Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Drikke

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-11, 21:31   #1
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Drikke

Jeg lurer veldig på om det er noe man kan drikke, utenom vann...

Også har jeg et enormt søtsug nå, blir nesten gal. Så søtsug at jeg blir kvalm. Det går vel over, har ikke spist karber på 2 uker. Men har drukket litt kaffe og te, samt litt pepsi max og fun light. Men så hørte jeg har man skal kun drikke vann. Stemmer det?

Og hvordan i alle dager greier dere det?

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:36   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Pepsi max og Fun light er kjent for å gi søtsug....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:37   #3
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Drikke

Hei! Om man har søtsug lønner det seg å holde seg unna brus og saft og eller søtningsstoffer. De er ikke bra for en uansett Prøv å drikk vann med lime, det hjelper mot sug syns jeg. Disse stoffene kan iallfall trigge suget hos mange. Kan anbefale krem (1 dl) med en t-skje kakao og litt vaniljesukker (en klype). Dette er det omtrent ikke karbo i, men du får den deilige sjokoladekosen. Jeg har iallefall hatt nytte av dette.

Du kan godt drikke kaffe og te, Skaldeman anbefaler dette sammen med måltidene. Jeg har en kaffekopp med fløte til "frokost" og spiser først til lunsj. Håper dette var til nytte Lykke til!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:37   #4
Snipa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Valdres
Innlegg: 10
Snipa er på en erverdig vei

Sv: Drikke

Jeg drikker både kaffe, te, fun light saft og cola zero uten at det ser ut til å gjøre noe galt : ) Drikker minimalt med rent vann, greier det bare ikke....

Snipa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:18   #5
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Drikke

Tusen takk for svar!
Farris og slik er vel ok?

Prøve å holde meg unna det kunstige sukkeret, blir sikkert bare mer hekta av det..

Noen som har brukt slike ketosestix?

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:25   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av trultemamma, her.

Tusen takk for svar!
Farris og slik er vel ok?

Prøve å holde meg unna det kunstige sukkeret, blir sikkert bare mer hekta av det..

Noen som har brukt slike ketosestix?

Farris er kjempefint Jeg tenker at hvis du har så mye søtsug - spiser du nok fett/nok mat? Etter to uker burde det kanskje ha stabilisert seg nå.. .er du sulten også?

Ketosestix synes jeg du kan la være - følg retningen din som er atkins så kan ketolyse-folka stresse med ketostixen Mange stresser nemlig med den om den ikke viser utslag en dag eller to - helt unødvendig stress om man har kontroll på karbohydratene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:30   #7
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Drikke

Takk for gode råd. Blir helt tullerusk i all informasjonen som finnes..

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 10:49   #8
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Hei! Om man har søtsug lønner det seg å holde seg unna brus og saft og eller søtningsstoffer. De er ikke bra for en uansett Prøv å drikk vann med lime, det hjelper mot sug syns jeg. Disse stoffene kan iallfall trigge suget hos mange. Kan anbefale krem (1 dl) med en t-skje kakao og litt vaniljesukker (en klype). Dette er det omtrent ikke karbo i, men du får den deilige sjokoladekosen. Jeg har iallefall hatt nytte av dette.

Du kan godt drikke kaffe og te, Skaldeman anbefaler dette sammen med måltidene. Jeg har en kaffekopp med fløte til "frokost" og spiser først til lunsj. Håper dette var til nytte Lykke til!

Bruker du vanlig vaniljesukker? Er ikke det nesten som å spise rent sukker? Bedre med malt bourbon vanilje, eller kalles det også "vaniljesukker"?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 11:10   #9
Veggis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2
Veggis er på en erverdig vei

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Snipa, her.

Jeg drikker både kaffe, te, fun light saft og cola zero uten at det ser ut til å gjøre noe galt : ) Drikker minimalt med rent vann, greier det bare ikke....

Hjemme hos oss har vi vannrenser. Det fjerner metall og klorsmaken fra vannet, kjenner virkelig forskjell. Vannet blir kjempegodt å drikke, og oppbevares i vannrenskannen i kjøleskapet. Vi har også kullsyremaskin, og når vi tilsetter kullsyre smaker det ca som farris. Så da drikker vi veldig mye vann og koser oss med det!

Veggis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetar og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 14:43   #10
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Bruker du vanlig vaniljesukker? Er ikke det nesten som å spise rent sukker? Bedre med malt bourbon vanilje, eller kalles det også "vaniljesukker"?

Hei! 1gram eller et halvt blir det kanskje t.o.m. vaniljesukker holder masse i smak og er ikke nok til å påvirke noe blodsukker eller så, iallfall ikke når resten av "måltidet" er 90% fett

Det er det vaniljesukkeret med ekte vanilje jeg i så fall bruker, ellers bruker jeg stang om jeg skal lage noe større posjoner/kakaer etc.

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 14:57   #11
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Veggis, her.

Hjemme hos oss har vi vannrenser. Det fjerner metall og klorsmaken fra vannet, kjenner virkelig forskjell. Vannet blir kjempegodt å drikke, og oppbevares i vannrenskannen i kjøleskapet. Vi har også kullsyremaskin, og når vi tilsetter kullsyre smaker det ca som farris. Så da drikker vi veldig mye vann og koser oss med det!

Syntes faktisk den klorsmaken som er på vannet gjør smaken bedre jeg

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 15:07   #12
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Bruker du vanlig vaniljesukker? Er ikke det nesten som å spise rent sukker? Bedre med malt bourbon vanilje, eller kalles det også "vaniljesukker"?

Jo, vaniljesukker er akkurat som å spise vanlig sukker... (Hilsen min baker og konditor mann)

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 15:08   #13
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Syntes faktisk den klorsmaken som er på vannet gjør smaken bedre jeg

Du tuller nå eller???

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 15:09   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Veggis, her.

Hjemme hos oss har vi vannrenser. Det fjerner metall og klorsmaken fra vannet, kjenner virkelig forskjell. Vannet blir kjempegodt å drikke, og oppbevares i vannrenskannen i kjøleskapet. Vi har også kullsyremaskin, og når vi tilsetter kullsyre smaker det ca som farris. Så da drikker vi veldig mye vann og koser oss med det!

Min far har også en sånn dings som er festet på kranen og renser vannet. Verken ungene mine eller jeg drikker vannet via den, den fjerner all smak og vannet smaker helt dødt. Synes vi.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 15:14   #15
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Drikke

jeg pleier å ha litt frosne bringebær i vannet jeg, setter både farge og en god smak andre forslag er agurk, sitron, appelsin eller andre bær

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 16:15   #16
Veggis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2
Veggis er på en erverdig vei

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Min far har også en sånn dings som er festet på kranen og renser vannet. Verken ungene mine eller jeg drikker vannet via den, den fjerner all smak og vannet smaker helt dødt. Synes vi.

Vannrenseren vår er en kanne med rensefilter i. Vannet renner gjennom, og vi oppbevarer den i kjøleskapet. Er faktisk kjempegodt, brukt den i flere år nå. Skifte filter 1 gang i mnd ca. Vi drikker masse, men liker ikke lenger vannet rett fra springen.. Så det er god forskjell på smaken. Men sånn dings som er festet på kranen har eg ikke prøvd

Veggis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetar og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:14   #17
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Du tuller nå eller???

Nei! Syntes faktisk den klorsmaken er kjempegod..
Uten den smaken så smaker vann så dødt liksom, som noen andre her nevnte om smaken på vannet etter vannrenseren

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikke GKS Ketolysekuren 2 18-01-09 14:16
Hva kan man drikke? lillegull Ketolysekuren 4 03-01-09 21:29
Drikke kristweh Ketolysekuren 7 07-09-07 11:35
Kan jeg drikke.... Mocca Induksjonen 6 16-01-04 00:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no