Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Har du gått deg ned i vekt?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-13, 08:41   #1
Nemo78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 41
Nemo78 er på en erverdig vei

Har du gått deg ned i vekt?

Jeg har 5-6 kg som jeg strever med å få av så nå skal jeg teste lavkarbo og trening.

Har vært medlem av treningssenter tidligere, men det har vært så tiltak å reise dit så det har blitt til at jeg den ene uken trener tre ganger og neste kanskje en eller ingen....
Har funnet ut at det er lettere for meg å snøre på meg joggeskoene og bare gå i rask gange.
Jeg har prolaps i ryggen og det er derfor bedre for meg å gå fort enn å jogge.
Spørsmålet er: Fungerer rask gange for vektreduksjon og gjerne litt oppstramming av kroppen?

Hvor ofte og langt gikk du dersom dette fungerte for deg og merket du raskt endring?

Nemo78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 08:54   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har du gått deg ned i vekt?

Det sies jo at kosten tar kiloene, treningen tar grammene.

Å gå skader vel ikke, så lenge ryggen din tåler det godt. Klarer du å sykle? Faren min har prolaps, sykling gjør ham bedre enn å gå langt. Men velg det du liker best.

Jeg kan ikke si at jeg har gått meg ned i vekt, jeg har ikke trent intensivt(prøvde 30days shred og endte med 6 ukers halsbetennelse og forkjølelse resten av vinteren), men har vært i jevn aktivitet. Mine kilo har definitivt forsvunnet med kostomleggingen. Jeg rører på meg i naturlige ting som å gå tur med hunden, jeg går på ski og kjører slalom med ungene, plukker bær.
Nå er det en fin tid for å komme seg ut for å plukke bær, så det utnytter jeg nå.
Jeg har tro på at slik naturlige ting trener kroppen også, slikt som å plukke bær, gå en fjelltur, klyve ved, klippe plen.
Ikke noe treningsopplegg, men jeg beveger meg hver eneste dag med ting som innebærer å gå, bøye seg, hoppe litt(over bekker for eksempel). Hadde det ikke vært 7km ned til butikken, så hadde jeg gått på butikken hver gang noe skal handles også, men det blir for langt for meg enda.

Vil du gå, så gå, å gå regnes vel som grei og skånsom trening. Jeg elsker å gå, jeg går tur, på våren hører jeg på fuglene og klukkingen av bekker, på høsten hører jeg på lydbok som jeg laster inn på mobilen. Det er balsam for sjelen å gå tur en høstmorgen med tåke og sol som bryter gjennom. Og en har vel godt av å være ute kontra inne på en treningssal.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 09:27   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Har du gått deg ned i vekt?

Jeg har ikke "gått" meg ned i vekt (ei heller løpt eller styrketrenet med dit), men

- det meste av bevegelse er bedre enn ingen
- all trening øker insulinsensitiviteten (som er viktig for å gå ned i vekt - men styrketrening regnes vel som mest effektivt)
- all trening virker oppstrammende (igjen - har man dårlig tid så er styrketrening nok et bedre valg)
- rolig trening gir ikke den kortisoleffekten som høy trening kan gi hos enkelte og vil dermed være bedre for de som har sånne problemer (her er gange et veldig godt valg - iallfall om man finner turer man gleder seg over og ikke "power walker" gjennom den daglige løypa som om det skulle være en strafferunde)
- gange som aktivitet (enten det er rask eller rolig) vil ikke være belastende og vil svært sjelden føre til treningsskader (sømming er kanskje marginalt bedre enn gange - men begge slår jogging og styrketrening med en hånd på ryggen i denne sammenhengen)
- å starte med gange (enten man velger å fortsette med det, eller man gjør det i en periode før annet) vil styrke muskler og ledd og støttemuskulatur. Dette gjelder spesielt om man velger å legge noen turer i terrenget

Så - ut å gå.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 09:33   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Har du gått deg ned i vekt?

Trening er både sunt og bra, men har stengt tatt lite med vekttap å gjøre etter mitt syn. Vekttap får du ved hjelp av riktig kosthold, og treningen får deg i bedre form. Begge deler er viktig, men til hvert sitt formål;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 19:44   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har du gått deg ned i vekt?

Siden du sliter med ryggen vil jeg anbefale å gå ned staver. Det hjelper utrolig på holdningen, avlaster og gir ekstra treningspiff.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 20:46   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Har du gått deg ned i vekt?

Etter årevis med G.R og med det oppgang begynte jeg å gå. Og jeg gikk ned 35 kilo på ett år. Men det skal sies at jeg gikk minst fem timer per dag, før jeg økte på med aerobic og styrke... Og at jeg til slutt gikk opp mer enn jeg hadde gått ned, til tross for økt treningsmengde og "bra" kosthold, ala G.R.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gått opp i vekt! Jussla Spørsmål og svar 11 27-10-11 16:15
Du vet du har gått ned i vekt når... <insert_scary_name_here> Livets lyse side 14 24-08-11 07:19
Gått opp i vekt leiavdeekstra Lavkarbo generelt 3 12-01-11 09:44
Jeg har gått ned i vekt Nuppe Lavkarbo generelt 3 21-08-09 15:42
Gått OPP i vekt! Labomba Lavkarbo generelt 15 27-01-09 14:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no