Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er salt ok?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-08, 21:58   #1
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Er salt ok?

Hei alle sammen!
Jeg har gått på kuren siden lørdag, har mistet 2,1 kilo. Happy so far.
Meeen..jeg har ikke lest noe om salt enda. Jeg må for eksempel salte eggene mine. Og endel annet...
Hva sier Mr. Torkel om salt...? Vet at det binder vann..., men har dette mye å si for nedgangen?

Takker for en informativt og støttende forum!

Pocahontas

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 22:02   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er salt ok?

En morsom ting er at jeg ikke behøver å bruke så mye salt lenger, jeg tror smaksløkene mine har blitt en del bedre på lavkarbo...
Men kast bordsaltet og kjøpt LO-salt, Seltin eller annet mineralsalt Smaker bedre enn vanlig salt, gjør det også, og med mange fine og nyttige mineraler i!
Dette anbefaler så vidt jeg vet også Torkil Andersen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 22:41   #3
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Er salt ok?

Stemmer det Bare å bruke seltin eller lo-salt!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 22:57   #4
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Sv: Er salt ok?

Takker & bukker!

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:38   #5
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er salt ok?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

En morsom ting er at jeg ikke behøver å bruke så mye salt lenger, jeg tror smaksløkene mine har blitt en del bedre på lavkarbo...

Mm. Signerer! Samma her; etter en stund på lavkarbo smaker maten mer. Tror det skjer noe med smaksløkene ja, når man begynner å spise bare ren mat.

Det at saltet binder vann har noe å si for nedgangen ja. Jeg kan f.eks. ikke spise spekeskinke, fenalår o.l. hvis jeg vil gå ned. Det er for mye salt i det, og vekta bråååååbremser på skriiikende dekk med svidd gummilukt...

God hælja på deg!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:01   #6
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: Er salt ok?

Enig i at spekeskinke og fenalår inneholder for mye salt, men deilig i sommervarmen med spekemat da...

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:17   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er salt ok?

Opprinnelig lagt inn av emma1, her.

Enig i at spekeskinke og fenalår inneholder for mye salt, men deilig i sommervarmen med spekemat da...

Åja! Ikke sant?!
Saaavner spekematen min...
Menmen.
Nå for tida går det mye på indrefilet hos meg, og det er jo godt det også...
Har altså nemlig oppdaget at hel indrefilet av svin er nesten billigere pr kilo enn både kjøttdeig og grillpølser...så da vart jo valget enkelt... HURRA!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 21:58   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er salt ok?

Sitat:

Saaavner spekematen min...

Spiser faktisk fenalår hver morgen, ca 3 slices. Tror ikke det skal ha så innmari masse å si hvis man da ikke overdriver selvsagt. Men mulig jeg tar feil Har iallefall gått ned når jeg har spist det..

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 12:42   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er salt ok?

Det har bare noe å si rent overfladisk, det har jo ingenting med fettlagring å gjøre, og så lenge du pøser på med så mye vann du bare orker å drikke til spekematen, så slipper vannet ganske fort igjen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 15:10   #10
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er salt ok?

Var det jeg også trodde Photobscura, så da fortsetter jeg med mine slicer iallefall....hehe

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 16:00   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er salt ok?

Men kan være en idé å være obs på det før veiing, da. Så vet man i tilfelle hvorfor man ikke har gått ned/gått opp

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 17:41   #12
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er salt ok?

Jepp Men spiser det fredags morgen og veier meg lørdags morgen. Spiser lite fenalår i helgene, har med med noen slices på jobb samt en liten babybelost. Holder det

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 17:09
Avokado med salt stabbur Caxa Lunsj 1 06-02-06 17:16
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 15:29
SB Fase 1 - Fisk Marianne Middag 0 08-10-04 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no