Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spiser jeg rett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-08, 13:59   #1
mr.small
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 48
Innlegg: 3
mr.small er på en erverdig vei
Cool

Spiser jeg rett?

Hei,

Jeg er nettopp begynt med ketolysekuren men lurer litt på om jeg spiser rett?

Idag har jeg desverre hoppet over frokost, spiste en halvkylling uten tilbehør og er selvsagt ikke kommet til middag og kvelds enda !

Igår spise jeg salat(ishav) med paprika masse ost og masse skinke til frokost, til lunsj hadde jeg halv kylling med veldig lite tilbehør (salat) og middag ble det også halv kylling med litt mer tilbehør (kom meg ikke hjem fra jobb) og til kvelds ble det salat og fetaost.

Det jeg lurer litt på er om salatene mine er variert nok ? jeg spiser som oftest med ishavsalat, paprika, ost, fetaost. Jeg klarer ikke å spise tomat og agurker osv. ÆSJ !!

Jeg spiser som oftes noe kjøtt til middag med variert wokgrønnsaker. I henhold til boken holder jeg meg innenfor grensene, men lurer på om jeg spiser nok "variert" grønt!! Jeg er i katolyse, ihvertfall viser stixene det !

Ps brukernavnet mitt henviser til størrelsen jeg skal bli!!! ikke størrelsen på den!!!

mr.small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 14:09   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Spiser jeg rett?

Ser ut som du spiser rett ja, men det som slår meg er at du kanskje spiser litt forlite fett. Er selv bare i dag 4 på min ketolysekur og har fått beskjed at jeg spiser litt for lite fett selv. Derfor råder jeg deg til å få laget en saus av fløte og creme fraiche for eksempel. Og så husk å drikk masse veske og kanskje få noen egg inn i løpet av dagen. Salatmessig må du rett og slett bare spise det du liker, mine salater består av isbergsalat, ost, skinke/kylling, paprika og agurk.
Stå på videre Snart til du mr.small

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 14:18   #3
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Spiser jeg rett?

Maten er grei nok, men blir du ikke lei av kylling? Varier litt! Og du får en bedre metthetsfølelse om du bruker litt grove grønnsaker også, sånn som brokkoli og blomkål En annen ting er at du virker å spise veldig magert.. husk på at du skal spise VELDIG mye fett i kosten din - hva med å ha sæterrømme til salaten, f.eks? Da får du opp fettprosenten! Og når du spiser grillkylling håper jeg du spiser skinnet også, der er det mye godt fett

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 15:32   #4
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Spiser jeg rett?

Hei og velkommen. Ett godt valg du har gjort deg når du har valgt ketolyse!

Når det kommer til maten din så ser den grei ut : punktum:
Jeg synes du spiser for ensidig. Varier både grønnsaker og kjøtt, og i salaten anbefaler jeg deg å bytte ut issalaten med feks hjertesalat for å få mer næring ut av den. Issalat er nesten bare vann. Og som det blir skrevet over her, mye mer fett. Rømme, fløte, smør, ost osv. Og feite kjøttslag som entrecôte, nakkekoteletter og laks feks.

Og blir du mett av en halv kylling? Det er viktig at du spiser deg mett, ikke mer enn mett, men mett. Og siden du (tilsynelatende ) er mann, så vil jeg tro at en halv kylling er i underkant for å gjøre deg mett?

Håper dette ga deg noen svar? Og at jeg ikke virker krass eller som en bedreviter Jeg vil bare hjelpe og komme med fakta

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 16:06   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Signerer alt over her!
For å få opp fettmengden lønner det seg å steke alt i meieri- eller setersmør, helle olje (det beste er extra virgin olivenolje) over salaten, og som Morstine sier, isbergssalat er nesten bare vann, ruccola er også å anbefale i salaten -og det er knallgodt, ikke tenk på agurk heller, bare vann det også! Tomater kan man fint klare seg uten, for noen er det til og med en brems!

Som sagt så er det innmari viktig at du spiser deg mett, ikke vær redd for å spise mye. Du skal blir behagelig mett, ikke sånn at du nesten sprekker eller fortsatt er sulten. Det kan lønne seg å spise sakte og ta litt pauser, tygge og svelge ferdig før neste bit. De fleste av oss som har levd på høykarbomat i gamle dager kan streve litt med å kjenne den gode metthetsfølelsen. I starten opplever nok mange å være veldig sulten, eller også å miste matlysten og apetitten helt, så vær obs på signalene!
Det er også viktig med rikelig med væske, drikk vann til alle måltider og gjennom hele dagen. Jo større du er, jo mere vann! Jeg vil anbefale at du ikke ligger under 2 liter i alle fall, men du vil nok fort merke hvor tørst du blir i starten av ketosen.

Masse lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 16:21   #6
mr.small
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 48
Innlegg: 3
mr.small er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Tusen takk for alle svar!!!

Ja vet at det så ut til at jeg spiser veldig ensidig, blir litt vanskelig med jobb, da jeg reiser tidlig,, men jeg spiser mye godt til middagen da. Frokost og lunsj består av salat med en god fetaost!! men middagen varer jeg mye. Idag blir det PIZZA !!! fikk til pizzabunnen ganske bra,, brukte en mindre langpanne da var det lettere å få ut bunnen og få fyllet på

Blir nok greit dette.

Tusen takk igjen!!

mr.small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no