsen. Dette kunne da arte seg som minus 1 kg, minus 400 gram, pluss 800 gram etc. Men over tid pekte grafen jevnt og trutt nedover. og det er det som betyr noe...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 13:50   #16
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Så jeg på 190cm bør ligge på 200 kg? Jeg synes det høres litt mye ut....

Jeg holder meg for tiden mellom 83 og 87 kg, og trives helt utmerket der...

Jeg mente minus den meteren, selvfølgelig Men alt er jo individuelt, kjenner flere gutter som er rundt 180 og ca 70 kilo som ser magre ut, mens andre med omtrent samme høyde og vekt ser normalvektige ut.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 13:54   #17
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

når idealvekten min ifølge legen er 56 kg så har jeg litt å ta av når jeg veier 75. kan jeg forvente å gå ned litt hver uke, eller kan det stoppe opp etter 2 uker?

Ingen som kan gi deg et konkret svar på dette, det er så fryktelig individuelt. For meg går det i rykk og napp, med et par måneder med rask nedgang, så stillestand eller litt opp noen måneder. Tror dog det er veldig vanlig å gå litt opp eller stå stille etter 2-3-4 uker, før det løsner igjen. Gjelder bare å holde motet oppe

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 17:23   #18
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Jeg er 1,62 m selv og trives best på 58-62 kg ca. Ville aldri gått under 58, da blir jeg for spinkel
Dette kommer jo an på muskelmasse og.. Jeg er nå 82 og skal ned til 60 ca.. Dette skal jeg prøve på til neste sommer Har hittil gått ned nesten 5 kg. 86,7 ved oppstart

Har vært syk i noen dager og har fått i meg litt karber på halsdrops og andre remedier, men men.. Sånn er det bare..

Stå på

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 16:31   #19
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

når idealvekten min ifølge legen er 56 kg så har jeg litt å ta av når jeg veier 75. kan jeg forvente å gå ned litt hver uke, eller kan det stoppe opp etter 2 uker?

Hvis du veier 62 kg er bmi 23,6 og dermed fremdeles "normal". Med vekt på 56 er bmi på 21,3 og da nærmer du deg vel raskt "undervektig"? Syns du skal fokusere på å spise sunn mat jeg, ikke slankekur men livsstil. I følge maaange av de flinke damene her inne, med lang erfaring, vil vekta stoppe opp når kroppen din føler seg normal. Om vekta da står på 56 eller 62 eller 65 kan jeg ikke skjønne at det skal være så innmari big deal.

Tror det beste er å lytte til kroppen jeg, ikke til legen.

Lykke til videre

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 09:47   #20
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

det funker ihvertfall det jeg går på, for 2 uker siden så veide jeg 76,3, nå er jeg på 73,9

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 20:01   #21
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva bør man egentlig veie når man er 1,62 m høy?

Jeg er 1,60 høy og spinkelt bygd. Min trivselvekt har vært 54-55 kilo i mange år.
Og gå for langt ned i vekt anbefales absolutt ikke. Jeg er pr i dag 39,5 kilo og savner sårt kiloene jeg har mistet.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veie mat? VeronicaB Spørsmål og svar 15 02-08-10 19:07
Ang. det å veie mat ... hoppetussa Spørsmål og svar 6 09-04-10 14:43
Må vi veie maten? klompenmio Ketolysekuren 5 31-08-09 18:30
Når bør man veie seg? Embla Spørsmål og svar 7 29-01-08 20:30
veie alt av mat.... m@nisha Induksjonen 3 22-10-04 23:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no