Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Enda et avføringsspørsmål herfra

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-10, 14:50   #26
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Det er i grunn boller med smør, sukker og kanel. Deigen er kjevlet flat, smør sukker og kanel smøres ut. Så rulles deigen sammen og blir kuttet opp i flate "snurrer". Veldig godt

Det heter da skillingsboller eller kanelsnurrer! ()

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 17:04   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Det er i grunn boller med smør, sukker og kanel. Deigen er kjevlet flat, smør sukker og kanel smøres ut. Så rulles deigen sammen og blir kuttet opp i flate "snurrer". Veldig godt

Altså kanelboller/kanelsnurrer?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 21:46   #28
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Eventuelt også kanel-i-svingen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 22:36   #29
Ellerish
Juniormedlem
 
Ellerish sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 40
Ellerish er på en erverdig vei

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Hehe! Ja, både kanelsnurrer, kanelboller, skillingsboller og kanel-i-svingen hadde jeg hørt om fra før, men kanelSKRUER var nytt!

Ellerish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 00:44   #30
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av Ellerish, her.

Hehe! Ja, både kanelsnurrer, kanelboller, skillingsboller og kanel-i-svingen hadde jeg hørt om fra før, men kanelSKRUER var nytt!

Nå ble jeg brått usikker på hva vi egentlig har kalt det hjemme, men jeg tror det er kanelskruer. Godt var det iallefall

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 08:53   #31
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Min avføring er Svart og steinhard. Jeg går kanskje på do en gang i uka nå, å da er det ikke mye som kommer ut. Hva er det jeg gjør galt? :S

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 09:20   #32
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Da skulle man vel tro du gjør riktig, Nupsida?
Når kroppen faktisk utnytter det den får tilført, vil mengden avføring (altså søppel som kroppen ikke vil/klarer å ta opp) jo reduseres, og minner mer om kaninbæsj enn falske hundebæsjer man får kjøpt på lekebutikken

Med andre ord betyr det at kroppen din ikke har store ansamlinger med dritt liggende i tarmen som den bare sender ut fordi den ikke får gjort noe annet med den.

Om man ser på hunder som går fra møkkafôr (gjerne billig tørrfor) til vom, så ser man det samme. Mindre avføring, gjerne hardere og mindre stank. Og det er jo slik vi vil være også

Så med andre ord betyr det at du nå gir kroppen mer mat den klarer å nyttiggjøre seg enn mat den bare sender videre i forhold til før.

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 09:27   #33
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Da skulle man vel tro du gjør riktig, Nupsida?
Når kroppen faktisk utnytter det den får tilført, vil mengden avføring (altså søppel som kroppen ikke vil/klarer å ta opp) jo reduseres, og minner mer om kaninbæsj enn falske hundebæsjer man får kjøpt på lekebutikken

Med andre ord betyr det at kroppen din ikke har store ansamlinger med dritt liggende i tarmen som den bare sender ut fordi den ikke får gjort noe annet med den.

Om man ser på hunder som går fra møkkafôr (gjerne billig tørrfor) til vom, så ser man det samme. Mindre avføring, gjerne hardere og mindre stank. Og det er jo slik vi vil være også

Så med andre ord betyr det at du nå gir kroppen mer mat den klarer å nyttiggjøre seg enn mat den bare sender videre i forhold til før.

Jammen, den er jo så hard å få ut? :S Er Jeg forstoppet, eller er det bare sånn at det er mindre som skal ut? synes bare det er rart for jeg har alltid vært den som går på do hver dag, ofte flere ganger der det bare "renner" ut (Sorry for informasjonen:P).

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 09:28   #34
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Herregud for en bedriten tråd Sorry den var dårlig menjeg klarte ikke å dy meg

Her kan jeg melde om både hard og mørk avføring, nesten som saueperler og jeg spiser rikelig med fett ( 2 deler fett per 1 del protein/kh) nå om dagen. Jeg spiser omtrent slik som 157cm beskriver og så lenge jeg ikke føler meg oppblåst eller har vondt i magen bryr jeg meg ikke. Men store fettmengder virker altså ikke lakserende på meg tydeligvis, men sånn er det bare vi er alle forskjellige.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 15:20   #35
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Jeg blir liksom aldri helt fin jeg. Bortsett fra dagen etter kanelskrueutskeielsen. Da var det en fryd å bæsje

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 16:31   #36
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Å, herregud! Jeg hadde akkurat en helt forferdelig bæsj. Den var hard som bare det og ville komme i en tjukk sammenhengende kabel. Den kan ikke ha vært langt unna en kilo altså! Den var så vondt at jeg skalv og ville nesten dø! Misunnet goatse-mannen litt der, ja. (google goatse hvis du tør. IKKE work safe) Og det var på jobb... Heldigvis ingen som lurte på hvorfor jeg var borte en halvtime... Har ikke lyst til å fortelle det heller.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 10:23   #37
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Hard avføring tyder som regel på for lite væske!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 10:40   #38
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hard avføring tyder som regel på for lite væske!

Ikke alltid. Jeg drikker 2-3 liter vann til dagen og i tillegg kommer urteteen som nok også utgjør en god liter. De få gangene jeg har følt meg oppblåst er det som oftest for det at jeg har spist noe jeg ikke har tålt og det løser seg med en rask gåtur eller joggetur. I verste fall dersom jeg føler meg forstoppet tar jeg en avføringspille (tror det har skjedd en gang) og det var etter feil mat. Ellers kommer det noen få knallharde sauperler, men magen har det helt fint

Jeg stresser ikke dett så fyktelig så lenge jeg ikke føler meg oppblåst og forstoppet, men også her er det endel gammel lærdom som kanskje må revurderes. Vi hører jo alltid at vi skal gå på do og bæsje, uten problemer to ganger til dagen dersom vi spiser "riktig" i forhold til kostanbefalinger som ikke er lavkarbo. Konsistens og farge er også forklart, men jeg går ikke inn på det nå

Husk at lavkarbo medfører en del prosesser som er helt nye for kroppen og den trenger tilvenningstid. Det vil faktisk all omlegging i kosthold gjøre og det tar litt tid før ting stabiliserer seg (hotellmage/feriemage ). I tillegg går man ikke så mye på do når man spiser ketogen kost for kroppen utnytter mesteparten og vi får mindre avfallsstoffer.

Jeg har blitt sjekka av legen og alt er i skjønneste orden, hans råd var (og det er også min egen erfaring) at så lenge man ikke har vondt, føler seg oppblåst, har uvanlig avføring (farge/kosistens) i forhold til din normal over lengre tid og man ikke kan forklare det på en fornuftig måte (omgangssyke, omlegging i kost eller trening, uvante matvarer o.l.) Så er det mest sannsynlig ingen grunn til bekymring. Men dersom man føler det er et problem er det jo best å snakke med legen.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 10:58   #39
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Hvordan kjennes det ut når man er forstoppet/oppblåst?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 11:10   #40
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hard avføring tyder som regel på for lite væske!

Jeg har ikke drukket så lite i det siste... Ligger på 2-3 liter per dag. Jeg har drukket mye mindre uten å få hard avføring. Har veldig sjeldent hard avføring. Kabelen i går var helt forferdelig!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 11:13   #41
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Hvordan kjennes det ut når man er forstoppet/oppblåst?

Oppblåst er når det gjør litt vondt å trykke på magen. Og så blir det etterfulgt av mye gass.

Forstoppet trenger ikke å være ubehagelig. Man kaller det forstoppet hvis det går tre dager mellom avføring. Men sånn forstoppet jeg var i går var en stor, hard kabel som ville ut gjennom ett hull som var for lite. Og det ville virkelig ut. En light-versjon av å føde kanskje? Den var så hard og bred at jeg kjente at bæsjen var i endetarmen.

Noe mer du lurer på?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:11   #42
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Siden det er en interesse for avføring, og jeg faktisk har holdt et kort foredrag som het "en innføring i avføring" i forbindelse med et prosjekt om avfallshåndtering, så kan jeg vel like så godt presentere denne:

The Bristol Stool Scale

Her er en vitenskapelig gjennomgang av de 7 typiske kategorier av avføring.
Vil tro at Aeryth hadde en kombinasjon av type 1 og type 2. Hardheten fra 1 med størrelsen fra 2.

Jeg tror nok ikke disse studiene ble gjort på personer som spiste lavkarbo, så vi kan nok ha noe forskjellig avføring fra det som er presentert her. God fredag

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:15   #43
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Å, herregud! Jeg hadde akkurat en helt forferdelig bæsj. Den var hard som bare det og ville komme i en tjukk sammenhengende kabel. Den kan ikke ha vært langt unna en kilo altså! Den var så vondt at jeg skalv og ville nesten dø! Misunnet goatse-mannen litt der, ja. (google goatse hvis du tør. IKKE work safe) Og det var på jobb... Heldigvis ingen som lurte på hvorfor jeg var borte en halvtime... Har ikke lyst til å fortelle det heller.

*hyler av latter* Uff da! Sorry, men beskrivelsen var så lattervekkende og godt skrevet!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:24   #44
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Oppblåst er når det gjør litt vondt å trykke på magen. Og så blir det etterfulgt av mye gass.

Forstoppet trenger ikke å være ubehagelig. Man kaller det forstoppet hvis det går tre dager mellom avføring. Men sånn forstoppet jeg var i går var en stor, hard kabel som ville ut gjennom ett hull som var for lite. Og det ville virkelig ut. En light-versjon av å føde kanskje? Den var så hard og bred at jeg kjente at bæsjen var i endetarmen.

Noe mer du lurer på?

Ja, lurer på masse jeg : D
Jeg går vel kanskje på do en gang i uka, og da er det ikke mye. Er jeg forstoppet da? Er det farlig?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:33   #45
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Hadde du vært forstoppa, så hadde du nok kjent det nå gitt. Får ganske vondt i magen av en skikkelig forstoppelse.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:38   #46
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Jeg fikk vite en interessant ting for en stund siden når det gjelder væske. Kroppen tar hovedsakelig opp vann fra maten vi spiser, dvs grønnsaker f eks. Også supper og annen flytende mat. Mens vannet vi drikker går mest rett igjennom og brukes av nyrene til rensing. Det er veldig viktig med nok vann, men kroppen tar altså ikke opp så mye av det vi drikker. Det kan være noe å tenke på mht hard avføring - man kan altså være dehydrert på grunn av for mye "tørr" mat - og for lite grønt ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:45   #47
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Det er i grunn boller med smør, sukker og kanel. Deigen er kjevlet flat, smør sukker og kanel smøres ut. Så rulles deigen sammen og blir kuttet opp i flate "snurrer". Veldig godt

Kanelsnurrer eller kanelboller er yummi ja! Jeg så nok ganske rar ut i trynet da vi fikk kanelboller hos en svigerinne, det var jo bare vanlige boller jo. Etter en lang stund gikk det opp for meg at hun hadde hatt litt kanel i deigen og derfor kalte det kanelboller. Høh. Skuffa.

Men det var før, nå synes jeg alt av gjærbakst smaker deigete, samme hvor grovt det er. Like greit.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:50   #48
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

*fnis* Aertyh :P

Pass på, kan hende du får hemoroider eller sprekk i fissuren av det der. Da blir det VIRKELIG gøy å gå på do:P

Skjønner ikke hvordan dere som går på do annenhver dag eller en gang i uka klarer dere! Spiser jeg høykarbo går jeg på etter hvert måltid, mistenker det er hvetemel som gjør det. Spiser jeg lavkarbo er det som regel 1 gang om dagen, kanskje 2, og det er virkelig deilig å ha det sånn. Husker det var EN gang jeg ikke fikk gjort noe på ett par dager, og hvor tung og stappa jeg følte meg. Føler meg både lettere og renere av å tømme litt hver dag

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:55   #49
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Anale fissurer er no herk.
Har bare hatt en mild variant av det sjøl (mot slutten av mitt høykarboliv), men regisøren Kevin Smith forteller om en episode han hadde med dette (på A Threevening With Kevin Smith). Høres helt for jævlig ut. Men det er jo lite man kan gjøre, uten å evt. ta noe som løser den opp.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 13:00   #50
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Hjelpe meg for et drittprat

Dere får ha en skrekkelig drittfestlig helg alle sammen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Før og etter-bilder herfra lagt ut på ketolyse.no??? moma Generell diskusjon 10 08-02-09 21:07
Avføringsspørsmål- ekkelt... Så vær forberedt! MorStine Ketolysekuren 2 10-06-07 09:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no