Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

En shot med olivenolje?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-09, 21:22   #1
Tagimpo
Medlem
 
Tagimpo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 55
Tagimpo er på en erverdig vei

En shot med olivenolje?

Flere som har hørt eller gjør dette?

Jeg så på en tråd en plass her inne at det gikk ann å ta en stor shot med olivenolje, så slapp mann å tenke mer på fett hele dagen for å forbrenne fett?

__________________
Ticker blir oppdatert hver mandag



Tagimpo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 22:00   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En shot med Olivenolje?

Noen gjør det. Men hvis du har en fettkilde til hvert måltid så skal det ikke være nødvendig med så mye utover det. Velg alltid den fete varianten av ting. Nakkekoteletter framfor skinkebiff, entrecote framfor flatbiff osv og stek alt i smør.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 22:04   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: En shot med Olivenolje?

om du virkelig vil være rask om morgenen, så kan du ta en shot og vente med mat til lunsj... kommer litt an på vaner og forbrenning, men funker for meg. Må spise mer senere på dagen da.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 22:04   #4
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 44
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: En shot med Olivenolje?

Pjuk, det høres slimete ut! Det eneste jeg noen gang har shottet er Galiano eller Tyrkisk - men den tid er forbi!

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 22:22   #5
Alexy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 7
Alexy er på en erverdig vei

Sv: En shot med Olivenolje?

Jeg har gjort det noen ganger, men det er grusomt! Den smaken og den konsistensen.. blæ! Nei, da synes jeg det er bedre å ha oljedressing på salaten min.

Alexy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 22:28   #6
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En shot med Olivenolje?

At en shot med olje skal hjelpe vektnedgangen er en myte. Hvis du ikke liker annen mat som inneholder fett kan du selvfølgelig gjøre det. Kroppen trenger heller ikke "starte fettforbrenningen" om morgenen, den foregår hele døgnet uansett hva du putter i deg. Men når du ikke spiser karbohydrater er fett den viktigste energikilden.

Det viktigste du bør tenke på som skal ned en del er å finne noe som du kan leve lenge med. Du bør lære deg mest mulig variert LCHF-mat slik at du ikke blir matlei før du er i mål. Prøv å finne en oppskrift på lavkarbobrød som du liker.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 00:44   #7
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: En shot med Olivenolje?

Hvor står det her inne om det her? Kan bare ikke huske å ha sett det

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 10:15   #8
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: En shot med olivenolje?

Jeg legger meg ikke borti om en shot olivenolje er bra eller ikke, for det vet jeg ingenting om, men om du nå vil, vil jeg anbefale å dra på en god olivenoljeforretning, f.eks. Olivier & Co, og kjøpe olje der. Der får man prøvesmake oljene også, og da vil du virkelig oppdage hvor forskjellig olje kan være. Jeg har noen hjemme jeg uten problemer kan spise med skje! De koster litt, men slike oljer bruker man ikke i mengder heller...

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 10:28   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Levita, her.

men slike oljer bruker man ikke i mengder heller...

Tja, det kan jo forsinne ganske fort om man kjører shotter hver dag..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 10:53   #10
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

Jeg tror ikke jeg hadde orket å "shot'e" olivenolje ... *grøss* Men jeg sper gjerne på med enten MCT-olje (som er smakløs), UDOs Choice eller cocosa i kaffen (min favoritt!).
Men som de andre sier her - steker man maten i ekte smør og velger de feteste variantene av kjøtt, så burde man være berget gjennom dagen.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 13:30   #11
HoningMelon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Bryne
Alder: 36
Innlegg: 17
HoningMelon er på en erverdig vei

Sv: En shot med olivenolje?

Høres logisk ut men ikke så særlig fristende..hehe..

HoningMelon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 14:19   #12
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: En shot med olivenolje?

jaja, jeg synes fett er godt jeg... har alltid det. Tran, olivenolje, smør. Men kaldpresset rapsolje som smaker eng og høysåte, det blir for mye ;-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 20:24   #13
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien
Unhappy

Sv: En shot med olivenolje?

jada... en shoot med extra virgin oil - hver eneste dag, det gjør jeg.... gruer meg til hver gang. det er det grusomste jeg vet om - å det er til og med ganger jeg shooter 2! men Du må ha noe å skylle det ned med, det samme gjelder egentlig cocosa - blir kvalm bare jeg tenker på det... men jeg er sikker på at det opprettholder Fettmengden i løpet av dagen, at den ligger på 75% + av dagens inntak, å at jeg derfor gjør ting riktig mht Ketolyse - konsekvensen er jo Fettdiare... men men... hva jeg ikke gjør for å fortsette vektnedgangen.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 20:49   #14
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: En shot med olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av martine, her.

konsekvensen er jo Fettdiare... men men... hva jeg ikke gjør for å fortsette vektnedgangen.

Hvis du får fettdiare så spiser du for mye fett... Tror fint du kan kutte ut de glassene med olje.

  Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 23:20   #15
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

shotte oliven olje *blæh* hver sin smak

jeg digger meierismør, og har problemer å kutte ned nå som jeg ikke kan være i ketose.. og det er vanskelig..

fettdiare er heller ikke behagelig

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 13:17   #16
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien
Smile

Sv: En shot med olivenolje?

hehe.... Fettd. har forekommet 2 - 3 ganger ikke mer. jeg har erkjent at jeg er veldig flink på karbs og proteiner, men trenger mer fett - hvertfall de dagene man er veldig på farten, å mest av alt ønsker at Lavkarbo også fantes som fastfood. da er denne/disse shootene med olje kjempegreie å ta om morgenen, så trenger ikke fokuset være like markant ift fettkilder.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 16:12   #17
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

skjønner

jeg pleier å skjære skiver med meierismør å ha på lavkarbobrød

eller spise myyyye meierismør sammen med egg

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 18:37   #18
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: En shot med olivenolje?

Hvor mye er en shot med olje? :P

Bruker dere vanlig snaps eller shotglass kanskje?

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 19:13   #19
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: En shot med olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Hvor mye er en shot med olje? :P

Bruker dere vanlig snaps eller shotglass kanskje?

mamma har sånne små glass som hun serverer en liten apertiff i.. sikkert maks 2-3cl ... men det hender jeg tar frem shooteglassene fyller på med oljen, holder for nesen, har cola zeroen klar ved siden av... å later som jeg er på et sent nach å shooter løs...

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 23:44   #20
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: En shot med olivenolje?

Olivenolje, nei. Men Udo's har jeg begynt å ta en god klunk av morgen og kveld. I begynnelsen ante jeg virkelig ikke hvordan jeg skulle holde ut, men jaggu blir man tøffere i trynet etter hvert.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 07:30   #21
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Levita, her.

Jeg legger meg ikke borti om en shot olivenolje er bra eller ikke, for det vet jeg ingenting om, men om du nå vil, vil jeg anbefale å dra på en god olivenoljeforretning, f.eks. Olivier & Co, og kjøpe olje der. Der får man prøvesmake oljene også, og da vil du virkelig oppdage hvor forskjellig olje kan være. Jeg har noen hjemme jeg uten problemer kan spise med skje! De koster litt, men slike oljer bruker man ikke i mengder heller...

Så enig
Bruker å kjøpe olivenolje hos "Guttene på Haugen" De har godt utvalg i mange nydelige oljer (samt selvfølgelig masse annet snadder)

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 00:01   #22
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: En shot med olivenolje?

Første shot olje i dag! Fy faen, fyyyy faen det verste jeg har smakt :P

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 00:11   #23
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

Nå vet ikke jeg hva slags olje du prøvde...men du må et stykke opp i pris for å finne en olje som er god nok synes jeg...iaf over 150 kr .
Da kan du få disse grønne, fruktige olivenoljene som smaker litt av sitrus og grønne epler nesten og er nydelige

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 10:21   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Nå vet ikke jeg hva slags olje du prøvde...men du må et stykke opp i pris for å finne en olje som er god nok synes jeg...iaf over 150 kr .
Da kan du få disse grønne, fruktige olivenoljene som smaker litt av sitrus og grønne epler nesten og er nydelige

Min smaker sitron, pepper og gress, og kostet en god del ja Men hadde nok ikke orket å shotte uansett... Selv om jeg kanskje burde? Men hadde forøvrig ikke trodd jeg skulle orke å smake på olivenolje heller, men så var jeg på oljesmaking på oliviers&co og det var kjempeartig! Der jeg endte opp med den olja

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 02:47   #25
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: En shot med olivenolje?

Hakk løk og paprika i små biter, og legg dem i en ildfast form. Legg over en kvart teskje knust chili om du vil. Andre krydder kan sikkert benyttes etter smak. Hell over GODT med olje, og la den koke på ca 100 grader i stekeovnen i ca en time. Sett i kjøleskap.

Denne oljen kan fint spises med teskje, smaker ikke olje, men av alt som er i den.

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Steking, ovnsbaking, koking osv ... når smør og når olivenolje? celma Spørsmål og svar 4 16-06-09 17:31
Olivenolje? Livsglede Ketolysekuren 4 18-03-08 21:52
Olivenolje manikken Spørsmål og svar 4 13-07-06 17:11
Urter i olivenolje Nille Annen mat 6 22-12-05 23:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no