Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Easy Life pulverkur

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-06, 15:42   #1
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Easy Life pulverkur

Har nettopp hatt en samtale med en venninne som har kommet igang med slanking på tradisjonelt vis. Mindre kalorier, mindre fett, mindre sukker - mindre av det meste og akkurat nå har hun satt igang med en ukes kur på EASY LIFE pulverkur.

Jeg spurte henne om hva det skulle være godt for - og fikk til svar at denne pulverkuren TØMMER KROPPEN FOR KROPPENS EGET KETONLAGER og dermed setter igang en enorm fettforbrenning.

Har forsøke å lete frem noe om dette på nettet, men har ikke funnet stort (kombinasjon av dårlig tid og liten tålmodighet antar jeg)....

Er det noen der ute som har kjennskap til dette ?

  Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 16:01   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Easy Life pulverkur

Glukogenlager mener hun kansje? Det vil si lagret sukker i lever og muskler. Men tomme glukogenlagre er bare en av mange kombinasjoner av ting som må til for at kroppen skal forbrenne fett som energi.

Hun vil garantert ta av 1.5-2.5 kilo, dvs vannet som er bundet sammen med glukogen i musklene.

Ketoner er et resultat av fettforbrenning, så det skal godt gjøres å tømme de lagrene.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 17:07   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Easy Life pulverkur

Hei
Jeg er ikke helt sikker på følgende som bygger på hukommelse, men pulverne inneholder vist 900 kalorier / dag og en god del karbohydrat. Mange vil komme i ketose på dette, men for mange vil vekttapet alene skyldes at det er lavkalori.
Det er tale om noen uker på pulver etterfulgt av "fedonliknende" mat/ tallerkenmodell
10 kilo vekttap= 3 uker pulver , 7 uker mix og 16 uker mat
20 kilo vekttap = 5 uker pulver,8 uker mix og 13 uker mat
30 kilo vekttap= 9 uker pulver, 9 uker mix og 8 uker mat

Trening er en viktig del og deltakelse på kurs over 26 uker, der man lærer om psykologi, kost, mosjon, årskaer til fedme, mental trening etc. etc.

Det er sikkert mange som kan ha glede av dette opplegg. Jeg har holdt foredrag om ketose for instruktører som driver med Easy Life, det var typisk fysioterapeuter og sykepleiere. Dette opplegg er seriøst og fungrere sikkert for mange.
Jeg tror dog de har for mye karbohydrat i pulverne ( men har ingen hjemme pt, så jeg er ikke 100% sikker) noe som jeg har påpekt. Lederne ville sjekke om det var nødvendig å tilsette sukker til pulverne.

Hvis man lever på 900 Kcal / dag og ikke er i ketose blir det en kamp mot sulten.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 23:49   #4
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg takker for svar

Da var det som jeg tenkte og ergo ingenting for meg ! Dette var snakk om at vedkommende skulle gå enbart på denne kuren i en uke - for å gi kroppen en skikkelig jumpstart (hun har så langt gått ned over 20 kg ved hjelp av tallerkenmodellen og hard trening).

Man blir jo nysgjerrig på alt som igangsettes rundt omkring - og spesielt når man får "halvveisforklaringer" på hva som skjer i kroppen og hvorfor det skal være SÅ bra

  Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 08:40   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Easy Life pulverkur

Hei
Det finnes heldigvis mange slankekonsepter så ehnver kan velge det som passer den enkelte
Jeg synes din veninne har et imponerende vekttap.
Easy Life er grovt sagt for de som har godt råd, trenger tett oppfølging og ønsker på lære en del om en sunnere livsstil. Og så må man tåle å leve på pulver i noen uker.
Kostholdet som anbefales likner i sammensetning en del på Fedonmat.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 21:39   #6
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Easy Life pulverkur

Pulverfasen i Easy Life er en fase med Very Low Calorie Diet (VLCD), ca 500 kcal per dag. Ideen er som så: Glukogenlagrene tømmes, fett forbrennes i stedet og fettforbrenningen frigjør ketonene. Ketosefasen hevdes å inntreffe etter ca. 3-5 døgn.

Jeg startet selv opp på Easy Life, men droppet pulveret. Jeg har i stedet fulgt kost- og treningsrådene i Easy Life. Det beste med opplegget er at vi får oppfølging i 6 måneder, spesielt god oppfølging i forhold til treningen. Ikke verst!

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 07:52   #7
evy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 2
evy er på en erverdig vei

Sv: Easy Life pulverkur

Hei millah Håper du fremdeles er i gang med easylife. Jeg har akkurat meldt meg inn og skal starte den 17. sept. Jeg er skikkelig spent og veldig nervøs. Føler at om jeg ikke klarer dette så får det være med hele greia. Trenger å gå ned 30 kg. og håper dette er tingen. Jeg kjenner jeg er litt nervøs for all treningen og pulverkuren. Men håper jeg blir skikkelig hekta, engasjert og motivert. Lykke til videre med deg, i alle fall :0)

evy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 11:12   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Easy Life pulverkur

Psst! Denne tråden er fra mars 2006!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 14:56   #9
helenysa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 4
helenysa er på en erverdig vei

Sv: Easy Life pulverkur

Hvor får jeg tak i Easy Life pulveret/pulverkuren? Er det mulig å kjøpe den på nettet?

helenysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 14:58   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Easy Life pulverkur

Opprinnelig lagt inn av helenysa, her.

Hvor får jeg tak i Easy Life pulveret/pulverkuren? Er det mulig å kjøpe den på nettet?

Har du sjekket www.EasyLife.no?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 15:08   #11
helenysa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 4
helenysa er på en erverdig vei

Sv: Easy Life pulverkur

Ja, men der virker så du må bli med på kurse. Lurte på om det var mulig å få tak i pulveret utenom det? Har ikkje funne noken plass der du bare kan bestille det åleine liksom:P

helenysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 15:11   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Easy Life pulverkur

Opprinnelig lagt inn av helenysa, her.

Ja, men der virker så du må bli med på kurse.

Det var mitt poeng

Det er basert på oppføligng av kursleder sammen med trening, derfor får du ikke kjøpt dette utenom de utsalgstedene, og uten å ha gått på kurs.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 10:51   #13
Heidi Iren
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nes på Romerike
Innlegg: 5
Heidi Iren er på en erverdig vei

Sv: Easy Life pulverkur

Jeg er på dag 4 og det går kjempefint med Easylife-kuren. Dvs. det er jo egentlig ingen kur men en omlegging av livsstil som inkluderer sunnere mat etterhvert og trening. Drikker masse vann og føler meg ikke sulten, og kroppen skal snart være fullstendig i ketose. Det hjelper selvfølgelig å være kjempemotivert til å gå ned 25 kg...

Heidi Iren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 17:00   #14
pepsimia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lier
Innlegg: 16
pepsimia er på en erverdig vei

Sv: Easy Life pulverkur

Hei
Jeg startet på easylife 10.januar, og har gått 3 uker og 3 dager på rent pulver. På fredag begynte jeg å spise middag. Jeg prøver å holde meg til mat som ikke får meg ut av ketosen, og nå etter to middager (fredag+lørdag) har jeg brukt ketostixen for å sjekke før jeg har lagt meg, og den viste først lys rosa på fredag og mørk rosa i går, så jeg håper det funker
Egentlig burde jeg gått 5 uker på bare pulver siden jeg skal ta av 20kg (det er det de anbefaler), men syns at helgene har vært ekstra vanskelig å holde seg til bare pulver, men ukene går greit, så jeg vurderer å være helgespiser noen uker *hehe*

Jeg trener også 3-5 ganger pr uke, så håper det er med på å sette fart i sakene.

__________________


pepsimia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 23:30   #15
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Easy Life pulverkur

De inneholder rett i underkant av 500 kalorier per dag. og under 50 g karbo.

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 11:40   #16
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Easy Life pulverkur

Er det denne kuren Dr Hexeberg gir som kickstart?

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 20:23   #17
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Easy Life pulverkur

Ei på jobben min går på denne kuren og har gått ned 10 kg. Kaller det en lavkarbokur hun da,men ser jo ut for meg her som at det ikke er lavkarbo.
Vet at hun kombinerer pulver og vanlig mat og at hun trener masse.
Skikkelig flott har hun blitt med vekttapet

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
A life unburdened - Richard Morris jankph Lavkarbobøker 0 09-02-06 20:47
Easy Slim reklame Ruska Spørsmål og svar 3 29-11-05 14:28
Thoughts for Life. Marit Livets lyse side 4 03-07-04 19:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no