Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Røykeslutt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-09, 23:58   #1
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Røykeslutt

Som om det ikke er nok at man skal slanke vekk sine overflødige kilo, har man besluttet å avslutte røykingen.

Skal underkaste meg hypnose (Remi Marents) om et par uker. Folk jeg aldri hadde trodd skulle klare å bli røykfrie er blitt det etter denne terapien. Går over fire ganger. Dermed tror jeg det er håp for meg også. Som røyker med begge hender.

Men, har noen erfaring med røykeslutt midt i en lavkarbo/ketolyse/Atkins eller hva dere bekjenner dere til?

Vanligvis er jo laver forbrenning og vektoppgang et resultat.

Jeg ønsker å høre om alle forskjellige erfaringer. Gode, som dårlige!

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:08   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Røykeslutt

Jeg sluttet samtidig som jeg begynte på Fedon-kurs for 4 år siden. Ser mange anbefaler å ikke kutte røyken samtidig som man forandrer på kostholdet, men jeg skjønner ikke hvorfor. Det er vel bare en fordel tror jeg, så det ikke blir til at man erstatter røyken med mat.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:16   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Røykeslutt

Jeg er enig, det er en god ting å slutte å røyke samtidig som man legger om kostholdet. Man kan konsentrere seg om kosten og sitt nye liv .

Skulle man falle for fristelsen til å putte noe ekstra i munnen, så er det forhåpentligvis ikke sjokolade eller annet usunt, men ost, baconkrisp, stangselleri med rømme osv. Og drikk vann hver gang man får lyst på røyk!!

Lykke til, dette går så fint, atte

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:21   #4
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røykeslutt

Jeg har erfaring med å slutte å røyke uten å være på "kur", om det hjelper. Erfaringen sitter godt plantet rundt mage, rumpe og lår.

Jeg syns det høres ut som en strålende idé.

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:08   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

Jeg sluttet å røyke etter å ha lagt om til lavkarbo, og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke hadde klart det uten de erfaringene i å takle utfordringer og tenke alternativt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:22   #6
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Røykeslutt

Jeg også tenker å slutte å røyke nå... tenker d er en fin ting å gjøre, når jeg først driver å endrer på alt annet er litt spent da, må jeg innrømme.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:23   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

...Og jeg slutta å røyke uten å legge om kostholdet eller oppleve noen veldige vekt-konsekvenser av det. De første par dagene utrustet jeg meg med seigmenn og annet smågodt ved skrivebordet, husker jeg, men det var fordi "nå slutter jeg å røyke og da får jeg lov til å gumle smågodt sånn alle andre gjør når de slutter å røyke"

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:55   #8
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røykeslutt

Takk for at dere deler opplevelser. Jeg tror det er logisk, som flere her hevder, at å slutte og røyke midt i kostholdsomlegging er lurt, fordi man er konsentrert om det. Det er enda snaue 2 uker til...

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
røykeslutt, slanking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Røykeslutt og ketolyse? mirafoli Ketolysekuren 4 25-03-09 07:34
Røykeslutt og slanking Damita Generell diskusjon 19 11-01-09 18:02
Røykeslutt Runegutt Fysisk og mental helse 12 25-08-08 00:46
Røykeslutt lilletrine Livets lyse side 13 04-04-07 17:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no