Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-08, 22:29   #251
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Death of a Diet Doctor
Claim: Dr. Robert Atkins, proponent of the low-carbohydrate diet, died of a heart attack.

Status: Undetermined.

Examples: [Collected via e-mail, 2004]

I've been seeing a lot of stuff about the death of Dr Atkins who developed the Atkins low carb diet. A lot of it is about his autopsy report supposedly showing that the fall that killed him was actually caused by a heart attack. Some of the messages and email even say that the person who did the autopsy released it on CNN.


i'm not an atkins dieter (obviously), and i recently heard a rumor(?) saying that the inventor of the Atkins diet (Charles Atkins, maybe?) died at the age of 49 of a heart attack (the heart attack resulting from a life of unhealthy eating).


Any truth to the rumor that Robert Atkins had a heart attack that caused him to slip and fall on the ice?

Origins: Our sense of the quirky appears to thirst for the irony of life, those strange outcomes that run contrary to what we conclude should happen. It is thus pleasing to envision the doctor who led so many to a permissive diet regimen as having been felled by the very health advice he touted to millions (and which made him millions in return).

Famed nutritionist and author Dr. Robert Atkins died on 17 April 2003 at the age of 72 after sustaining head injuries in a fall outside his New York clinic. But did more underly his demise than merely a slippery walkway?

Robert Atkins has been termed "the apostle of protein gluttony as a passport to health, wholesomeness and the perfect figure." He came to
public notice in 1972 with his claims for a revolutionary diet that guaranteed weight loss. What became known as the "Atkins Diet" was first published in his book Dr. Atkins' Diet Revolution and swiftly became popular with those looking to shed pounds. Whereas advocates of other diets entreat the weight-enhanced to eschew fats even as they feast on rice and yogurt, those on the Atkins diet are enjoined to carry on with their eating of steaks, roasts, fried eggs and bacon, but to control their intake of carbohydrates.

The hungry flocked to the Atkins Diet standard as soon as it was raised. It is estimated Dr. Atkins' Diet Revolution has been read by more than 30 million people, many of them now intent on chewing their way to weight loss through flouting the conventional diet wisdom of "fat = bad." As popular as the diet has proved to be with the masses, critics claim it raises the risk of heart disease and kidney stones. It is for this reason speculation about the cause of Dr. Atkins' death is such a hot topic.

It is known Robert Atkins did indeed weather a heart attack during his lifetime. In April 2002, the diet guru issued a statement saying he was recovering from cardiac arrest related to a heart infection he had suffered from "for a few years." He said it was "in no way related to diet."

However, revelations in February 2004 from the city medical examiner's report let slip the information that Atkins had suffered a heart attack, congestive heart failure, and hypertension, before his death. The report was given to the Journal by the Physicians Committee for Responsible Medicine, a group that advocates vegetarianism. Because the medical examiner's office is claiming this information was circulated in error, it may not be possible at this time to determine if what was in that report referred to events that immediately preceded (and therefore might have caused) the doctor's death, or if they were in reference to damage done over the course of a lifetime. (The report had been sent to a doctor in Nebraska who requested it. It was later discovered the person it was sent to was not "the treating physician" and so should not have had access to the report.) At present, the medical examiner's office will only say Atkins died of a head injury from the fall. "I can't comment on people's previous conditions. It's against the law," said spokeswoman Ellen Borakove.

It needs be kept in mind that even if the medical examiner's office does become more forthcoming, it still may not be able to answer the question of whether a heart attack brought about the demise of Dr. Atkins. An autopsy was not performed on him because of family objections to the procedure. Consequently, the medical examiner conducted only an external exam and a review of Atkins' hospital records.

The state of Robert Atkins' health is open to debate. According to the Centers for Disease Control and Prevention's body-mass index calculator, at 258 pounds, the 6-foot-tall Atkins would have qualified as obese. (The CDC's calculator offers a classification system of four benchmarks: underweight, normal, overweight, and obese, so an "obese" determination should be viewed as extending far beyond the carrying of a little additional poundage.) While it is true the data of the extremely well muscled (e.g., Arnold Schwarzenegger) would likewise show them to be obese, more physically typical people will find these determinations relevant to themselves.

However, Atkins' widow and Dr. Stuart Trager, the spokesperson for Atkins Physicians Council, both contend Robert Atkins weighed less than 200 pounds at the time of his accident, claiming "During his coma, as he deteriorated and his major organs failed, fluid retention and bloating dramatically distorted his body and left him at 258 pounds at the time of his death, a documented weight gain of over 60 pounds."

Thanks to his death certificate, we know Atkins was 258 pounds at the time of his death. Yet according to a copy of his medical records, as turned over to USA Today by the diet guru's widow, Atkins weighed 195 pounds upon admission to the hospital 8 April 2003 following his fall. He died on 17 April 2003 after having been in a coma for more than a week.

Barbara "weighty matters" Mikkelson

Last updated: 11 February 2004

The URL for this page is http://www.snopes.com/medical/doctor/atkins.asp

Urban Legends Reference Pages © 1995-2008 by snopes.com.
This material may not be reproduced without permission.
snopes and the snopes.com logo are registered service marks of snopes.com.
Sources: Hellmich, Nanci and Steve Sternberg. "Atkins Wasn't Obese, Hospital File Shows." USA Today. 11 February 2004. Leith, William. "Obituary: Robert Atkins." The Guardian. 19 April 2003 (p. 21). McLaughlin, Katy and Ron Winslow. "Report Details Dr. Atkins's Health Problems." The Wall Street Journal. 10 February 2004 (p. D1). Associated Press. "Diet Doctor Atkins was Obese, Suffered Heart Disease, Medical Examiner Report Says." 10 February 2004.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 22:33   #252
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Fant ikke den dødsattesen. Men dette under linken du ga meg Iset.... Familien nektet obduksjon, så man vet ikke med sikkerhet dødsårsaken. Slik jeg ser det nektet de pga det kunne skade rykte til firmaet. De prøver jo å juge på han en vekt han ikke hadde når han døde. Og påstår at han la på seg 60 pund på en ukes sykdom. Det er 30 kilo. Min far fikk IV da han døde.. han hadde leverkreft. Siste uka kom ikke vannet ut igjen..så det samlet seg i kroppen. Men han kunne jo ikke nyttegjøre seg næringen heller så kroppen ble tynnere og magen ble større. Så De siste 3 dagene stoppet de IV... for systemet bare basket væskene rundt. Så han tørstet ihjel.. selv om lungene og magen var full med vann. Det var en veldig "lett" kiste vi bar...

Sånn..nå må jeg sove..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 22:34   #253
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Jeg tror altså ikke du har lov å kopiere inn hele siden sånn, det er copyright. :knegg: Ikke er det nødvendig heller. Men her står jo det jeg har sagt hele tiden: (dødsattesten ser du ved å trykke på den sorte setningen):

Sitat:

Thanks to his death certificate, we know Atkins was 258 pounds at the time of his death. Yet according to a copy of his medical records, as turned over to USA Today by the diet guru's widow, Atkins weighed 195 pounds upon admission to the hospital 8 April 2003 following his fall. He died on 17 April 2003 after having been in a coma for more than a week.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 22:41   #254
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror altså ikke du har lov å kopiere inn hele siden sånn, det er copyright. :knegg: Ikke er det nødvendig heller. Men her står jo det jeg har sagt hele tiden: (dødsattesten ser du ved å trykke på den sorte setningen):


Fikk ikke det men uansett...30 kg på en uke? Han eller kona har vel løyet på vekta når han ble lagt inn...

Synes du ikke det er merkelig at de ikke ville ha obuksjon?

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 22:54   #255
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Fikk ikke det men uansett...30 kg på en uke? Han eller kona har vel løyet på vekta når han ble lagt inn...

Synes du ikke det er merkelig at de ikke ville ha obuksjon?

Jeg forstår at du ikke har så lett for å lese. Det var jo en lang artikkel. Lett å miste konsentrasjonen.

Men å mistenkeliggjøre de etterlattes ønske om å ikke obdusere liket, det finner du helt naturlig.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 23:05   #256
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg forstår at du ikke har så lett for å lese. Det var jo en lang artikkel. Lett å miste konsentrasjonen.

Men å mistenkeliggjøre de etterlattes ønske om å ikke obdusere liket, det finner du helt naturlig.


-

Har du lest hele artikkelen? Den er riktignok på engelsk...men det står han hadde slitt med hjerteproblemer i årene før han døde. Han nektet for at det var kostholdsrelatert. Tror du han døde av et fall? Eller var det et hjerteinfarkt som førte til at han datt..eller et slag?

Videre lo jeg av at de prøver å fortelle at mannen - som lå i koma - har lagt på seg 30 kg på en uke. Har du noen gang hørt om noen som legger på seg eller samler væske i koma?

Arvinger kan som kjent ha en del å hente på å påberope det ene og det andre. De etterlatte etter Anna Nicole Smith påberopte seg foreldreretten til barnet hennes. Både moren som hun ikke hadde kontakt med, og ikke mindre enn tre potensielle fedre til barnet.

Du mistenkeligjør en hel legestand som bruker år av sitt liv på forskning. Men arvinger er fritatt? Snodig holdning..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 23:22   #257
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Det står litt mer her:

http://www.aftenposten.no/viten/article728961.ece

Sitat:

- Alvorlig syke pasienter går opp i vekt når de får tilført væske, sier Dr. Stuart Trager til AP.
Trager er formann i Atkins Physicians Council, og sier at Robert Atkins var så oppsvulmet at familie og venner knapt nok kjente ham igjen på slutten.

En lege som ikke har noe med saken å gjøre sier til AP at det ikke er uvanlig at pasienter i koma kan få store vektøkninger, særlig pasienter med hjertelidelser er utsatt.
- Det er absolutt mulig at de i et forsøk på vekke ham fra komaet ga ham mer og mer væske, og at han beholdt all væsken i kroppen, sier Dr. Robert Yanagisawa ved Mount Sinai sykehus i New York.

Jeg er ingen lege og har ikke noen forutsetninger for å si hva som er riktig eller ikke, men dette kan jo kanskje forklare litt.

Uansett hva han må ha dødd av så hadde det uansett vært merkelig om kostholdet hans hadde vært farlig, slik kritikere påstår. Han hadde tusenvis av pasienter mens han levde, og de burde jo ha dødd som fluer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 23:27   #258
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Har du lest hele artikkelen? Den er riktignok på engelsk...men det står han hadde slitt med hjerteproblemer i årene før han døde. Han nektet for at det var kostholdsrelatert.

Hjerteproblemene hans var forårsaket av en infeksjon, det fremgår av artiklene som har vært vist til i denne tråden. En infeksjon på hjertet er nok ikke kostholdsrelatert, nei.

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Tror du han døde av et fall? Eller var det et hjerteinfarkt som førte til at han datt..eller et slag?

"According to his death certificate, the "immediate cause" of Atkins's death last April was "blunt impact injury of head with epidural hematoma." (Sitat fra "the smoking gun")

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Videre lo jeg av at de prøver å fortelle at mannen - som lå i koma - har lagt på seg 30 kg på en uke. Har du noen gang hørt om noen som legger på seg eller samler væske i koma?

Jeg ler ikke i det hele tatt av det. For jeg har en i nær omgangskrets som este opp til det ugjenkjennelige mens vedkommende lå i koma på sykehus etter en trafikkulykke.

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Arvinger kan som kjent ha en del å hente på å påberope det ene og det andre.

Jeg går utifra at du her kommenterer spørsmålet om å nekte obduksjon? Jeg nektet selv obduksjon da min far døde. Jeg orket ikke at legene skulle skjære i ham etter hans død. Møtte stor forståelse på Rikshospitalet for det synspunktet. Dette er en følelsessak, der det er de pårørendes ønsker (evt. avdødes siste vilje) som skal respekteres.

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Du mistenkeligjør en hel legestand som bruker år av sitt liv på forskning.

De som fikk ut dødsattesten hans, under falskt flagg, og som har frontet mistenkeliggjøringen av Atkins er ikke "legestanden", men en interessegruppe som er jobber for å fremme vegetarisk kosthold som ideologi.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 23:31   #259
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

http://www.thesmokinggun.com/archive...rgatkins1.html Dødsattest

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 23:39   #260
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Hvordan kan de si hva han døde av når det ikke er foretatt en obduksjon? Det blir jo rene antagelser?

La den bekjente av deg på seg 30 kg på syv dager?

Det var atkins selv som sa at hjerterproblemene ikke var kostholdsrelatert, var det ikke?

Klart de etterlatte har interesse av at han ikke døde av kostholdsrelaterte sykdommer. De har jo arvet en milliardindustri.

Folk får tro hva de vil. Jeg tror han falt som følge av hjertesvikt etter lengre tids problemer med hjerte og at dette førte til hans død.

Så får andre tro hva de vil...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 23:43   #261
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Dødsattest på nettet??? Har sterk tvil til om den er orginal. Sikkert bokselskapet hans som vil selge mere bøker.

Det er en fordel å skaffe seg kunnskap før man begynner å synse! Her er noen fakta om saken:

"Gruppen "Physicians for Responsible Medicine" (Leger for ansvarlig medisin) sto bak offentliggjøringen av Dr. Atkins' vekt da døden inntraff. Gruppen mener at væskeansamling kan forklare noe av vektøkningen, men ikke hele. Samtidig fastholder gruppen at Dr. Atkins-kuren medfører en vekt- og helserisiko for alle som følger den. Selv anbefaler de en vegetarisk meny." (http://www.aftenposten.no/viten/article728961.ece)

Av andre kilder fremgår det at denne gruppen skaffet seg Atkins' dødsattest på falske premisser, og sykehuset har erkjent at attesten ikke skulle ha vært utlevert. Den var selvfølgelig et konfidensielt dokument som tilhørte familien og Atkins' egne leger - ikke utenforstående.

Dødsattesten ligger på nettstedet "www.thesmokinggun.com", som ikke har noe som helst noe med Atkins' selskap å gjøre. ("The Smoking Gun brings you exclusive documents--cool, confidential, quirky--that can't be found elsewhere on the Web. Using material obtained from government and law enforcement sources, via Freedom of Information requests, and from court files nationwide, we guarantee everything here is 100% authentic." Nettstedet har vært aktivt siden 1997.)

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 23:47   #262
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Og jeg tror månen er laget av lavkarbobrød. Så får alle andre tro det de vil. :fnis:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 00:00   #263
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Hvordan kan de si hva han døde av når det ikke er foretatt en obduksjon? Det blir jo rene antagelser?

"The medical examiner concducted an external exam and a review of hospital records". Jeg vil tro han derfor har et langt bedre utgangspunkt enn deg. Det er vel som strengt tatt du som driver med rene antagelser her?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

La den bekjente av deg på seg 30 kg på syv dager?

"Slankeguru Robert Atkins veide 117 kilo da han døde, men da han ble lagt inn på sykehuset ni dager tidligere var vekten bare 88 kilo, viser sykehusjournalen."
"En lege som ikke har noe med saken å gjøre sier til AP at det ikke er uvanlig at pasienter i koma kan få store vektøkninger"
"- Det er absolutt mulig at de i et forsøk på vekke ham fra komaet ga ham mer og mer væske, og at han beholdt all væsken i kroppen, sier Dr. Robert Yanagisawa ved Mount Sinai sykehus i New York."
(iflg Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Folk får tro hva de vil. Jeg tror han falt som følge av hjertesvikt etter lengre tids problemer med hjerte og at dette førte til hans død.

Ja, det er jo helt usannsynlig at en eldre mann bare glir på isen og skader seg. Det har vel knapt forekommet i verdenshistorien?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Så får andre tro hva de vil...

- Eller lese dokumentene og skaffe seg litt mer kunnskap.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 00:06   #264
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av iset, her.

og jeg tror månen er laget av lavkarbobrød. Så får alle andre tro det de vil. :fnis:

Støtter denne,

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 00:17   #265
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Støtter denne,

Jeg støtter ikke denne!
Sånne kommentarer gjør at jeg faller av lasset i enhver diskusjon.

Men jeg følger med deg, og ønsker at vekta snart skal peke nedover for deg, Løvetann!

Du legger en "kjempejobb" i det du gjør. Syns det er flott at du hver dag orker å legge ut bilder av måltidene dine også. Alltid lekkert på din tallerken Gjett om jeg er inne å smugtitter

LYKKE TIL videre nedover, jeg gleder meg med deg hver gang noen gram har blitt borte.....

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 08:44   #266
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Sorry, jeg ble bare litt oppgitt. Selv faller jeg litt mer av lasset når man argumenterer og argumenterer, serverer linker som ikke blir lest og diverse, og folk bare ender opp med å si at DET tror de, selv om det motsatte er bevist.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 08:45   #267
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Du mistenkeligjør en hel legestand som bruker år av sitt liv på forskning. Men arvinger er fritatt? Snodig holdning..

Flere av mine beste venner er leger. Jeg har aldri mistenkliggjort legestanden som sådan. De aller fleste gjør en hederlig jobb så godt de kan, selv om jeg helt ærlig syns at det kan være i overkant vanskelig å få en lege til å innrømme at det han/hun engang lærte under studiene kanskje er feil.

Det er når finansieringen av forskning kommer fra de samme som vil tjene penger på et gitt resultat av forskningen, at klokkene bør begynne å ringe. Ikke at det nødvendigvis i enhver situasjon er noe galt, men man bør være på vakt.

Du som er så glad i å lese, burde kjøpe boken "Corporate Crime in the Pharmaceutical Industry" av John Braithwaite. De har den på amazon.com.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 08:48   #268
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Finansiering av forskning er et stort problem. Det er ofte så dyrt at få andre enn de det gjelder vil sponse det, feks. legemiddelfirmaer, der det gagner dem selv. Sukkerindustrien står jo også bak endel forskning. I Danmark ble jo en ernæringsfysiolog betalt av et sukkerfirma for å stå frem og fortelle at sukker/karbohydrater ikke var særlig skadelig. Sånn skjer oftere enn vi tror, det er jeg sikker på.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 09:05   #269
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Jeg føler at mange leger løper etter symptomer, og ikke grunnleggende årsaker.
Har vært veldig fornøyd med min lege, som etter å ha hørt min "klaging", spør om min livsstil, mitt forhold til mine stebarn, hvor ofte jeg spiser, om jeg er godt gift fortsatt og alt som har med livsstilen å gjøre. Han er flink til å finne roten til problemet, synes jeg.

Samtidig mister jeg litt troen på enkelte leger. Når man har en pasient som er veldig overvektig, har livsstilsdiabetes, hjerteproblemer og alt dette har kommet etter at vekten har begynt å stige, så blir jeg oppgitt av at pasienten får stadig flere piller og får beskjed om å ta det enda mer med ro. Pasienten blir stadig verre og spiser faktisk mindre og mindre. Kanskje en brødskive til hvert måltid, 5-6 ganger om dagen.
Vekten går opp..

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 10:17   #270
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Ja selvfølgelig. Det er jo disse dyrene man forsker på for å finne medisiner. Hørt om laboratorierotter? Mus? Apekatter? Disse blir utsatt for div. for å provosere fram sykdom, slik at man kan finne medisiner.

I dag er det meget vanlig at hunder får dia2 og hjerteproblemer fordi de spiser som eieren. Men nå har jeg sagt før at sykdom relatert til fedme - har en klar årsakssammenheng... maten

Kremt. Jo, jeg har hørt om forsøksdyr, men vi snakket jo begge, som sagt, om ville dyr, dyr i naturen som som du sels sier spiser hundre prosent naturlig! Jeg vil gjerne se noen dokumentasjon på at disse får de sykdommene jeg nevnte! Og jeg prøver ikke å være sarkastisk, jeg TROR ikke at de får dem, men om det finnes noen dokumetasjon på at ville dyr, ikke i fangenskap, ikke husdyr, ikke forsøksdyr, men dyr som lever et uforstyrret liv i savannen, skogen, jungelen; At disse får nevnte sykdommer! Jeg har vondt for å tro det, men jeg er åpen for alt

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Ja det skjer hos ville dyr også. Men det er jo sjeldent å observere for de får ingen medisinsk hjelp og dør raskt...

Igjen, dokumentasjon please!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Eh??? Feit av intravenøst? Har fått det mange gager og da går jeg ned i vekt faktisk. Han veide 114 kilo da han døde...ikke matchvekt akkurat.

Han veide vel i overkant av åtti kg da han ble lagt inn. Han samlet vann mens han lå i koma, dette er ingen hemmelighet. Han hadde også en infeksjonsrelatert hjertesykdom, det er heller ingen hemmelighet, men han var stadig vekk i kontroller, og blodårene hans var fri for blokkader til den dagen han døde. Mest sannsynlig holdt han sykdommen i sjakk på grunn av et sunt kosthold.
Han døde av et slag mot hodet. Det er ikke så uvanlig når du slår hodet i isen, og ikke minst er en gammel mann. Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt diskuterer det, men de som satte ut påstander var en nasjonal veganer-forening, og man kan jo trygt si at de hadde egeninteresse i det!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

De gjør faktisk det.. snakk med en dyrlege Hunder blir demente faktisk.

Igjen! VILLE dyr! Dyr som fanger sin egen mat, løver f.eks, ikke sirkusløver, men de som lever på savannen.

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Det er jo merkelig at en stor avis som new york times enda i dag svever i den "vilfarelsen" at han veide 114 kilo da.. eller 18 stones

Den samme avisen som trykte en (dårlig) karikatur av Barack Obama som muslimsk terrorsit? I rest my case

Jeg må uansett si at jeg stiller meg totalt ydmyk overfor et så stort tema som berører oss i så stor grad som kronisk og dødelig sykdom.
Men samtidig er jeg så utrolig enig i det Energibunten skriver. Det hjelper lite å slå seg til ro med at man har en sykdom, uten å gjøre det beste ut av situasjonen og gi opp alt håp. Jeg har mange i nærmeste familie som har og har hatt stygge sykdommer, men jeg kan ikke, uansett hvor mye empati jeg har for dem, og hvor glad jeg er i dem, ikke overse at livsstilen deres har vært en stor faktor for hva som har skjedd.

Angående mutasjoner i cellene, så oppstår disse på grunn av oksygenmangel i cellene. Noe av det kan komme av miljøet rundt oss, men det kan også komme av feil mat. Det første tilfellet av kreft ble oppdaget for mindre enn hundre år siden, det sier ikke dermed at det ikke fantes kreft før den tid, men det virker som om dette er eskalerende i vesten. Man finner heller ikke kreft hos urbefolkninger som ikke er eksponert for vestlig livsstil. Det er jo noe å tenke på

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 10:32   #271
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Jeg begynte å skriver på innlegget over før jeg måtte hoppe på trikken og dra til legen, så jeg rakk (igjen) ikke å oppdatere meg på den videre diskusjonen i morgentimene.

Morfaren min ble lagt inn på sykehus med hjertesvikt som følge av langvarig sykdom. Han var ikke en spesielt sunn mann, husmannskost og Rødmix, men han var normalvektig. Han ble sengeliggende med intravenøs i to uker før han døde. Da han ble lagt inn veide han 65 kg (han var lav av vekst), da han døde veide han nesten nitti.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 10:47   #272
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.


Jeg har mange i nærmeste familie som har og har hatt stygge sykdommer, men jeg kan ikke, uansett hvor mye empati jeg har for dem, og hvor glad jeg er i dem, ikke overse at livsstilen deres har vært en stor faktor for hva som har skjedd.

Angående mutasjoner i cellene, så oppstår disse på grunn av oksygenmangel i cellene. Noe av det kan komme av miljøet rundt oss, men det kan også komme av feil mat. Det første tilfellet av kreft ble oppdaget for mindre enn hundre år siden, det sier ikke dermed at det ikke fantes kreft før den tid, men det virker som om dette er eskalerende i vesten. Man finner heller ikke kreft hos urbefolkninger som ikke er eksponert for vestlig livsstil. Det er jo noe å tenke på

Nemlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 11:03   #273
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Jeg føler ivrig med på diskusjonene her, og jeg må innrømme at jeg ikke er god på argumentering, så jeg drister meg til å sitere litt fra "Bedre uten brød". Sikker ikke riktig av meg, men jeg føler det er på sin plass her.

Sitat:

Lutz/Allan sier:
Begrepene mettede og umettede fettsyrer brukes for å angi hvor mange hydrogenatomer som er bundet til det enkelte fettmolekyls karbonatomer i fettsyren.
Jo mer umettet fettsyren er, desto færre hydrogenatomer finnes det.
En konskvens av færre hydrogenatomer er at umettet fett er mer kjemisk reaktivt, mens mettet fett er mer stabilt.
Hva betyr så det? Mettede fettsyrer er mer motstandsdyktige mot oksidasjon, og det vil si at membraner som inneholder fett,
er mindre utsatt for oksidasjon.

Forskningen har gjentatte ganger understreket verdien av antioksidanter. Den har imidlertid oversett det faktum at mettet fett,
i motsetning til umettet fett, motstår oksidasjon uten ekstra antioksidanter.

De to essensielle fettsyrene finnes i varierende grad i alle animalske matvarer,
dessuten i nøtter og vegetabilske oljer.
Animalske matvarer sørger gjerne for like mengder av de to essensielle fettsyrene,
mens vegetabilske oljer typisk inneholder fortrinnsvis den ene eller den andre essensielle fettsyren.

Oksygenmangel er tegn på oksidasjon, er det ikke? Hvis jeg har forstått rett, er det det.
Ergo kan faktisk animalsk fett hjelpe til å forebygge enkelte typer kreft, ikke sant?

Hjertet kan ikke få kreft, antageligvis fordi det er det eneste organet i kroppen som nesten bare bruker fett til energi...

Ikke noe jeg mener eller tror, det er noe jeg har lært...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 11:17   #274
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Det stemmer nok, Karbosara. Men oksidasjon er eksponering for luft (harskning). Det er et stort tema, men for å si det kort, så er det oksidasjon som er den naturlige dødsårsaken, for surstoff (/oksygen) er vel hva vi både lever av og dør av som resten av økosystemet. Nok om det
Vi må uansett ha nok oksygen i cellene, om nivået bare faller tretti prosent, er det nok til at cellene begynner å dele seg ukontrollert. Jeg vet ikke nok om temaet, men mener at jernnivået er et veldig viktig stoff for å holde oksygennivået i cellene oppe. Jern finnes i hovedsak i mat som kjøtt og innmat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 12:04   #275
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Jeg føler ivrig med på diskusjonene her, og jeg må innrømme at jeg ikke er god på argumentering, så jeg drister meg til å sitere litt fra "Bedre uten brød". Sikker ikke riktig av meg, men jeg føler det er på sin plass her.

Jeg syns IKKE din argumentasjon på noen måte er dårlig!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Mettet fett eller enumettet og flerumettet for slanking? dydde Trening 4 06-07-08 13:44
bør man ta umettet fettsyrer i tilegg hvis maten inneholder mettet fett? Chumpsy Ketolysekuren 5 10-08-05 14:17
Villedende om mettet fett? themonk Generell ernæringsdebatt 6 07-01-05 06:40
Atkins og mettet fett MHM Atkins kosthold 15 25-03-04 11:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no