Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Fiskekaker av frossenfisk

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-10, 10:53   #1
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Fiskekaker av frossenfisk

Går det an å lage fiskekaker av fisk som har vært frossen

Har funnet en oppskrift jeg har lyst å prøve med krabbesaus men har en liten stemme i bakhodet som sier at fiskemat må lages av fersk fisk.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:17   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker av frossenfisk

Ja jeg bruker frossen laks når jeg lager laksekaker i vertfall

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:20   #3
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker av frossenfisk

Tusen takk Gerd, da prøver jeg en dag

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:25   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker av frossenfisk

jeg lager også alltid lakse- og ørretburgere av frossenfisk

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 15:31   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker av frossenfisk

Da var det nok bare en idé jeg har laget meg selv en gang. Takk for at dere deler av deres erfaring.
I alle fall er det kjøpt inn litt av hvert nå - så er det bare å teste

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 15:58   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker av frossenfisk

Har laget fiskekaker etc av både fersk og frossen og oppdaget egentlig ingen forskjell, men...
om du feks vil lage gravlaks/ørret SKAL fisken være fersk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 17:52   #7
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Fiskekaker av frossenfisk

Det går veldig godt an å lage fiskekaker av frossenfisk. Fint å lage i foodprosessor. Anbefaler å ikke lage så stor posjon, bare så mye som vil bli spist i løpet av 2-3 dager. Særlig seikaker er best nylaga, hvis de fryses igjen blir de litt "korte" som vi kaller det, dvs ikke så saftige.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 18:20   #8
hugsoere
Juniormedlem
 
hugsoere sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fet, Akershus
Alder: 58
Innlegg: 16
hugsoere er på en erverdig vei

Sv: Fiskekaker av frossenfisk

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Går det an å lage fiskekaker av fisk som har vært frossen

Det går fint å lage fiskeburger/fiskekaker/fiskeboller av frossenfisk. Bare husk. Bruk det vannet som tiner av fisken. Det er der stivelsen er og dermed ramler ikke resultatet så fort fra hverandre etter steking/koking.

__________________


hugsoere er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Raske fiskekaker Abbe Middag 4 17-07-10 07:00
Fiskekaker Shooterr Lavkarbo generelt 8 16-10-09 19:44
Fiskekaker cilemora Dr Lindbergs 3 08-11-07 17:32
fiskekaker? stinasol Middag 3 06-09-06 22:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no