Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Beklager detaljene men er det vanlig med grønn/grå avføring?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 23:07   #1
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Beklager detaljene men er det vanlig med grønn/grå avføring?

Har gått på kuren en liten uke nå. Har gått veldig bra for det meste. Men som tittelen på innlegget lyder så lurer jeg altså litt på det. Har ikke vondt i magen eller anderledes avføring bortsett fra den pussige fargen

Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 23:17   #2
Grandis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Enebakk
Alder: 48
Innlegg: 5
Grandis er på en erverdig vei
Talking

Sv: Beklager detaljene men er det vanlig med grønn/grå avføring?

Jeg har hvertfall kjempeurolig mage, buldrer å bråker hele tiden, men nå har jeg netopp begynnt da

__________________
Grandis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: karbokutt Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 00:55   #3
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Beklager detaljene men er det vanlig med grønn/grå avføring?

Må nok regne med litt forskjellig tror jeg

Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:57   #4
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Beklager detaljene men er det vanlig med grønn/grå avføring?

Grønn eller grå avføring har jeg ikke vært borti før, men det er absolutt ikke uvanlig at avføringen endrer seg når man går over til dette kostholdet. Jeg levde stort sett på karbohydrater før, noe som førte til at avføringen min ikke var spesielt mye å skryte av. Har blitt mye bedre nå som kroppen får i seg helt andre ting.... men du må nok regne med en liten overgangsfase mens kroppen omstiller seg

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:57   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Beklager detaljene men er det vanlig med grønn/grå avføring?

Vil tro du spiser mye mer fett nå enn tidligere? Og kanskje også mer grønnsaker?
Så om fargen på bommelommen forandrer seg er det helt naturlig

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:06   #6
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Beklager detaljene men er det vanlig med grønn/grå avføring?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Vil tro du spiser mye mer fett nå enn tidligere? Og kanskje også mer grønnsaker?
Så om fargen på bommelommen forandrer seg er det helt naturlig

Ja det er nok grunnen

Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:29   #7
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Beklager detaljene men er det vanlig med grønn/grå avføring?

Grønn kan tyde på at du har en del bakterier i magen som dør.
Går du mer på do nå enn før eller er den løsere? (oftere...)

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 12:44   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Beklager detaljene men er det vanlig med grønn/grå avføring?

Grønn
Grønn mat som spinat kan sette farge. Det kan også tyde på en irritert tykktarm eller endret bakterieflora. Er avføringen grønn og løs samtidig som du har feber og magesmerter, bør du kontakte lege. Husk også at antibiotikakurer kan forstyrre balansen med tarmbakteriene, så drikk melkeprodukter med god bakteriekultur etter en slik kur.


Grå står det ingenting om, men det står om hvit og svart.

Hvit
En hvit leirefarget avføring kan være et tegn på mangel på galle i avføringen, som i sin tur kan være et resultat av en stopp i gallepassasjen. Dette kan gi gulsott. Hvit avføring kan også være symptom på andre problemer så kontakt lege.


Svart
Spiser du jerntabletter eller mat med høyt jerninnhold kan dette farge avføringen svart. Til og med rødvin kan gi mørk, nesten svart avføring. Det kan også tyde på blødninger høyt opp i tarmsystemet, så kontakt lege om det er vedvarende.


[Kilde]

En annen link her:
Maten du spiser vil typisk bruke tre dager på reisen fra munnen til toalettskåla. Dersom den bruker kortere tid, vil dette ofte gi en grønnlig avføring. Dette kan skyldes irritert tykktarm eller stress - og er som regel ufarlig.

Fargeendringer kan imidlertid også være at varselsignal på at noe er galt. Dersom avføringen er svart, kan det være et tegn på blødninger i mage-tarmkanalen. Lysere avføringen og blodig avføring kan være symptomer på alvorlige helsekomplikasjoner, som leversykdom og kreft. Kontakt lege dersom du merker slike endringer.


Og denne (bærer sterkt preg av automatisk oversettelse):
Galle reiser gjennom gallen kanalene (og galleblæren) og inn i tarmen. Som bilirubin reiser gjennom tarmen, noe av den gjennomgår videre kjemiske endringer, og noen av disse endringene kan ha en effekt på fargen på krakk. Disse endringene er i hovedsak avhengig av hastigheten som den intestinal innholdet travers tarmen.

Dersom tarm innholdet reise med normal hastighet, avføring er lys til mørk brun. Dersom tarm innholdet reise raskere, kjemiske endringer i bilirubin – og / eller mangel på dem – kan snu avføring grønne. Dette er ikke i seg selv et viktig fargeendring. Hvis det ikke bilirubin (selv) i avføring, krakken er en grå, leire-lignende farge, en viktig endring i farge siden det antyder at flyten av galle til tarmen er blokkert. De vanligste årsakene til blokkering er svulster av galle kanaler eller pancreas.



Så jeg ville tatt meg en tur til legen for å være sikker hvis jeg var deg. Heller en tur for mye enn en tur for lite.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 14:45   #9
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Beklager detaljene men er det vanlig med grønn/grå avføring?

Takk for informasjonen-googlet meg frem til den siden jeg og
Men jeg har nå funnet ut at det rett og slett er en naturlig forandring siden jeg har skiftet kosthold så radikalt. Jeg har ikke hverken løs avføring eller annet ubehag. Bare sånn for å gå enda mer i detalj så er nok ikke avføringen grønn heller,det er bare jeg som har vært vant til å ha farge litt mer på brun/rødsiden av skalaen så derfor virket det nå grønt. Ellers takk for hjelpen jenter

Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hard avføring? Mt2t Fysisk og mental helse 37 12-10-11 21:23
Avføring bubbletopp Fysisk og mental helse 50 17-03-11 23:12
Avføring - nok en gang journey Fysisk og mental helse 2 03-03-09 14:06
Beklager men vekta betyr noe. Bamseline Lavkarbo generelt 16 15-03-05 20:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no