Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Body wrap/Contour wrap

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-09, 16:07   #1
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien
Question

Body wrap/Contour wrap

Noen som har prøvd??

Har veldig lyst til å prøve selv, har lest på andre forum at de som har prøvd er veldig positive... De lover at ved første "kur" skal man ta av min. 15 cm totalt på kroppen, ellers er det pengene tilbake! Fjerner overflødig vann og "junk" i kroppen. Mindre celulitter og strekkmerker! Er veldig dyrt, ca 1500 kr per kur, og de anbefaler at man tar 3 stk innen kort tidsrom...

Dvs litt i det dyreste laget, om det ikke er verdt d!

Såh, hvem har prøvd?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 10:21   #2
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Body wrap/Contour wrap

hva går det ut på?
aldri hørt om det før jeg :P

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 10:25   #3
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Body wrap/Contour wrap

googlet og fant.. høres no humbugg ut spør du meg.. anatomisk sett så høres det, litt... søkt ut kanskje?

Hvordan fungerer det anatomisk liksom?
Står jo knapt noe om det, og da blir jeg skeptisk jeg altså

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:34   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Body wrap/Contour wrap

Jepp, her er verdens mest brukte forsøksperson.....

Dette er en veldig behagelig behandling. Men den er dyr og den varer ikke evig. Snarere tvert i mot. Den er veldig vanndrivende og det er etter min mening ogerfaring mest vann som forsvinner, iallefall første behandling. Skal man ha varlig effekt må man vedlikeholde i overskuelig fremtid, ellers er man snart tilbake der man var.

Det er også veldig mange målepunkter, så 15 cm er ikke f.eks. 15 cm rundt livet. Det er f.eks. 1 cm rundt livet, 2 cm runt magen, 1 cm rundt hoftene. 2 cm på det ene låret, 2 cm på det andre låret osv osv.

Jeg syns det er litt villedende reklame. Avslutter du behandlingen er du tilbake i samme fasong/størrelse ganske raskt.

Greitt om man skal inn i et plagg til en spesiell anledning, men som varig ?
Kun om man har god råd og god tid !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:29   #5
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Body wrap/Contour wrap

Jeg har også tatt det! Deeeilig, men det er jo på en måte en sånn avgiftning/vanndrivende greie, det er jo ikke fett som forsvinner.. hu som jeg tok det hos, sa at det var veldig lurt å ta sånne når man hadde gått MYE ned i vekt, f.eks halvveis eller på slutten av en slankekur..

Sitat:

Oooohhhhh, for en dag! Startet dagen med en kjapp dusj før det bar ned til spasalongen for Universal contour wrap-behandlingen.. kan si litt om hvordan det foregikk, for dere som er nysgjerrige
Først fikk jeg være alene på rommet, for å kle av meg og ta på meg en riktig så "fin" engangstruse. Så kom hu damen inn, og målte meg på flere plasser oppover kroppen; ankel, legg, lår, under rumpa, på rumpa, over rumpa, hofte, mage, midje, under pupp, på pupp, over pupp, håndledd, underarm og overarm. Så ble jeg pakket inn i bandasjer innsatt med no sånn gjørmegreier, lukta ingenting av de og de var bare varme og gode - men du pakkes inn VELDIG stramt!! Når jeg var 100% mumifisert skulle jeg inn i en varmedress, sånn at det ikke ble kaldt med alle bandasjene.. siden alt var så hardt snurra så klarte jeg verken bøye knær eller armer, så måtte få hjelp da - følte meg litt som en stor barnehageunge Så skulle jeg bare slappe av og la det virke i en time.
Når timen var gått kom hu damen tilbake, hjalp meg av med dressen og bandasjene, og så fikk jeg være for megselv for å tørke meg og ta på meg mitt eget undertøy igjen. Så ble jeg målt pånytt for å få før og etter-resultatene (hvis man går inn mindre enn 15cm får man det gratis!!). Mens hu gikk ut for å regne på differansene, fikk jeg smøre meg inn med en krem og kle på meg resten av klærne igjen. Får ikke lov å dusje på 3 dager nå, fordi endel av de gjørmegreiene sitter enda i porene og har ettervirkninger i 3 døgn... men skulle få lov å ta en lett vask med vaskeklut pluss vaske håret da, hvis ikke hadde jeg klikka

Resultatet er imidlertid slående - jeg gikk inn totalt 31,5 cm på kroppen av den en-timesbehandlingen! Kremen som var en etterbehandling av huden lukter friskt og godt, og jeg føler meg bare heeeelt fantastisk idag!

-fra journalen min

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 16:07   #6
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Body wrap/Contour wrap

ooh hørtes kjekt ut!

Nei jeg visste fra før av at det ikke er fett man tar av, og at man tar av 15 cm på HELE kroppen. Men tenkte det må jo være en god start på en slankekur/bedre kosthold og livsstil, sånn motivasjonsmessig! Hvis jeg ønsker å gjøre dette, vil jeg kjøre på 3 kurer på en måned for å få skikkelige resultater!

Hvor lenge varte resultatet ditt Marita?
Jeg vet jo at det kommer tilbake igjen, men om man er motivert og holder seg sunn i ettertid tenker jeg at det tar tid før "junken og vannet" kommer tilbake...

Har lest på diverse forum, og 90% av de som har prøvd det har kommentert at de er veldig fornøyd.. men få kommenterte hvor lenge det varte. fant bare to svar hvor de sa at cm'erne ikke kom tilbake, men vet jo ikke hvor lenge etter det var..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 16:26   #7
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Body wrap/Contour wrap

Jo.. det kan jo være en motivasjonsfaktor, det er klart - men det er utrolig dyrt? Det hun dama som ga meg behandlingen sa, var at stort sett så anbefalte hun behandlingen til de som hadde gått ned mye i vekt - fordi det fungerer som en utrensning av resterende avfallsstoffer i kroppen (noe som visstnok samler seg litt opp, om man slanker seg?).. og at hun mente at alle som hadde gått ned mye i vekt, måtte spandere på seg sånn wrap etterpå

Hva resultatene angår, så målte jeg meg ikke noe i etterkant, sånn for å følge opp hvor lenge resultatene varte.. så er ikke helt godt å si hvor lang effekt det hadde sånn på sikt - men jeg tipper det varte i noen uker. Jeg er nok av sterk tro på det med å bruke dette på slutten av en slankekur, fordi det er ganske mange "greier" du skal holde deg unna i etterkant av behandlingen for best mulig resultat, og for meg ble det vanskelig (da gikk jeg på ketolyse).. gleeeeeeder meg til jeg er ferdigslanka, da skal jeg inn til pers igjen!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 21:54   #8
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Body wrap/Contour wrap

Hehe ok.. Jeg hadde håpt at siden jeg er veldig overvektig og spiser masse drit, at jeg hadde masse "avfallsstoffer" i kroppen nå! Skal jo hjelpe mye på strekkmerker og appelsinhud, noe jeg har nok av

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:17   #9
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Body wrap/Contour wrap

Joda.. hvis du har råd til begge deler, så er det jo bare å kjøre på.. men siden det er en utrolig dyr behandling, så råder i allefall jeg til at du drøyer til du er nærmere målet ditt.. tro meg, det samles bare avfallstoffer uansett når du slanker deg, i følge hu dama

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 12:49   #10
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Body wrap/Contour wrap

Ok.. Vel, da har jeg ivertfall ett år eller to å spare på

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:08   #11
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Body wrap/Contour wrap

Hvor mye koster en behandling da??

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:10   #12
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Body wrap/Contour wrap

1500 per gang.. varer en time

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:33   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Body wrap/Contour wrap

Det er en mobil det :O Tror jeg heller kjøper mobil.....

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:17   #14
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Body wrap/Contour wrap

hvordan i alle dager kan dette hjelpe mot strekkmerker?

  Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:51   #15
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Body wrap/Contour wrap

Det skiller ut avfallsstoffer under huden, og den stramme innpakningen får huden i en viss grad til å trekke seg sammen.. mine strekkmerker ble i allefall mindre synlige, selv om jeg ikke skal si de ble borte etter en runde..

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:49   #16
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Body wrap/Contour wrap

Tror det er verdt å spandere en kur på seg selv en eller annen gang. Men kanskje greit å vente litt, som du sier Marita

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:14   #17
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Body wrap/Contour wrap

Noen som har prøvd dette nå nylig..? evt. noen som har erfaring med å gjennomføre kur på 3 ganger - holdt effekten seg??

Har bestilt denne behandlingen til nå på torsdag; som er dgane før jeg setter meg på flyet til to uker i Thailand

Tenkte det ville være ekstra stas nå som jeg føler meg så bra, å få bort litt appelsinhud og stramme opp ekstra før det blir bikini fra morgen til kveld

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:24   #18
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Body wrap/Contour wrap

Jeg har enda ikke prøvd det! Men rapporter inn her når du har prøvd! Kan tenke meg det er herlig!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:31   #19
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Body wrap/Contour wrap

Da har jeg prøvd!

21 cm inn/ned...og målingen var garantert ikke juks!

Sovnet litt mens jeg lå der innpakket som en mumie, iflg hudpleieren kommer jeg til å gå inn enda mer imorgen - og effekten er garantert å holde i minst 30 dager (ellers pengene tilbake!)

Føler meg topp nå ihverfall, huden er glatt og fin...appelsinhuden syns nesten ikke, og jeg er 1700 kr fattigere...

Fortsatt nysgjerrig på om noen har "langtidserfaring" med dette - så håper noen skriver litt.

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:45   #20
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Body wrap/Contour wrap

Dette prøvde min søster for mange år siden, og det var i hennes ungdom,
og hun døde for 20 år siden, så ting har nok endret seg..
Men det varte ikke lenge for hennes del da.

Hva som "tar" strekkmerker, er massasje!
Jeg fikk behandling hos fysio, med ett apparat som masserte bena og ryggen.
Da jeg skulle smøre meg med krem en tid etterpå, så kunne jeg kjenne at strekkmerkene hadde gått mye sammen, og det holder enda, mange år etter!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:22   #21
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Body wrap/Contour wrap

Nå har jeg heldigvis ikke strekkmerker - men ser ut som effekten så langt har vært bra på appelsinhuden på lårene ihvertfall..

Drar på ferie i morgen med litt sol på kroppen satser jeg på at resultatet ser enda bedre ut etter noen dager!

Anbefales å ta tre runder (tror de to neste er billigere) - får se etter påske om det er penger igjen i kassa

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 00:20   #22
Poca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
Poca er på en erverdig vei

Sv: Body wrap/Contour wrap

Tok for noen uker siden og synes det var fullstendig bortkastet! Hadde håpet å gå inn noen få cm rundt rumpe og lår. Minket en cm rundt rumpen og ingenting rundt lårene. Mesteparten gikk rundt magen (de kom tilbake etter et par dager), så gikk det en del på tullete steder som under og over kneet, ankelen, over brystet og andre steder jeg egentlig ikke hadde noe behov for å gå inn. Ble pakket inn veldig stramt så det ble ganske ubehagelig tilslutt og jeg fikk veldig vondt i ryggen..

Kommer ALDRI til å ta den igjen eller anbefale den til andre! Men er nok stor forskjell på hvor effektiv den er. Jeg er ikke overvektig, bare et par kg mer enn jeg er komfortabel med... Huden fikk en god fuktighetskur, men syntes ikke det i seg selv var verdt 1500kr...

Poca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 08:23   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Body wrap/Contour wrap

Huh? 1700 kr for tretti dagers effekt? ! Hva skal det være godt for? Hadde det enda vært varig, liksom.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 08:28   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Body wrap/Contour wrap

Kanskje man heller skulle prøve en sånn en?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 09:09   #25
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Body wrap/Contour wrap

Ha, ha, ubetalelig .
Ingrid var bra tørrvittig, hehe

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Resultater fra Body analysen elian Ketolysekuren 17 14-01-09 19:23
Jeg skal på Body analyse elian Ketolysekuren 17 14-01-09 11:21
Body Fat Percentage Calculation Marianne Generell diskusjon 10 25-10-04 22:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no