Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Karbohydratinnhold i "ja"mat er jo ganske stor?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-11, 21:42   #1
Jannamor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 9
Jannamor er på en erverdig vei

Karbohydratinnhold i "ja"mat er jo ganske stor?

Lest litt på denne lchf på 3 minutter- står jo hva man kan, skal spise og hva man burde holde seg unna

men feks kål? er jo over 5 kh pr 100 g? det er jo og kjempemasse kh i melk, 1dl hmelk er jo 4,6 kh ?? 50 g vaniljekesam er 4,3 kh!

Nå ligger jeg "høyt" på kh, så det er jo forsåvidt greit nok, men de som ligger på 10-20, hva spiser man da? Og man må jo telle alt for å vite? må man ikke det? alle småsummene blir fort en 20-30 kh for meg om dagen.
Blir det det for dere og?

Litt forfjamset jeg...

Jannamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (ca 50g), moderat fett 50-60%. Utforsker LCHF. liker Lindberg og GR Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 21:45   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: kh innhold i "ja"mat er jo ganske stor?

Allt under 5 karber er min grense. Ikke melk og produkter med sukker/melkesukker/fruktsukker.

Holder meg til rene matvarer. kjøtt,fisk,kylling osv. grønnsaker, gode fettkilder (oljer, smør, rømme, fløte osv)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 21:52   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: kh innhold i "ja"mat er jo ganske stor?

Jeg ligger under 50 karber til dagen, spiser alt jeg har lyst på av grønnsaker + 1 frukt og litt friske bær og jeg bruker meieriprodukter i maten, men drikker ikke melk.
Går helt supert!
I starten veide jeg alt, og brukte www.diett.no jevnlig for og sjekke næringsinnholdet. Nå i dag vet jeg sånn rimelig nøyaktig hvor mye blomkål som er f.eks. 200 gram.
Har du lest nybegynnertråden? Masse gode tips der!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 21:56   #4
Jannamor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 9
Jannamor er på en erverdig vei

Sv: kh innhold i "ja"mat er jo ganske stor?

jadda har lest massemasse Jeg bruker diett.no. Har brukt GR sine sider, men de viser bare kaorier og er ikke nøyaktige nok for meg lengre.

Jannamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (ca 50g), moderat fett 50-60%. Utforsker LCHF. liker Lindberg og GR Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:04   #5
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: kh innhold i "ja"mat er jo ganske stor?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg ligger under 50 karber til dagen, spiser alt jeg har lyst på av grønnsaker + 1 frukt og litt friske bær og jeg bruker meieriprodukter i maten, men drikker ikke melk.
Går helt supert!
I starten veide jeg alt, og brukte www.diett.no jevnlig for og sjekke næringsinnholdet. Nå i dag vet jeg sånn rimelig nøyaktig hvor mye blomkål som er f.eks. 200 gram.
Har du lest nybegynnertråden? Masse gode tips der!

Jeg lurer på hva du mener med "går helt supert"... Har du gått ned mye, evt på hvor lang tid? Du skjønner, jeg lever ketogent (om man kan si det...) og går jo ned i vekt. Men jeg tenker: Om jeg kan gå ned like mye uten å være så streng med disse kh, så hadde jo det vært kjekt... skjønner?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:18   #6
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: kh innhold i "ja"mat er jo ganske stor?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg lurer på hva du mener med "går helt supert"... Har du gått ned mye, evt på hvor lang tid? Du skjønner, jeg lever ketogent (om man kan si det...) og går jo ned i vekt. Men jeg tenker: Om jeg kan gå ned like mye uten å være så streng med disse kh, så hadde jo det vært kjekt... skjønner?

Ingen kan svare på om det funker for deg, selv om det funker for andre. Du må nesten bare prøve deg fram. Jeg har ligget lavt på karbene og gått ned, en kompis ligger betraktelig høyere, men under 72 gr., og raser ned. Øk litt og litt, og se om/når vekten stopper...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:20   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydratinnhold i "ja"mat er jo ganske stor?

Jeg lever lavkarbo fordi jeg har flere autoimmune sykdommer blant annet diabetes 1.
Vekten min har alltid vært lav. Lavkarbo førte meg en stund lavere, var nede i 46,5 kilo, før kroppen min ble enig med seg selv om at det er bedre og ligge på rett rundt 48.
Det jeg mente med at det funker supert, er at jeg aldri føler jeg må spise noe eller la være noe. Jeg koser meg med og både lage maten og spise den. Og siden dette for meg er en livstil er det viktig at jeg trives med det og har det helt supert.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:24   #8
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbohydratinnhold i "ja"mat er jo ganske stor?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg lever lavkarbo fordi jeg har flere autoimmune sykdommer blant annet diabetes 1.
Vekten min har alltid vært lav. Lavkarbo førte meg en stund lavere, var nede i 46,5 kilo, før kroppen min ble enig med seg selv om at det er bedre og ligge på rett rundt 48.
Det jeg mente med at det funker supert, er at jeg aldri føler jeg må spise noe eller la være noe. Jeg koser meg med og både lage maten og spise den. Og siden dette for meg er en livstil er det viktig at jeg trives med det og har det helt supert.

ok, takk for svaret. Ja da funker det helt supert for deg ja hører jeg

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:26   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydratinnhold i "ja"mat er jo ganske stor?

Opprinnelig lagt inn av Jannamor, her.

Lest litt på denne lchf på 3 minutter- står jo hva man kan, skal spise og hva man burde holde seg unna

men feks kål? er jo over 5 kh pr 100 g? det er jo og kjempemasse kh i melk, 1dl hmelk er jo 4,6 kh ?? 50 g vaniljekesam er 4,3 kh!

Nå ligger jeg "høyt" på kh, så det er jo forsåvidt greit nok, men de som ligger på 10-20, hva spiser man da? Og man må jo telle alt for å vite? må man ikke det? alle småsummene blir fort en 20-30 kh for meg om dagen.
Blir det det for dere og?

Litt forfjamset jeg...

Kål spises en sjelden gang, melk aldri (fløte!), og vaniljekesam?? Her går det i fet creme fraiche med kunstig søtning og vaniljepulver (ordentlig vanilje!) om nødvendig Finnes mange alternativer til de tre du ramser opp.

Ellers som Gerd sier - ren mat - rene råvarer - blander selv med krydder mm om jeg ønsker smak

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:27   #10
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: kh innhold i "ja"mat er jo ganske stor?

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Ingen kan svare på om det funker for deg, selv om det funker for andre. Du må nesten bare prøve deg fram. Jeg har ligget lavt på karbene og gått ned, en kompis ligger betraktelig høyere, men under 72 gr., og raser ned. Øk litt og litt, og se om/når vekten stopper...

ja, får vel prøve meg litt fram etterhvert...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Regne ut karbohydratinnhold tulla78 Spørsmål og svar 4 03-08-11 12:10
Oi, han var stor, han hadde stor mage! Dolly Generell diskusjon 13 29-06-11 16:17
Karbohydratinnhold i JBK? AneAne Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 15-05-11 15:10
Selleri, karbohydratinnhold? manesh Lavkarbo generelt 3 12-02-08 20:37
Måle karbohydratinnhold Atalanta Lavkarbo generelt 1 07-01-07 00:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no