Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dårlig mage og kvalm?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-11, 10:36   #1
DrømmerOMbaby
Juniormedlem
 
DrømmerOMbaby sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Dårlig mage og kvalm?

Er det vanlig å være dårlig i magen og kvalm, hodepine og sliten i hele kroppen når man har gått på lavkarbo i noen dager? i dag er min 3.dag med 10 karber om dagen, og jeg har ikke noe energi og er kjempe kvalm og brekker meg når jeg skal spise.. Er dette vanlig??
Har en vannmelon liggende i kjøleskapet og den ROPER på meg.. det er det eneste jeg har lyst på... hmmm

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 10:41   #2
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Dårlig mage og kvalm?

Vil si at dette er helt vanlig de første dagene. Men det går over, så mitt råd er at du lar vannmelonen ligge og holder ut

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 10:46   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig mage og kvalm?

Veldig vanlig - se på det som avvenning og se for deg "sukkeret" forlate kroppen din Det er hjernen din som skriker etter lett tilgjengelig næring - fordi kroppen din ikke har kommet ordentlig i gang med fettforbrenning enda Prøv og spis så mye lavkarbomat som mulig - innbiller meg det er lettere for kroppen og bruke tilført fett enn kroppsfett de første ukene

Ikke stress, ikke legg store planer, ikke tren hardt, drikk godt med vann, spis - og prøv og hold deg opptatt med og planlegge ukene som kommer istedet. Vær obs på at du kan bli litt surrete... faren min glemte alle varene på båndet etter å ha betalt TO dager på rad den første uken hehe...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:03   #4
DrømmerOMbaby
Juniormedlem
 
DrømmerOMbaby sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Sv: Dårlig mage og kvalm?

Godt å høre at det er vanlig.. Jeg gav etter, og tok noen biter med vannmelon, men nå kastet jeg resten. hehe.. Får vel bare holde ut disse dagene, og håpe at vekten raser. ingenting er jo mer motiverende enn det

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:14   #5
Tommeline
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Tommeline er på en erverdig vei

Sv: Dårlig mage og kvalm?

Jeg er også fryktelig kvalm, men dette startet flere dager før jeg begynte på ketolyse. Gikk på Easylife før. Tok gravidtest idag, men den var negativ (som forventet). Har fjernet galleblæren så merker at alt fettet ikke er bra for magen, blir litt løs i magen + må oftere på do. Håper kvalmen gir seg, er grusomt. Måtte dra hjem tidlig fra jobb idag.

Tommeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men orker ikke telle karber Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:20   #6
thersley
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 45
thersley er på en erverdig vei

Sv: Dårlig mage og kvalm?

Jeg slet med en kraftig hodepine på dag 3 og 4, og så plutselig var det borte! Så det går heldigvis over

__________________
thersley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:59   #7
Tommeline
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Tommeline er på en erverdig vei

Sv: Dårlig mage og kvalm?

Kuttet ut Spirulina, og vips var kvalmen vekke og humøret mye bedre. Rart, for jeg begynte jo med spirulina for å få mer energi.

Tommeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men orker ikke telle karber Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig mage og diaré i ketose? Simpfan Fysisk og mental helse 14 28-03-11 21:02
Ugg, så kvalm og dårlig jeg er Helene M Ketolysekuren 4 20-10-10 20:31
Kvalm og dårlig uten karbo Val Spørsmål og svar 10 02-02-10 00:38
Treg mage og dårlig smak i munnen mokki Lavkarbo generelt 5 22-08-09 10:00
Kaffi. Kvalm og dårlig StoreLilleMeg Fysisk og mental helse 13 19-08-09 18:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no