Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Elektrisk mandelkvern

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-08, 10:18   #1
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Elektrisk mandelkvern

Ønsker meg en elektrisk mandelkvern, men den må kunne jobbe på egen hånd
Det jeg mener er at den ikke skal måtte kobles til en "mormaskin", men jobbe for seg selv. Har lett på nettet men finner ingen. det er jo snart marsipantid!

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 10:21   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Elektrisk mandelkvern

Det ønsker jeg også. Laget Gerds ostekake igår og hakket mandler for hånd. :ønske til jul:

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 16:56   #3
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Elektrisk mandelkvern

Ser ut som om det ikke finnes Man må kjøpe en ny maskin med mandelkvern som tilbehør. Ser at noen bruker elektrisk kaffekvern, men hvordan funker det tro?

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 19:12   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Elektrisk mandelkvern

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Ser ut som om det ikke finnes Man må kjøpe en ny maskin med mandelkvern som tilbehør. Ser at noen bruker elektrisk kaffekvern, men hvordan funker det tro?

Jeg har brukt det, men den går fort varm ... og det går bare små mengder i om gangen. Det blir ikke kjempe-finmalt heller, det beste etter min erfaring, ihvertfall til kransekake, er manuell kvern - og helst bør det males to ganger ... Marsipan trenger man vel ikke ha fullt så finmalte mandler til, da går det bra med kaffekverna - hvis man er litt tålmodig

Jeg har en sånn magic bullet-kopi fra Ellos, tror den kostet ca 350 kr. Veldig allsidig, tar liten plass på benken, men den bruker litt tid den også, og man må som regel riste på den underveis for å få ingrediensene ned i bunnen. Husker ikke helt hvordan den er med mandler

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 13:54   #5
hilta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Lofoten
Innlegg: 3
hilta er på en erverdig vei

Sv: Elektrisk mandelkvern

Har fått tips om å bruke stavmixer eller blender. Har sjøl leita etter elektrisk mandelkvern, men det finnes visst bare som tilbehør til kjøkkenmaskiner. Skal prøve stavmixer. Håper det funker.

hilta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:02   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Elektrisk mandelkvern

Helt enig med Frøy om at den gode, gamle mandlekvernen er best til kransekake.
Har prøvd mange varianter for å få malt mandlene, men kommer alltid tilbake til den manuelle!

Til Gerds ostekake bruker jeg stavmikserbollen. Da skal det jo ikke være så finmalt akkurat!
Selv om jeg har laget den med grovhakket, men det ble for grovt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:21   #7
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Elektrisk mandelkvern

Jeg bruker stavmikser, veldig effektivt og greit Har også en sånn sak på kjøkkenmaskinen men blir som regel til at jeg bruker stavmikseren.

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mandelkvern? smilefjes Generell diskusjon 8 25-07-08 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no