Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vi som starter i mai -14!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-14, 17:42   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av mailen, her.

Har dere tenkt på noe helgekos? Jeg skal kjøpe bacongull og vurderer å bake kanelkake med ostekrem fra Lavkarbogjortenkelt. Den ser så god ut.

De første 3 ukene bør man holde seg unna erstatningsprodukter så langt som mulig. Ellers kan vektnedgangen stoppe før den har kommet i gang. Og en del av omlegginginga er å bryte koblingen mellom mat/godteri og kos...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 20:52   #27
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Trodde jeg hadde høy toleranse for fett.. Men Hexeberg sin rømmegrøt, med to bokser seterrømme og fløte, servert med smørøye ble litt vel heftig for meg idag. Kom rett i retur

Tror jeg dropper grøt på ei stund!

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 23:12   #28
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De første 3 ukene bør man holde seg unna erstatningsprodukter så langt som mulig. Ellers kan vektnedgangen stoppe før den har kommet i gang. Og en del av omlegginginga er å bryte koblingen mellom mat/godteri og kos...

Hver har sin måte å gjøre ting på. Min erfaring på ketolyse er at sukkersuget gir seg etterhvert som ukene går slik at man naturlig holder seg unna erstatningsprodukter etterhvert.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 23:14   #29
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Trodde jeg hadde høy toleranse for fett.. Men Hexeberg sin rømmegrøt, med to bokser seterrømme og fløte, servert med smørøye ble litt vel heftig for meg idag. Kom rett i retur

Tror jeg dropper grøt på ei stund!

Jeg har aldri vurdert å forsøke den rømmegrøten der. Haha. Greit med fett, men fett på fett på fett. Urk.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 11:56   #30
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Noen som vet om det er OK å bruke litt aromat på maten under ketolyse? Jeg er hekta.

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 12:34   #31
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Trodde jeg hadde høy toleranse for fett.. Men Hexeberg sin rømmegrøt, med to bokser seterrømme og fløte, servert med smørøye ble litt vel heftig for meg idag. Kom rett i retur

Tror jeg dropper grøt på ei stund!

Du spiste ikke hele porsjonen vel? I mengde ville jeg si det var 6 porsjoner om det var 6dl rømme og 3dl fløte..

Trikset med rømmegrøt er å spise en liten porjson, gjerne bruke en del vann i oppskriften OG spise den med eggerøre og spekemat, slik man skal spise rømmegrøt. Alene inneholder den for lite protein og ekstremt med energi. Og som du sier, en del klarer ikke å spise så mye fett, for det blir jo mye mere fett en vi vanligligvis spiser på ketogen kost.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 21:23   #32
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hei!
Jeg hiver meg med her. Jeg har vært passivt medlem lenge. Og har hatt et kosthold med mye karb og går opp i vekt. Har mistet de først vann kiloene. Jeg startet nedtrappinen for en uke siden og har spist lavkarbo de tre siste dagene. Skal ned fra 89 til 69.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 21:40   #33
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hei Hubba Bubba! Er fint å se at flere slenger seg med. Håper vi kan bli en gjeng som følger hverandre framover.

Har dere lyst å presentere dere da? Jeg er 35 år gammel, bor i Finnmark med mine to gutter på 8 og 13 år. Jobber med økonomi og trives med det. Liker å strikke, se tv-serier, lese krim, være sosial, dra på turer både sommer og vinter osv.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:00   #34
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Nå begynner vi å bli mange. Det er jo kjempe bra! Ekstra motivasjon å ha noen å følge

Jeg er 31 år og bor i Akershus med sønnen min på 4 år. Jobber som spesialsykepleier på sykehus noe som er både spennende og givende. Syns jeg har lite fritid, men går mest med til trening og venner bortsett fra sønnen min

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:05   #35
Taklampe
Medlem
 
Taklampe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 133
Taklampe er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hvor i Finnmark bor du, Mailen?

__________________




Bloggen min
Taklampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:06   #36
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Taklampe, her.

Hvor i Finnmark bor du, Mailen?

Se pm.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 23:59   #37
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av mailen, her.

Jeg har aldri vurdert å forsøke den rømmegrøten der. Haha. Greit med fett, men fett på fett på fett. Urk.

Men hadde sååå lyst på grøt.. Blir med den ene gangen ja

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 00:05   #38
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Du spiste ikke hele porsjonen vel? I mengde ville jeg si det var 6 porsjoner om det var 6dl rømme og 3dl fløte..

Trikset med rømmegrøt er å spise en liten porjson, gjerne bruke en del vann i oppskriften OG spise den med eggerøre og spekemat, slik man skal spise rømmegrøt. Alene inneholder den for lite protein og ekstremt med energi. Og som du sier, en del klarer ikke å spise så mye fett, for det blir jo mye mere fett en vi vanligligvis spiser på ketogen kost.

Jo jeg gjorde det, eller forsøkte.. var veldig sulten, hadde ikke spist siden frokost.. Det er ikke en standard middag, men var litt sugen på noe søtt (brukte sukrin til søtning) og forbinder grøt med søtt. Hadde tenkt litt mer grønt til kvelds. Men men da er det testet, og dere andre er herved advart!

Spekemat hadde jeg ikke desverre. Men eggerøre, den var ny, det har jeg aldri hørt om til rømmegrøt. Lokal spesialitet?

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 00:13   #39
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av mailen, her.


Har dere lyst å presentere dere da? Jeg er 35 år gammel, bor i Finnmark med mine to gutter på 8 og 13 år. Jobber med økonomi og trives med det. Liker å strikke, se tv-serier, lese krim, være sosial, dra på turer både sommer og vinter osv.

Heia
Jeg er 31, nybakt mamma og flyttet til Finnmark, fra Tromsø, for 1 år siden. Nyutdannet og nyansatt er jeg også, så gleder meg til å komme tilbake jobb etter permisjonen. Før likte jeg å lese, reise, være ute i skog og mark eller på tur med min samboer på 7'nde året. Men alt det står visst på vent for tiden..

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 10:23   #40
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Kan jeg slenge meg med? Jeg startet egentlig i april, men den tråden er det visst ikke liv i lenger.
Jeg startet i høst, men hadde et lengre opphold pga sykdom i familien.
startet på ny i mars/ april med moderat lavkarbo, men fant ut at jeg et avhengig av strenge regler, så derforstartet jeg med atkins induksjon 28.04.14. Denne helga har også vært full av bursdager og jeg har ikke vært streng mot meg selv.. *sukk*

Jeg bor på vestlandet, har tre barn og mann Jeg prøver å få trent styrke 3 ganger pr uke og idag startet jeg med 30 days shred igjen. HARDT !!

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 13:22   #41
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hei
Jeg er 41 år og fra Bergen. Er lærer og har to barn. Jeg liker strikking, da enkel strikking, trening og turgåing, har hund og leser aviser ukeblader og bøker.

Håper dette er stedet å dele opp og nedturer på vei nedover på vekten og oppover på helsen.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 15:08   #42
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hei! Håper vi kan følge hverandre her ja!

Litt om meg. Jeg er 26 år, fra Bergen og jobber innen media. Jeg har samboer og er veldig glad i bylivet - litt for glad i det kanskje, så alkoholen kommer til å bli min største utfordring! Hehe. Men jeg er ikke klar for å gi den helt opp, men har gitt meg selv lov til å drikke tørr hvitvin på lørdagene.

I går ble det syv glass, men jeg er stolt over en ting. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å IKKE RØRE sjokoladen og chipsen som stod på bordet. Det klarte jeg!!! Hadde en Atkins-bar i vesken som jeg snek meg til å spise litt av.

VINANBEFALING: Arrogant Frog - nesten helt uten sukker!

Veiedag på tirsdag.... Merker vannet er ute av kroppen, men utfordringen blir den samme som før - komme seg under 69 kg - stopper alltid opp når jeg er der.

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 20:46   #43
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Heia
Jeg er 31, nybakt mamma og flyttet til Finnmark, fra Tromsø, for 1 år siden. Nyutdannet og nyansatt er jeg også, så gleder meg til å komme tilbake jobb etter permisjonen. Før likte jeg å lese, reise, være ute i skog og mark eller på tur med min samboer på 7'nde året. Men alt det står visst på vent for tiden..

Har du lyst å si hvor i Finnmark du bor?

Alt står på vent når man har små barn. Det er koselig, men slitsomt og man blir bundet. Jeg er lykkelig for at mine barn har blitt så store at jeg kan dra på trening, i butikken etc. uten at de er med eller må ha barnevakt.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 20:50   #44
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av kloppsi, her.

Kan jeg slenge meg med? Jeg startet egentlig i april, men den tråden er det visst ikke liv i lenger.
Jeg startet i høst, men hadde et lengre opphold pga sykdom i familien.
startet på ny i mars/ april med moderat lavkarbo, men fant ut at jeg et avhengig av strenge regler, så derforstartet jeg med atkins induksjon 28.04.14. Denne helga har også vært full av bursdager og jeg har ikke vært streng mot meg selv.. *sukk*

Jeg bor på vestlandet, har tre barn og mann Jeg prøver å få trent styrke 3 ganger pr uke og idag startet jeg med 30 days shred igjen. HARDT !!

Jeg hadde tenkt å slenge meg med i apriltråden, men bursdag, påske, reise osv. ødela for ketolysestart. Kjekt at du henger med oss i maitråden da.

Jeg sa nei takk til herlig pavlova i dag. Følte meg skikkelig flink, men trøstet meg med en lavkarbomuffins med blåbær i stedet.

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Hei! Håper vi kan følge hverandre her ja!

Litt om meg. Jeg er 26 år, fra Bergen og jobber innen media. Jeg har samboer og er veldig glad i bylivet - litt for glad i det kanskje, så alkoholen kommer til å bli min største utfordring! Hehe. Men jeg er ikke klar for å gi den helt opp, men har gitt meg selv lov til å drikke tørr hvitvin på lørdagene.

I går ble det syv glass, men jeg er stolt over en ting. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å IKKE RØRE sjokoladen og chipsen som stod på bordet. Det klarte jeg!!! Hadde en Atkins-bar i vesken som jeg snek meg til å spise litt av.

VINANBEFALING: Arrogant Frog - nesten helt uten sukker!

Veiedag på tirsdag.... Merker vannet er ute av kroppen, men utfordringen blir den samme som før - komme seg under 69 kg - stopper alltid opp når jeg er der.

Vinanbefaling er supert. Drikker du rødvin? Har du anbefalinger der og?

Kjempebra at du ikke spiste sjokolade og chips. Og Atkins-bar er genialt.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 22:58   #45
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av mailen, her.

Har du lyst å si hvor i Finnmark du bor?

Alt står på vent når man har små barn. Det er koselig, men slitsomt og man blir bundet. Jeg er lykkelig for at mine barn har blitt så store at jeg kan dra på trening, i butikken etc. uten at de er med eller må ha barnevakt.

Klart, Vadsø =) enn du?

Litt bundet, men skal vel holde ut Er jo mest kos!

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 07:35   #46
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av mailen, her.

Jeg hadde tenkt å slenge meg med i apriltråden, men bursdag, påske, reise osv. ødela for ketolysestart. Kjekt at du henger med oss i maitråden da.

Jeg sa nei takk til herlig pavlova i dag. Følte meg skikkelig flink, men trøstet meg med en lavkarbomuffins med blåbær i stedet.

Så flink!! Jeg spiste ca 12 boller igår. Var i bursdag igjen.. så jeg bare ga opp hele dietten. Vi har hatt bursdager og selskap HVER uke nå siden februar. Da er fristelsene for store :-/
Etter 17. Mai blir det bedre. Da er det lenge til neste bursdag. Hurra!!!

Dag to med 30 days shred. Jeg gruer meg. Kjenner det noe helt sinnsykt i lår og legger etter igår.. så skal jeg på trening og trene styrke idag..

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 15:06   #47
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Hubba Bubba, her.

Hei!
Jeg hiver meg med her. Jeg har vært passivt medlem lenge. Og har hatt et kosthold med mye karb og går opp i vekt. Har mistet de først vann kiloene. Jeg startet nedtrappinen for en uke siden og har spist lavkarbo de tre siste dagene. Skal ned fra 89 til 69.

Hiver meg på denne..vært passivt medlem for lenge! Tidligere gått ned ca 40 kg, bl.a med Atkins/lavkarbo..nå er det ca 5-7 kg igjen før min BMI kommer under 27 som er kravet for bukplastikk Dessuten fungerer kroppen min mye bedre på lavkarbo!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 19:36   #48
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Dag 3 her, og det går strålende! hodepinen jeg har hatt di siste dagene er begynt å forsvinne, husker på å drikke rikelig med vann. var idag å kjøpte med ei ny badevekt som måler fettprosent, muskelmasse, bmi osv Skal bli spennende å gå på den imorgen Deilig å ikke være oppblåst i magen. Fikk nettopp en kommentar fra svigersøster og ungen hennes ''Oj hvor slank og brun du var blitt'' Gir en motivasjons boost ja

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 19:57   #49
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Dag 3 her, og det går strålende! hodepinen jeg har hatt di siste dagene er begynt å forsvinne, husker på å drikke rikelig med vann. var idag å kjøpte med ei ny badevekt som måler fettprosent, muskelmasse, bmi osv Skal bli spennende å gå på den imorgen Deilig å ikke være oppblåst i magen. Fikk nettopp en kommentar fra svigersøster og ungen hennes ''Oj hvor slank og brun du var blitt'' Gir en motivasjons boost ja

Ååå, sånn vekt vil jeg å ha

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 20:01   #50
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg har begynt igjen i dag... Nå er det bare å holde seg unna isen i fryseren
Hvordan ser dagen deres ut i matveien?
Her har den vært sånn:
Frokost: kaffe med cocosa (klarer ikke mat om morgenen)
Lunsj: grønn salat, agurk, tomat, paprika, feta, reker og majones som dressing
Middag: grillribbe med soppstuing, agurk, tomat, feta og aioli.

Nå venter en økt på tredemølla... Har tredemølle hjemme

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter nå! Bli med? Karikatur Lavkarbo generelt 18 24-07-14 10:46
I dag starter jeg Tiilda 24 Ketolysekuren 10 11-02-10 13:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no