Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-11, 17:37   #1
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre

Hei, jeg har gått på LCHF eller ketolyseinspirert lavkarbo i snart 9 mnd. Har tatt av 18 kilo, men siste mnd gått veldig sakte ned.
Har 16-18 kilo igjen.
Jeg har ikke endret noe særlig på kostholdet, men nå går det trått altså....siste ukene har jeg ikke gått noe særlig ned, og denne uka opp 200gram. Blir jo litt lei av å stå stille når jeg har så langt igjen. Jeg har også vært superflink i barnedåp, bursdag og besøk. INGEN kake, ikke sukker, og holdt meg helt til lavkarbo. Har også vært litt sulten i det siste, men prøvd å ikke spise mer fordet. har lagt meg sulten noen kvelder. Har tenkt på det med salt osv, men føler ikke jeg overdriver. Er dette et sånt platå, noen med erfaring i forhold til hvor lenge man blir stående slik?

Eksempekmeny:
Frokost: Bacomomelett
Lunsj: Halv avokado, spekeskinke og ost.
Middag: Laks og agurk, rømme.

Jeg trives ellers helt supert på lavkarbo, og det gjør livet mitt gladere og lettere.

Ps: Hvordan får dere sånn vektteller inn på profilen? Sånn som viser hvor mye dere har gått ned osv?

Ha en fortreffelig kveld

Iza

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 17:47   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Det første jeg tenker på er om du ikke har hatt utskeielser i det hele tatt. Kroppen er rar og kan nemlig gå i sparemodus hvis du har vært for flink til å holde deg til lavkarbo mens du slanker deg. Skaldeman snakker om sommer og vinter. Om sommeren spiste mennesket frukt, bær og slikt som de fant (for å feite seg opp blant annet) og på vinteren var det lite karbohydrater å finne. Så hvis vinteren varer for lenge, så er det lurt av kroppen å begynne å spare for å overleve lengst mulig. Jeg hadde null utskeielser og etter ca 6 måneder så kom det ett platå. Jeg veier meg hver dag og plutselig ser man ett knekk på grafen og så er den nesten flat.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 17:50   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Jeg tenker også oppkarbingsdag. Ta en dag der det er lov med alt. Uten å gå helt i bånn. (Ikke en hel bløtekake på styrten liksom)

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 17:57   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Jeg synes ikke du skal legge deg sulten, hvis kroppen sier fra at den trenger mere mat så er det en grunn for. Vi har alle perioder hvor kroppen trenger mer brennstoff, prøv med ett ekstra måltid på kvelden.
Selv synes jeg du spiser litt lite, kanskje få inn litt mer grønt.

Endel støter gjerne på partystoppere, altså dette kan være produkt som har funket som bare rakkeren før, men som nå fører til at kroppen ikke vil. Jeg opplevde vel igrunn det med meieriprodukt, måtte gå drastisk ned på fløten for å si det sånn.

Ønsker deg masse lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 18:09   #5
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Tusen takk for raske svar. Jeg spiste en del karber i jula, altså, og gikk opp 4 kilo. Så nå er jeg tilbake der jeg var før julen. Er lenge siden jeg har veid veldig mye mindre enn nå...Kanskje 5 år siden. Jeg spiser nok, tror jeg. Når det nevnes meieriprodukter, så kan det tenkes at jeg spiser for mye ost, for det spiser jeg en del av......
Skal prøve å ikke frotse i ost denne uka, og se hvordan det går...Litt mer grønt er nok også lurt, men er litt redd for å spise for mye karber, jeg da...Går ut av ketose hvis jeg spiser mer enn 30 g karbo om dagen. Ligger kanskje på ca 20 om dagen. Er i ketose...og det er herlig, men merkelig at jeg ikke går ned nå...Har opplevd det før, men det var før mensen, og skal ikke ha det nå!
Jeg prøver mindre ost, og litt mer grønt, også kommer jeg tilbake med oppdatering....hvis jeg begynner å gå ned igjen er jo det supert Trenger ikke være så mye....bare jeg kommer under det tallet på vekta nå Litt smålei det nummeret..hehe...

Takk igjen for at dere tok dere tid!

Iza er fortsatt ved god mot

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 18:34   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Men du skal spise relativt mye grønt for å komme opp i mange karbs så om du øker med 100 gram av noe så er du fremdeles ett godt stykke unna 30 gram

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 18:59   #7
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Opprinnelig lagt inn av Iza, her.

Ps: Hvordan får dere sånn vektteller inn på profilen? Sånn som viser hvor mye dere har gått ned osv?

Ha en fortreffelig kveld

Iza

Klikk på noens teller og du får opp en side der du kan lage deg din egen teller Eller du kan klikke denne linken http://www.tickerfactory.com/ezticke...r_designer.php

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 19:32   #8
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Legger ved noen kloke ord fra en lege - til oppmuntring
Hele spørsmålet og svar her. Gratulerer med flott nedgang så langt

Sitat:

Så flott at du har fått til en slik svær vektnedgang ved hjelp av korrekt kostomlegging !
Det viktigste du kan gjøre nå, er å holde på disse omleggingene over tid, slik at det blir en livsstil.

Videre er det slik at når man har gått ned betydelig i vekt, slik du har gjort, og så flater vekttapet ut og vekten stabiliserer seg, så har man virkelig "skutt gullfuglen".
Da har du nemlig oppnådd det som kalles en "platåvekt", dvs at du beholder en ny og lavere kroppsvekt over tid.
Mange blir da frustrerte, fordi det har mål om en enda lavere kroppsvekt.

Men her er fakta:
Det å oppnå en slik platåvekt som du nå har gjort, og NB BEHOLDE denne over tid, jo lenger jo bedre, er ditt beste våpen og virkemiddel mot å gå opp i vekt igjen !
Du vet jo selvfølgelig at det ikke er det å gå ned i vekt som er den største utfordringen, men det er det å unngå å gå opp igjen som er det vanskeligste, og som kun fåtallet av alle slankere får til, faktisk bare en ca 5%; !
Og der kommer platåvekten inn:
Jo lenger du tillater deg (og klarer) å ligge på den nye stabile nyvekten din nå, jo mindre er sjansen for at du øker i vekt igjen ! Og jo lettere blir det senere å gå videre ned.

Du skal derfor nå la deg selv ligge på denne vekten 93,5 over så lang tid som mulig. Gjerne både et halvt og et helt år. Gjør du det, har du virkelig lagt det best mulige fundament og forsikring mot å gå opp i vekt igjen. Du har resten av livet på deg, for å gå videre ned i vekt vet du, og du vil jo ha langvarige permanente resultater, og ikke bare jo-jo slanking, og da skal du bruke denne platåvekten du nå har oppnådd, for alt den er verd !

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 19:41   #9
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Fantastisk svar Tusen millioner takk. Så sant, så sant. Er jo akkurat det jeg vil. Jeg har god tid. Skal ikke bare inn i bikinien i sommer og så opp igjen. Jeg skal leve sånn. Dette gjode godt i hodet mitt....

Jeg VISSTE det! Å skrive her gjorde virkelig at jeg fikk en ekstra gnist nå

Hilsen fornøyd og glad

Iza

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:25   #10
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Hei igjen.
For de som er interessert, her kommer en oppdatering. Råd er fulgt: Jeg har spist mer grønt, og jeg har også spist mer fett, faktisk. Droppet et mellommåltid i stedet og spist mer til lunsj og middag.
Resultat etter lang tids stillstand: NED 0,5 kilo på en dag
Joho! Superglad. Skal fortsete å teste ut og skriver ned det jeg spiser....

Takk igjen for råd og støtte. Det gjorde at jeg unngikk en diger sprekk, men istedet er på vei nedover igjen.

Happy-Iza

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:58   #11
metta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3
metta er på en erverdig vei

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Du har vært super flink=0) Tenk over å ha klart å gå ned så mye og ha nådd samme vekt som før jul alt=0) Det er frustrerende med stillestående vekt. Men mist ikke motet og masse masse lykke til videre.

metta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 15:25   #12
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Opprinnelig lagt inn av Iza, her.

Hei igjen.
For de som er interessert, her kommer en oppdatering. Råd er fulgt: Jeg har spist mer grønt, og jeg har også spist mer fett, faktisk. Droppet et mellommåltid i stedet og spist mer til lunsj og middag.
Resultat etter lang tids stillstand: NED 0,5 kilo på en dag
Joho! Superglad. Skal fortsete å teste ut og skriver ned det jeg spiser....

Takk igjen for råd og støtte. Det gjorde at jeg unngikk en diger sprekk, men istedet er på vei nedover igjen.

Happy-Iza


Så bra! Hvor lenge hadde du stillstand, forresten?

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 16:07   #13
Klådia
Juniormedlem
 
Klådia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 41
Klådia er på en erverdig vei

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre:)

Her er en link med bra forklaring til hvordan man får ticker

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

Lykke til videre forresten

__________________


Klådia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:19   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre

Hei
Jeg har IKKE nilest alle svarene.Men det kan være et simpelt (og plagsomt) platå, se det ann litt til og nyt alle fordelene av ketogent kosthold.
Du KAN legge inn kosten din i en nett-kalkulator og sjekke kaloriinnholdet. Ca 21 kalorier (Kcal) pr kilo kroppsvekt er passe og se om du spiser for mye. Gjør du det, skal du redusere matmengden og ikke fettinnholdet i kosten.
Litt mer mosjon kan også lønse problemet.
Spiser du for lite varierte grønnsaker og balndet salat, da bør det endres.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 07:15   #15
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Trenger oppmuntring, og da er dere de beste i verden å spørre

Jeg tror jeg skjønner hvordan det føles. Jeg har også vært "veldig flink", synes jeg, og har holdt meg unna alt som ligner sukkererstatninger, Pepsi Max, Atkinsbarer osv osv, men likevel... startet 3.januar på 73 kilo og har vært nede i 68,6, men idag var det igjen 70*sukk* Samtidig har jeg jo gått ned 3 kg, så det er ingen krise "whatsoever", men det er utfordrende kjenner jeg. Jeg var så ivrig i starten av jeg glemte å bruke målebånd, for det hadde gitt meg en bedre indikasjon enn vekta gjør, og det er ingen tvil om at klærne har blitt er romslige. Kjøpte meg forresten ny vekt for 3 uker siden. Den lever sitt eget liv, ser jeg, for den endrer seg for hver gang jeg trår oppå. Av alle ting kan jeg veie meg når jeg står opp, og 5 min etter, når jeg har vært på toalettet og har dusjet, så øker vekten med inntil 400 gram. Fascinerende greier.

Jeg ser at du, Torkil, peker på at dette kan være tegn på et litt kjedelig platå, så det skal jeg faktisk slå meg til ro med denne uken I tillegg har jeg trent, med joggeturer (30+50 minutter) og stepmaskin(15 min) i tillegg til styrketrening, så jeg legger det også inn i regnskapet. Så håper jeg så inderlig at vekten står meg bi og synker i tråd med innsatsen. Jeg skal forsøke å redusere matinntaket noe, uten å redusere fettmengden. Krysser fingrene!! Og lykke til, alle dere andre også som nå kjenner at det går litt i motbakke!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon GKS Ketolysekuren 25 02-03-09 22:12
Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring Lindabtn Generell diskusjon 24 05-08-08 15:49
Det beste i verden MHM Fysisk og mental helse 5 09-06-05 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no