Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Kringle, "hvete"stang o.l

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-10, 13:40   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Kringle, "hvete"stang o.l

Kringle med vaniljekrem og mandelmasse

Ingredienser:
75 g smør (0,75 kh)
1,5 dl Qskyr naturell (5,45 kh)
1 dl vann
1/2 pk fersk gjær for søte deiger (0,28 kh)
1/2 ss Fiberhusk
2 egg (1,08 kh)
120 g Sukrin
140 g Glutenmel (28 kh)
90 g Kokosmel (3,6 kh)
1 ts kardemomme
1 ts bakepulver

Fyll:
Eggekrem:
1/2 ts Johannesbrødkjernemel
1,5 dl kremfløte (4,35 kh)
2 eggeplommer
1/2 dl Sukrin
1/2 ts vaniljepulver (ev. 1 vaniljestang)

Mandelmasse:
50 g mandler
1/2 dl Sukrinmelis
Litt eggehvite

Pynt:
Mandelflak
Sukrinmelisglasur

Fremgangsmåte:
Start med eggekremen så den blir avkjølt før den skal på kaka.
Rør ut JBK i litt fløte. Tilsett deretter litt og litt fløte under omrøring. Ha resten av ingrediensene i kjelen og varm opp mens du rører, til kremen tykner. Den må ikke koke. Avkjøl i kaldt vann.

Smelt smøret til kakedeigen, tilsett vann og Skyr og rør til en glatt røre. La det bli fingervarmt.
Smuldre gjæren i en bakebolle og hell den lunkne væsken over. Når gjæren er oppløst tilsettes Fiberhusk. Rør om og la svelle i 10 min.
Rør inn eggene og deretter resten av ingrediensene.
Arbeid deigen godt sammen og sett den tilside under plast i ca 30 min.

I mens lager du mandelfyllet.
Mal mandlene og tilsett sukrinmelis og eggehvite. Rør sammen så det blir mandelmasse.

Ta deigen ut av bakebollen og elt den godt sammen på bakebordet.
Trill den til en lang pølse, ca 50 cm lang. Klem den ut eller kjevl den til en flate på ca 15 cm.
Fordel eggekremen og mandelmassen langsetter midten av deigen. Brett deigen sammen og legg den i kringlefasong på bakepapir, med skjøten ned. Hev kringlen under plast på et lunt sted i ca 30 min.
Pensle med eggehvite og dryss på mandelflak.
Stek kringlen midt i ovnen ved 200 grader i 20-30 min.
Avkjøl på rist. Rør sammen sukrinmelis og eggehvite til melisglassur og smør over kaken.
Kan fryses.

Totalt karboinnhold i deigen (uten fyll) er 39 kh.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Kringle01.jpg (75,1 KB, 158 visninger)
Filtype: jpg Kringle02.jpg (66,1 KB, 163 visninger)
__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:03   #2
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

"Hvete"stang

Fremgangsmåte:
Lag deigen etter oppskriften over.
Del deigen i to emner, og trykk eller kjevl de ut til avlange leiver.

Jeg laget en stang med sukkerfritt eple- og pæresyltetøy fra Lerum (8 g effektive kh pr 100 g), vaniljekrem, kanel, sukrin og mandelflak og en skolebrødstang.

Alternativ 1:
Smør et tynt lag syltetøy på leiven. Brett en kant rundt hele leiven, og sett til heving på et lunt sted i ca 30 min.
Fyll eggekrem i midten, pensle med eggehvite og strø over sukrin, kanel og mandelflak.

Alternativ 2:
Brett en liten kant rundt hele leiven, og etterhev i 30 min.
Fyll eggekrem i midten og pensle kanten med eggehvite.

Stekes midt i ovnen ved 200 grader i 20-30 min.

Avkjøles på rist.

Når skolebrødstangen er avkjølt blander du sammen melis og eggehvite til melisglasur og pensler over stangen. Strø deretter over revet kokos.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Eplestang01.jpg (67,8 KB, 38 visninger)
Filtype: jpg Eplestang02.jpg (52,0 KB, 48 visninger)
Filtype: jpg Skolebrødstang01.jpg (63,0 KB, 71 visninger)
Filtype: jpg Skolebrødstang02.jpg (57,6 KB, 33 visninger)
__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:11   #3
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Åhhhh......tusen takk!!!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:16   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Bollekake

Fremgangsmåte:
Lag deigen etter oppskriften over.
Del deigen i to emner, og trykk/kjevl den ene til en tynn leiv, ca 25x25 cm.
Legg den på en bakepapirkledd stekeplate og smør over vaniljekrem. Brett opp kanten rundt.

Kjevl/trykk ut resten av deigen til et rektangel, ca 20x30 cm. Smør på mykt smør og strø over sukrin og kanel.
Rull sammen fra langsiden og skjær rullen i ca 20 skiver. Fordel skivene med snittflaten opp på vaniljekremen, med litt mellomrom.
La kaken etterheve i 30-40 min.

Stek kaken midt i ovnen ved 200 grader i 20-30 min.
Avkjøl.

Rør sammen sukrinmelis og eggehvite og smør over kaken.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bollekake01.jpg (73,0 KB, 77 visninger)
Filtype: jpg Bollekake02.jpg (68,6 KB, 55 visninger)
__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:18   #5
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Åhhhh......tusen takk!!!

Bare hyggelig

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:20   #6
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Deigen smaker som vanlig hvetedeig, og kan brukes til det meste.. Neste gang blir det sjokoladeboller, tror jeg.. eller kanelboller

Del gjerne oppskriften her hvis du prøver den med andre fyllvarianter

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:23   #7
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Ååååååhhhhh....... gjett om dette skal prøves. Må bare løpe på butikken i regnværet først


TUSEN TAKK for oppskrift

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:24   #8
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Deigen smaker som vanlig hvetedeig, og kan brukes til det meste.. Neste gang blir det sjokoladeboller, tror jeg.. eller kanelboller

Del gjerne oppskriften her hvis du prøver den med andre fyllvarianter

Jeg har ikke alt som skal til, men jeg tror jeg prøver meg på litt endringer og setter igang en prøvebaking NÅ !!!! *jubler litt*

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:26   #9
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Fnutte, her.

Ååååååhhhhh....... gjett om dette skal prøves. Må bare løpe på butikken i regnværet først


TUSEN TAKK for oppskrift

Håper du liker den
Jeg spiser skolebrødstang til frokost/lunsj nå

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:29   #10
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Håper du liker den
Jeg spiser skolebrødstang til frokost/lunsj nå

He he..... får nesten håpe jeg ikke liker den da Kan fort bli både frokost, lunsj og middag ellers

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:32   #11
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Jeg har ikke alt som skal til, men jeg tror jeg prøver meg på litt endringer og setter igang en prøvebaking NÅ !!!! *jubler litt*

Lykke til..og del gjerne erfaringene dine

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:34   #12
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Fnutte, her.

He he..... får nesten håpe jeg ikke liker den da Kan fort bli både frokost, lunsj og middag ellers

Hehehe..jeg må bare forte meg å fryse ned noe av det, så jeg ikke propper i meg alt

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:53   #13
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Fyttikatta, dette så nyydelig ut
Hvis mann og barn fremdeles er borte i helga, må jeg prøve denne oppskrifta!!

Tror du jeg kan bare bruke kokosmel?
Har en søster med cøliaki (og på lavkarbo) og denne oppskriften på "hvete"bakst passer egenlig veldig bra bortsett fra glutenmelet... Hun har bursdag snart og da hadde det vært morsomt å overraske henne med

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:56   #14
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

*sukk*
Disse så gode ut


Nå har jeg vært innom her flere ganger, å bestemt meg for at disse skal eg ikke lage Meeeeen, nå er jeg ikke sikker på om jeg klarer å la være..

Takk for at du deler

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:58   #15
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.


Tror du jeg kan bare bruke kokosmel?
Har en søster med cøliaki (og på lavkarbo) og denne oppskriften på "hvete"bakst passer egenlig veldig bra bortsett fra glutenmelet... Hun har bursdag snart og da hadde det vært morsomt å overraske henne med

Glutenmelet gjør så deigen hever, så jeg vet ikke hvordan det går med bare kokosmel. Prøv med en bitteliten deig først. Og du må nok redusere endel på melmengden, siden kokosmel trekker mye væske. Og kanskje også redusere litt på sukrinmengden, siden kokosmelet er ganske søtt. Og kanskje bruke mer fiberhusk..

Kanskje du kan bruke soyamel eller lignende istedet for glutenmel..??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:59   #16
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

*sukk*
Disse så gode ut


Nå har jeg vært innom her flere ganger, å bestemt meg for at disse skal eg ikke lage Meeeeen, nå er jeg ikke sikker på om jeg klarer å la være..

Takk for at du deler

Du kan jo lage..spise en bit, og fryse resten.. så har du noe kjapt og enkelt å servere hvis du plutselig får gjester

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:06   #17
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Kanskje du kan bruke soyamel eller lignende istedet for glutenmel..??

Takk for svar Soyamel, får man det på helsekost eller butikken?

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:10   #18
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Takk for svar Soyamel, får man det på helsekost eller butikken?

Begge deler, tror jeg.. Ihverfall i større matbutikker. Pass på at du får den som heter Soyamehl, som er i en blå pose.. den har 3,1 kh eller noe sånt, har sett andre med mye mer.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:35   #19
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Tuuuusen takk for hærrlig oppskrift. Jeg må bare bake denne i helgen!

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:36   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Jaaaa!!!! Bare jeg finner kokosmel ett eller annet sted så kan jeg lage skolebrød!!! Mmmm...!!! Det er godt det!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:49   #21
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Guuuud så herlig dette så ut, kjenner jeg bare må prøve minst en av disse i helga

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:52   #22
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Guuuud så herlig dette så ut, kjenner jeg bare må prøve minst en av disse i helga

LAUPER!!!!!!!
Jeg kan lage en variant lauper av dette - wohoooo
Ja da blir det lauper på meg i helga dere - kommer tilbake med rapport senere

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:15   #23
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jaaaa!!!! Bare jeg finner kokosmel ett eller annet sted så kan jeg lage skolebrød!!! Mmmm...!!! Det er godt det!

Sist jeg kjøpte kokosmel fant jeg det hos Naturligvis..ellers kan det bestilles her: http://www.super-nature.no/
De har også en butikk i Øvre Slottsgt 4 i Oslo, for de som bor i nærheten..

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

LAUPER!!!!!!!
Jeg kan lage en variant lauper av dette - wohoooo
Ja da blir det lauper på meg i helga dere - kommer tilbake med rapport senere

Hva er lauper??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:27   #24
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Hva er lauper??

Det lurte jeg veldig på også. Søkte på det og fikk opp at det var trønderske boller med anis i.

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:28   #25
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Oj, dette var en interessant tråd. Trodde jeg aldri mer skulle få smake gjærbakst. Kan jo også lage boller av denne deigen, eller horn, jippi. Ikke at dette blir hverdagskost for meg. Men i og med at ketogent kosthold har blitt min livsstil, er det kjekt å vite at jeg faktisk kan lage gjærbakst en gang i året eller noe sånt hvis jeg skulle ha lyst på noe godt.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 20:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 15:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 02:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no