Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

"Klarer seg ikke uten ..."

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-10, 14:12   #1
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

"Klarer seg ikke uten ..."

Dere som skriver at dere ikke klarer dere uten det ene eller det andre, det være seg sjokolade eller brød eller fløte eller ditt eller datt, jeg bare lurer på en sak; Har dere prøvd? Har dere prøvd å utfordre dere selv og se om dere faktisk klarer å leve uten det innholdet i kosten som dere tror dere er nødt til å ha?

Jeg har kommet til det punkt at jeg har innsett at det er faktisk ingenting av det jeg spiser jeg ha, det er bare i større grad hyggeligere å spise enkelte ting enn andre ting. Men jeg greier fint å la det være.

Er det sånn at det kanskje er lettere å ikke innta enkelte ting når man har levd lavkarbo en stund? Det er klart at det er vanskelig når man er helt ny å skulle la være å spise ting man normalt sett er vant til å spise, men poenget er vel heller at man kan gjøre ett forsøk og se hvordan det går. Ikke sette seg ned og tro at man ikke kan ditt eller datt. The sky is not the limit, og personlig tror jeg at alle kan gjøre det de selv bestemmer seg for å gjøre .

Så, har du prøvd og i så tilfelle hvor lenge å unnvære en matvare du tror du må ha? Hvorfor gikk det/gikk det ikke å leve uten denne varen?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:23   #2
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: "klarer seg ikke uten..."

Jeg kan ikke leve uten frukt og/eller bær i større mengder enn ketolyse tilsier. Jeg trenger ikke spise mye hver dag, men ofte. Jeg har prøvd å la være - i litt over 2 uker, men da må jeg ha meg en "fruktsprekk". Jeg mister totalt matlysten og er konstant kvalm om jeg ikke spiser frukt/bær.
Mulig jeg forsøker på nytt til høsten å være uten, men i varmen klarer jeg det ihvertfall ikke.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:25   #3
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "klarer seg ikke uten..."

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Jeg kan ikke leve uten frukt og/eller bær i større mengder enn ketolyse tilsier. Jeg trenger ikke spise mye hver dag, men ofte. Jeg har prøvd å la være - i litt over 2 uker, men da må jeg ha meg en "fruktsprekk". Jeg mister totalt matlysten og er konstant kvalm om jeg ikke spiser frukt/bær.
Mulig jeg forsøker på nytt til høsten å være uten, men i varmen klarer jeg det ihvertfall ikke.

Bær er jo så som så med. Jeg spiser faktisk bær hver dag selv. Ikke fordi jeg må, men fordi det er godt . Jeg spiser frukt tidvis selv også, fordi jeg liker det. Men passer da på å spise ett par nøtter i tillegg for å begrense blodsukkerstigningen. Min gyldne middelvei for å finne ett kosthold som passer for meg.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:30   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "klarer seg ikke uten..."

Jeg er nok litt der Trulte er, hadde jeg ikke fått noen form for frukt, grønnsaker eller bær så hadde jeg nok slitt fælt ja. Poteter, ris og pasta har jeg ikke savnet ett sekund. Brød... Tja... Jeg synes nybakt brød er vanvittig godt da! Heldigvis har jeg fryseren full av Fedonbrød. Til daglig går det i rugsprø og fiberrik og det funker fint det.

Heldigvis er jeg ikke "avhengig" av sjokolade, snop, potetgull og brus og klarer meg fint uten. Det betyr ikke at jeg ikke liker det, dvs. potetgull og brus kan jeg godt leve 100% uten, men jeg er glad i sjokolade og annet smågodt... Men klarer meg jo uten også, særlig når jeg kan stagge et evt. søtsug med litt bringebær med krem!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:31   #5
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: "klarer seg ikke uten..."

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Bær er jo så som så med. Jeg spiser faktisk bær hver dag selv. Ikke fordi jeg må, men fordi det er godt . Jeg spiser frukt tidvis selv også, fordi jeg liker det. Men passer da på å spise ett par nøtter i tillegg for å begrense blodsukkerstigningen. Min gyldne middelvei for å finne ett kosthold som passer for meg.

Jeg tror vel egentlig ikke det spiller noen rolle om jeg spiser 2-3 bananer i uka og et par kurver jordbær -- eller noe annet innen frukt/bær. Vekta mi går ihvertfall nedover likevel, og jeg føler meg vesentlig bedre.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:53   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "klarer seg ikke uten..."

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg spiser frukt tidvis selv også, fordi jeg liker det. Men passer da på å spise ett par nøtter i tillegg for å begrense blodsukkerstigningen. Min gyldne middelvei for å finne ett kosthold som passer for meg.

Det gjør jeg også. I dag spiste jeg egg med masse smør til lunsj (+ paprika og squash) og da tok jeg to aprikoser og et par jordbær til dessert, ingen nøtter ettersom det var godt med fett i selve lunsjen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:58   #7
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Klarer seg ikke uten..."

Selv så trodde jeg at jeg var fruktoman før jeg begynte med ketogent kosthold. Av en eller annen merkelig grunn har jeg ikke savnet frukt. Har ikke rørt en frukt siden okt 09. Spiser av og til bær, virker som det dekker behovet. Har merket hva selv jordbær kan gjøre med blodsukkeret mitt, selv med mye fløte til, og da frister plutselig ikke frukt noe mer.

Ang hva jeg kan unngå, har funnet ut at det faktisk er det meste. Har akkurat nå startet et testprosjekt for en periode med tilnærmet 0 karbo, for å prøve og komme forbi et utrolig seigt vektplatå. Jeg spiser nå kun kjøtt, fisk, egg, smør, evt litt rømme/fløte. Hadde nok blitt litt kjedelig i lengden, men går greit enn så lenge og for en periode.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:10   #8
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: "Klarer seg ikke uten..."

Jeg tror at når mange skriver at de "må ha" det ene eller det andre, så er det ikke akkurat sånn at de/vi tror de/vi "dør" uten, men en varig kostholdsendring handler om å finne et kosthold man trives med, og kan leve med resten av livet, uten at man føler at man forsaker noe.

Jeg har vært colaman siden tidlig i tenårene, de siste årene har jeg drikki tab xtra/pepsi max, og drikker endel av det hver dag. Jeg kan klare meg uten, men har ikke lyst til å klare meg uten, derfor "må" jeg ha det Selvfølgelig vet jeg at vann er sunnere, og drikker endel av det også.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:20   #9
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: "Klarer seg ikke uten..."

Sist jeg forsøkte ketogen diett sprakk jeg på melk ganske ofte..
Jeg klarer meg egentlig ikke uten melk, og en varm dag MÅ jeg ha melk!!!
Heller melk enn is.

Ett glass holder ikke. Ikke to heller. Tre, så begynner det å likne noe
Og da er man allerede langt over den magiske grensa for kbh

Jeg er vokst opp med melk i daglig inntak, både til mat og som mat. Som hurtigmåltid da jeg hadde dårlig tid, som drikke til maten osv.

Sist jeg var på ketogen diett, sprakk jeg på melka i ny og ne. Første fjorten dagene gikk vel ganske bra, men deretter klarte jeg ikke holde meg unna melk.

Jeg frykter dette litt nå også, men etter å ha utviklet en viss intoleranse for melk (laktosen og proteinet), har jeg måttet roe melkedrikkinga litt. Selv om den halve literen med deilig, iskald H er SÅ totalt verdt en halvtime på do etterpå ops:

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:48   #10
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Klarer seg ikke uten..."

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Sist jeg forsøkte ketogen diett sprakk jeg på melk ganske ofte..
Jeg klarer meg egentlig ikke uten melk, og en varm dag MÅ jeg ha melk!!!
Heller melk enn is.

Ett glass holder ikke. Ikke to heller. Tre, så begynner det å likne noe
Og da er man allerede langt over den magiske grensa for kbh

Jeg er vokst opp med melk i daglig inntak, både til mat og som mat. Som hurtigmåltid da jeg hadde dårlig tid, som drikke til maten osv.

Sist jeg var på ketogen diett, sprakk jeg på melka i ny og ne. Første fjorten dagene gikk vel ganske bra, men deretter klarte jeg ikke holde meg unna melk.

Jeg frykter dette litt nå også, men etter å ha utviklet en viss intoleranse for melk (laktosen og proteinet), har jeg måttet roe melkedrikkinga litt. Selv om den halve literen med deilig, iskald H er SÅ totalt verdt en halvtime på do etterpå ops:

Melk?

Hehe, jeg syns den var morsom. Melk på en varm dag, din rare skapning

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:53   #11
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Klarer seg ikke uten..."

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Jeg tror at når mange skriver at de "må ha" det ene eller det andre, så er det ikke akkurat sånn at de/vi tror de/vi "dør" uten, men en varig kostholdsendring handler om å finne et kosthold man trives med, og kan leve med resten av livet, uten at man føler at man forsaker noe.

Jeg har vært colaman siden tidlig i tenårene, de siste årene har jeg drikki tab xtra/pepsi max, og drikker endel av det hver dag. Jeg kan klare meg uten, men har ikke lyst til å klare meg uten, derfor "må" jeg ha det Selvfølgelig vet jeg at vann er sunnere, og drikker endel av det også.

Men så har man jo det faktum at det ikke er bra å drikke brus i mengder altså, både for kropp, sjel og tenner. Personlig ser jeg det bedre at man kan ha søtsaker til avløsning og ikke som hverdagskost, ettersom man da faktisk mister en del av kosen med det. Man skal selvsagt ha ett kosthold man trives med, derav min fruktspising nevnt lengre opp, men jeg ser også at kosten bør være bra for deg i tillegg, og da handler det litt om å kunne utfordre seg selv og gamle tankemønster litt.

Jeg har ikke lyst å la være å drikke milkshake hver dag, jeg har ikke lyst til å læ være å spise hamburger hver dag, eller å la være å spise frukt hver dag, men jeg gjør det

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:01   #12
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: "Klarer seg ikke uten..."

Jeg må ærlig inrømme at gode drinker og noen iskalde øl i varmen er noe jeg savner.. Kan jo drikke en lavkarboøl.. Men dere veit vel hvordan det er med den ene pilsen..
Men av mat savner jeg faktisk ingenting.. Sjokoladesuget er så og si helt borte og brus frister ikke.

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:06   #13
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: "Klarer seg ikke uten..."

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Men så har man jo det faktum at det ikke er bra å drikke brus i mengder altså, både for kropp, sjel og tenner. Personlig ser jeg det bedre at man kan ha søtsaker til avløsning og ikke som hverdagskost, ettersom man da faktisk mister en del av kosen med det. Man skal selvsagt ha ett kosthold man trives med, derav min fruktspising nevnt lengre opp, men jeg ser også at kosten bør være bra for deg i tillegg, og da handler det litt om å kunne utfordre seg selv og gamle tankemønster litt.

Hvor har du det fra at brus ikke er bra for sjelen?? Og sukkerfri brus går ikke utover tennene, så vidt jeg vet..

Du personlig synes det er bedre å ha søtsaker til avløsning.. jeg synes det er bedre å kose seg med en (eller flere) bokser iskald pepsi max hver dag

Sitat:

eg har ikke lyst å la være å drikke milkshake hver dag, jeg har ikke lyst til å læ være å spise hamburger hver dag, eller å la være å spise frukt hver dag, men jeg gjør det

Hvis du ikke hadde hatt mer lyst til å la være enn å gjøre det, hadde du ikke latt være.. Jeg er veldig glad i is og sjokolade, og kunne gjerne ha spist det hver dag..istedet for mat, men jeg har mer lyst til å la være..og derfor spiser jeg det ikke

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:19   #14
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: "Klarer seg ikke uten..."

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Melk?

Hehe, jeg syns den var morsom. Melk på en varm dag, din rare skapning

Melk er nammenammenammenam! Egentlig er jeg kalv, tror jeg... Kanskje derfor jeg er så kalvbeint?

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Hvor har du det fra at brus ikke er bra for sjelen?? Og sukkerfri brus går ikke utover tennene, så vidt jeg vet..

...

Brus er ikke bra for tennene, uansett hvor sukkerfri den måtte være. KullSYRE, vettu

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:24   #15
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: "Klarer seg ikke uten..."

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.



Brus er ikke bra for tennene, uansett hvor sukkerfri den måtte være. KullSYRE, vettu

Okay da.. men hva med sjelen??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:50   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Klarer seg ikke uten..."

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Brus er ikke bra for tennene, uansett hvor sukkerfri den måtte være. KullSYRE, vettu

Kullsyre er ikke skadelig for tennene, det er vel heller ikke en syre i ordets rette forstand, men en gass. Det er syrer i smakstilsetning som skader tennene, og sukker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 17:14   #17
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Klarer seg ikke uten ..."

Ifølge tannlegene kan sukkerfri brus også skade tennene:

For tennene er sukker og syrer skadelig. Sukker kan gi hull (karies) og syrene (som kan være forskjellige) gir etseskader som ser ut til å være et økende problem. Kullsyre slik du finner det i Farris og andre tilsvarende produkter regnes ikke for å skade, og sistnevnte produkt har ikke spesielt ugunstig surhetsgrad. Også juice inneholder syre som kan gi etseskader hvis du drikker mye av det, ofte.
Så: sukkerholdig brus kan gi karies og etseskader, sukkerfri brus kan gi etseskader. Etseskader kan man også få av sukret eller usukret saft og juice, avhengig av innholdet av fruktsyrer.
Vann med og uten kullsyre kan man føle seg rimelig trygg på hva tennene angår.Carl Christian Blich

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/14/476725.html

I følge tannlegen min er brus, både sukkerholdig og sukkerfri, samt frukt skadelig for tennene. Jeg husker jeg stusset på sistnevnte, da han sa det i sin tid. En annen ting som er viktig, hvis man først skal drikke brus er å drikke alt på en gang. Skrukorken er en stor fiende for tennene, for smådrikking og småspising bidrar også til syreangrep. Det kostholdsregimet som anbefales i dag, med å spise små porsjoner og ofte, er forferdelig for tennene hevder tannlegen min.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 17:21   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Klarer seg ikke uten ..."

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

I følge tannlegen min er brus, både sukkerholdig og sukkerfri, samt frukt skadelig for tennene. Jeg husker jeg stusset på sistnevnte, da han sa det i sin tid.

Min svigerinne hadde så dårlig emalje på melketennene sine at tannlege sa hun ikke fikk spise epler!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 17:28   #19
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: "Klarer seg ikke uten ..."

Jeg bruker som oftest sugerør.. vet ikke om tennene skades mindre da, siden brusen ikke kommer i munn før den er bak tennene (i hvertfall de fleste av dem)...??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg klarer det ikke Paris Spørsmål og svar 10 21-05-10 16:49
Klarer ikke spise Elephanta Ketolysekuren 33 08-02-09 09:47
Klarer ikke spise Evah Spørsmål og svar 7 13-11-08 20:08
Jeg klarer det ikke! villebill Ketolysekuren 7 02-05-07 15:33
Klarer ikke søtningsmiddler LilNoor Lavkarbo generelt 3 23-02-05 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no