Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Hvilken tittel er best?

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-11, 11:16   #1
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Hvilken tittel er best?

Tjena godtfolk - nå sitter vi i redaksjonsmøte med boken "LCHF for tjejer" som skal oversettes til norsk. Hvilken tittel synes dere funker best?

1)Lavkarbo for damer
2)Lavkarbo for jenter
3)Lavkarbo for henne
4)Lavkarbo for kvinner

Boken er en litt "snill" LCHF-bok, vi kommer nok til å fronte den med lavkarbo siden oppskriftene er ganske Middelhavsorientert.

Input wanted!

mvh Jan
jan@lillemaane.no

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 11:18   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

3 likte jeg best "lavkarbo for henne"

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 11:33   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Lavkarbo for henne!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 11:41   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Jeg merker jeg bare blir skeptisk av kjønnsmerking av en kokebok.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 11:46   #5
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Hvilken tittel er best?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

3 likte jeg best "lavkarbo for henne"

Enig

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:12   #6
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Hvilken tittel er best?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg merker jeg bare blir skeptisk av kjønnsmerking av en kokebok.

Slår meg på denne

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:31   #7
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Hvilken tittel er best?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg merker jeg bare blir skeptisk av kjønnsmerking av en kokebok.

/me too...
Men nå er det et ørlite kvinneoverskudd her til lands, så kvinner er "folk flest"

Så jeg foreslår rett og slett

Lavkarbo for folk flest

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:32   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Men når boka i utgangspunktet heter "LCHF for tjejer" så blir det jo heller ikke rett å kalle den "LCHF for for folk flest"?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:34   #9
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Hvilken tittel er best?

går for 3 jeg

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:39   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Kommer helt ann på hvilken aldersgruppe målgruppen er.. Synes "Lavkarbo for henne" høres veldig damete ut, så det appellerer kanskje ikke mest til de yngste jentene.. "Lavkarbo for jentene" hadde jeg heller gått for, for det appellerer liksom både til de unge og til de litt eldre som vil være unge

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:47   #11
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg merker jeg bare blir skeptisk av kjønnsmerking av en kokebok.

Enig.

Men hvis det må til, så er jeg enig med Nellie:

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kommer helt ann på hvilken aldersgruppe målgruppen er.. Synes "Lavkarbo for henne" høres veldig damete ut, så det appellerer kanskje ikke mest til de yngste jentene.. "Lavkarbo for jentene" hadde jeg heller gått for, for det appellerer liksom både til de unge og til de litt eldre som vil være unge

Hehe, så sant så sant

"For henne" høres jålete og damete ut synes jeg ...

Men hvorfor ikke heller få frem hva som er annerledes med den? At den er for kvinner sier ikke meg så mye, betyr det at LCHF ellers er for menn det da?
Jeg ville heller fått med på forsiden at det er middelhavsmat, f eks.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:50   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Det finnes jo kokebøker dedikert menn, så hvorfor ikke til damer?
Men jeg synes det skal stå "jenter" og ikke "jentene", dvs nr 2.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:52   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Mente det da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:07   #14
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvilken tittel er best?

Helt klart lavkarbo for jenter! det tiltaler meg mest
Passer også best med originaltittelen.

Er vi ikke litt jenter allesammen da, uansett alder?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:20   #15
Kiwi-girl
Juniormedlem
 
Kiwi-girl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lillestrøm
Alder: 36
Innlegg: 12
Kiwi-girl er på en erverdig vei

Sv: Hvilken tittel er best?

Lavkarbo for jenter

Kiwi-girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypevennlig lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 10:50   #16
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Hvilken tittel er best?

Tusen takk for alle innspill - jeg tror det står mellom

Lavkarbo for jentene
eller
Lavkarbo for henne


Boken har mer "middelhavsmat" - derfor mener det svenske forlaget det er en bok for "tjejer". Jeg er litt enig.

Lavkarbo for folk flest er en glimrende tittel - vi har en bok i emming på det.

Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Vi tar mer enn gjerne imot kommentarer, tips, kritikk, ros osv. Ring meg 93009922 (mob) eller send meg en mail.

Beste hilsen Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:27   #17
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken tittel er best?

Lavkarbo for jenter høres mer useriøst ut enn lavkarbo for kvinner. Det siste gir mer troverdighet og tyngde som om det ligger vitenskapelig forskning bak innholdet i boka. Men, hey, hva vet vel jeg om innholdet i boka? Jeg ville aldri lest en bok med ordet jenter, damer eller henne i denne forbindelse.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:23   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Tror ikke det er så mange på type 18-30 år som føler seg som kvinner.. Kvinne appellerer hvertfall overhodet ikke til meg Da er du voksen og moden, liksom

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 15:24   #19
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tror ikke det er så mange på type 18-30 år som føler seg som kvinner.. Kvinne appellerer hvertfall overhodet ikke til meg Da er du voksen og moden, liksom

Glise... jeg er straks 44 år og misliker også "kvinne", det høres så stivt og unaturlig ut, langtfra voksen nok til å være der enda

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 15:30   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Det høres veldig voksent ut..

Jeg står fast på at "jenter" på en måte appellerer til de fleste. Alle fra 18 til 84 vil vel være jenter

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 17:02   #21
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvilken tittel er best?

Lavkarbo for jenter!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 17:08   #22
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken tittel er best?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tror ikke det er så mange på type 18-30 år som føler seg som kvinner.. Kvinne appellerer hvertfall overhodet ikke til meg Da er du voksen og moden, liksom

Ja, jeg vet, men jeg vil lese en bok av en moden person Om jeg var 16 derimot ville det ikke vært like interessant. Men jeg hadde tenkt at det var seriøst i det minste. Ikke bare overfladisk som ukebladkunnskap.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 17:19   #23
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Jeg tenker sånn at langt de fleste som spiser lavkarbo, i alle fall i Norge, er kvinner/jenter.

Så det blir liksom litt unaturlig å kalle en bok "lavkarbo for jenter/kvinner/damer/henne" i den sammenhengen. Hvordan kan man gjette at det betyr middelhavsmat liksom? Er det mer jentete? Kanskje det er det sett fra en manns ståsted, men det er jo meningen at det er kvinner som skal kjøpe boka?

Jeg ville assosiert det mer med en vinkling mot kvinners hormonbilde og utfordringer i så måte hvis jeg hadde sett denne tittelen i bokhandelen. Hadde ikke gjettet at den inneholdt middelhavsmat ...

Men "lavkarbo for jenter" er den mest muntre og lettbeinte tittelen synes jeg, som gir minst assosiasjoner til at det handler om kjønnsbestemte ting (og så ville jeg sterkt anbefale å ha en undertittel som gir mer informasjon om hva den inneholder)


Sist redigert av Huldr : 17-03-11 kl 17:55. Årsak: la til mer
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 17:20   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Ja, jeg vet, men jeg vil lese en bok av en moden person Om jeg var 16 derimot ville det ikke vært like interessant. Men jeg hadde tenkt at det var seriøst i det minste. Ikke bare overfladisk som ukebladkunnskap.

Det er vanskelig når det er sånn en vid målgruppe

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 17:22   #25
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken tittel er best?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er vanskelig når det er sånn en vid målgruppe

Synes det er veldig greit med en litt "munter/uhøytidlig" tittel på en kokebok som skal favne flere aldersgrupper

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
lille måne


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tittel.. Amica Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 8 31-03-05 17:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no